آیت‌الله سیدرضا تقوی

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: امسال ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شده و ما امیدواریم این رقم در سال آینده به ۴۱۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدرضا تقوی شامگاه یکشنبه در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان که در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که برای زکات تبلیغ می‌کنند مجری حکم خداوند هستند و در نزد خداوند پاداش بزرگی دارند و باید از آنها تقدیر و تشکر شود حقوق این افراد از وجه زکات نیست بلکه از جاهای دیگر تامین می‌شود.

وی در ادامه گفت: فقرا ولی‌نعمت ما هستند و چه زیباست کسانی که نیازمند نیستند به آنها کمک کنند، نیازمندان در اولویت کمک هستند و این مسوولیت و وطیفه ماست که این کار را انجام دهیم.

رئیس شورای عالی زکات کشور افزود: اسلام حقیقی اسلام ناب است که شماها در برابر آن مسوول هستید چون مسلمانی به انسانیت است لذا علاوه بر معیارهای اسلامی معیارهای انسانی راهم باید حمایت کنیم.

تقوی در رابطه با نکته‌های دیگر زکات در اسلام خاطرنشان کرد: تبلیغ دین از دیگر نکته‌های مهم زکات است و زکات مربوط به ولی‌امر است و همه ما سربازان ولی امر هستیم اگر در اجرای حکم مشکلی داشته باشیم حاکمیت باید آن را حل کند.

وی اذعان کرد: امروزه در جهان ما حرف از قدرت می‌زنیم و این قدرت را داریم تا با دشمنان مقابله کنیم و راهی که دشمن در پیش گرفته انفجار از درون است اگر ما مشکلی در سطح کشور داریم باید آن را در داخل کنیم و این چیزی از قدرت ما کم نمی‌کند.

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: زکات مانند صدقه نیست که آن را پنهان کنیم زکات باید علنی داده شود و مردم را از خرج کردن آن آگاه کنیم ضمن اینکه مسئله زکات سروسامان خوبی گرفته و باید درست آن را هزینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شده و ما امیدواریم این رقم در سال آینده به ۴۱۰ میلیارد تومان برسد و در شرایط فعلی تا یک هزار میلیارد تومان گنجایش جمع‌آوری زکات در سطح کشور وجود دارد.

تقوی در پایان افزود: رسالت ما محرومیت‌زدایی است و هیچ استانی زکات آن بیشتر از نیازش نیست و تا به حال پول زکات هیچ استانی را به استان دیگر منتقل نکرده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس