عکس/ نشست خبری روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه

رئیس جمهور روسیه گفت: تا الان ۱۰ جلسه کارشناسی با مشارکت نمایندگان سه کشور، نمایندگان اپوزیسیون و نمایندگان سازمان ملل انجام شده است؛ اولویت اصلی ما انهدام نهایی تروریسم در سوریه است.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست خبری مشترک خود را حسن روحانی و رجب طیب اردوغان اظهار داشت: بیانیه نهایی تایید شد؛ توافقات ما در این بیانیه قید شده است.

وی افزود: ایران، روسیه و ترکیه به طور فعالانه، اقدامات خود در جهت از بین بردن تروریسم برای بهبود اوضاع انسانی را ادامه خواهند داد. در نظر داریم از روند آستانه استفاده کنیم. روند آستانه ابزار بسیار مناسبی برای احیای کشور سوریه است.

بیشتر بخوانید:

گزارش کامل اجلاس سه جانبه تهران

پوتین گفت: تا الان ۱۰ جلسه کارشناسی با مشارکت نمایندگان سه کشور، نمایندگان اپوزیسیون و نمایندگان سازمان ملل انجام شده است؛ اولویت اصلی ما انهدام نهایی تروریسم در سوریه است.  

رئیس جمهور روسیه گفت: ما از تمام طرف های مخاصمه دعوت کردیم تا سلاح های خود را روی زمین بگذارند. تروریست ها تلاش دارند تا به دولت و نیروهای سوریه ضربه وارد کنند.

وی افزود: من دوستان ایرانی و ترکیه ای خود را از اقداماتی که روسیه در چارچوب سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی انجام داده، مطلع ساختم. این مساله به پروسه راه حل سیاسی کمک می کند.

پوتین تصریح کرد: ما کمیته قانون اساسی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. توافق کردیم تا با مساعدت یکدیگر، اعضای این کمیته از طرف اپوزیسیون، دولت و سازمان های غیر دولتی تدوین و مشخص شود.

وی گفت: ترسیم آینده سوریه باید به گونه ای باشد که برای تمام جمعیت این کشور، امنیت و استقلال را تامین کند. ایران، روسیه و ترکیه، توجه زیادی برای اقدامات هماهنگ شده در راستای بهبود اوضاع انسانی برای حل و فصل مشکلات اجتماعی سوریه دارند.

پوتین تصریح کرد: امیدواریم در آینده، شرایطی را مهیا کنیم تا آوارگان سوری به کشورشان بازگردند. در حال حاضر، در سوریه امکانات استقرار بیش از ۲ میلیون نفر، بدون تبعیض نژادی برای همه کسانی که می خواهند به کشورشان بازگردند، وجود دارد.

وی گفت: با دوستان خود توافق کردیم تا هماهنگی های میان خود را افزایش دهیم. می خواستم تاکید کنم که روسیه جمعا بیش از ۳ هزار تن برای مردم سوریه، کمک منتقل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس