کد خبر 890532
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
وحید مرندی مقدم

معاون سازمان ملی استاندارد آخرین خبرها از استاندارد سازی خودروهای وارداتی و داخلی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وحید مرندی مقدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به استاندارد خودروها، اظهار داشت: در این رابطه از سال ۹۵ استاندارد های ۵۵ گانه خود را به استاندارد ۸۵ گانه ارتقا دادیم.

وی با بیان اینکه مصوبه ای را در دو بخش در شورای عالی استاندارد و شورای سیاست گذاری خودرو داشته ایم، گفت: استاندارد های ۸۵ گانه از همان سال ۹۵ برای خودروهای وارداتی اعمال شد.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت خودرو تکذیب شد

پیش‌فروش خودرو به عاقبت پیش‌فروش سکه تبدیل نشود!

معاون سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به خودروهایی که در داخل کشور تولید می شوند، عنوان کرد: اگر خودرویی به عنوان خودرو جدید تولید می شود موظف بوده که استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کند و خودروهایی هم که از قبل تولید می شده اند و در خط تولید بوده اند یک زمان دو ساله اعلام شد تا استانداردهای را رعایت کنند که خوشبختانه این زمان رعایت می شود.

مرندی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۲۱ هزار ثبت استاندارد برای آسانسورها داشته ایم، گفت: در مجموع از سال ۹۵ تا کنون بیش از ۱۷۰ هزار درخواست استاندارد آسانسورها داشته ایم که به طور عمده انجام شده اند.

وی با اشاره به بحث بازدید ادواری از آسانسورها، تصریح کرد: به طور معمول تاییدیه آسانسورها یک ساله است و باید مورد بازدید ادواری قرار گیرند که به طور معمول این امر تحقق پیدا نمی کند و علت این امر نیز این بوده که آسانسورها در خانه های مردم و ساختمان های شخصی هستند و مردم باید متقاضی بازرسی ادواری شوند.

وی با اشاره به استاندارد سازی جایگاههای سوخت یا «سی ان جی» ها، بیان داشت: این امر در حال انجام بوده و برخی از این جایگاههای غیر استاندارد از سوی شرکت های بازرسی ما پلمپ شده اند.

معاون سازمان ملی استاندارد، تصریح کرد: در مجموع دو هزار و ۷۰۰ جایگاه سوخت در کشور وجود دارد که بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد از آنها مورد ارزیابی قرار گرفته اند و برخی از آنها تایید و برخی نیز مشکل داشته اند که دستور برای اصلاح گرفته اند و برخی نیز پلمپ شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس