کد خبر 889766
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
وزارت خارجه عراق

وزارت خارجه عراق به ادعای مطرح شده از سوی رسانه‌های غربی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از ایران برای گروه‌های عراقی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، احمد مجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای که  السومریه منتشر کرده است، گفت وزارت خارجه عراق از ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر اینکه برخی گروه‌های مسلح عراقی موشک بالستیک از ایران دریافت کرده‌اند، ابراز شگفتی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تکذیب ادعای انتقال موشک‌های بالستیک ایران به عراق

استناد پامپئو به گزارش تکذیب شده درباره موشک‌های ایرانی

وی افزود در حالی که وزارت خارجه تاکید می‌کند که عراق ملزم نیست به گزارش‌های رسانه‌ای که دلیل و مدرک ملموسی برای اثبات ادعاهای خود ندارند، پاسخ دهد، تاکید می‌کند که تمام نهادهای دولت عراق به ماده هفتم قانون اساسی ملزم و متعهد هستند، این ماده بر عدم استفاده از خاک عراق به عنوان مقر یا گذرگاهی برای انجام هر عملیاتی علیه امنیت کشورهای دیگر تاکید می‌کند.

خبرگزاری غربی رویترز در گزارشی به نقل از آنچه به زعم خود منابع ایرانی، عراقی و غربی خواند مدعی شد ایران موشک‌های بالستیک در اختیار گروه‌های هوادار خود در عراق قرار داده است. این در حالی استکه جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را بی‌پایه و اساس خوانده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده بود ادعای ارسال موشک از ایران به عراق کذب، واهی و مضحک است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس