کد خبر 891033
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
زلزله نمایه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به وقوع دو زمین لرزه در حوالی «مسجد حضرت ابوالفضل» گفت: تاکنون خسارتی از این زلزله ها گزارش نشده است.

به گزارش مشرق،صبح امروز سه زمین لرزه شدید سیستان و بلوچستان را به لرزه درآورد. این سه زمین لرزه با فاصله  زمانی اندکی از یکدیگر به وقوع پیوستند.

اولین زمین لرزه با قدرت 3.9 در ساعت 10:42 دقیقه در عمق 10 کیلومتری زمین و در 16 کیلومتر مسجد حضرت ابوالفضل سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست. زلزله بعدی با قدرت 5.6 در ساعت 10:53 دقیقه در عمق 10 کیلومتری و این‌بار در 13 کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل رخ داد و زلزله بعدی با قدرت 4.3 ریشتر در عمق 8 کیلومتری و در فاصله 10 کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل به وقوع پیوست.

دقیقه پیش نیز زمین لرزه‌ای با قدرت 3.3 دهم ریشه شهرستان «کنارک»، از توابع سیستان و بلوچستان را به لرزه درآورد. این زمین لرزه در ساعت 11:28 دقیقه و در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست. نزدیک محل به کانون زمین لرزه، کنارک با فاصله 10 کیلومتری از مرکز این زلزله بوده است.

هنوز خسارتی اعلام نشده است

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: صبح امروز چهار زلزله در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست که هنوز خسارتی اعلام نشده است.

عبدالرحمن شهنوازی گفت: سه زمین‌لرزه در حوالی مسجد حضرت ابوالفضل و در عمق 10 کیلومتر رخ داده است.

اعزام 3 تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سه تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند، گفت: تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه‌ها اعلام نشده اما سه تیم‌ ارزیاب به منطقه اعزام شده‌است.

رسول راشکی گفت: زمین‌لرزه در منطقه بزمان و محمدآباد ریگان بوده و در منطقه مشترک بین استان سیستان و بلوچستان و کرمان رخ داده است.

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای ارائه خدمت به زلزله زدگان

فریبرز راشدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه 5.6 ریشتری با همکاران  در دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در ارتباط هستیم و در صورت اعلام نیاز، کادر درمانی، امدادی و تجهیزات آمبولانسی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده ارائه خدمات مورد نیاز هموطنان هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس