چشمه علی

عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه چشمه‌علی که یک میراث 8 هزار ساله در شهرری در دوره فعلی مدیریت شهری در حال نابودی و از بین رفتن است.

به گزارش مشرق، حسن خلیل‌آبادی در تذکرات پیش از دستور هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ با حضور رئیس شورای شهر تهران جلساتی با مدیران مترو در خصوص چشمه‌علی برگزار شد و مسئولین مترو در خصوص بازگشت آب به این چشمه وعده‌هایی داده بودند.

وی بیان داشت: مسئولین مترو پیش‌بینی کرده بودند که ادامه خط 6 به برج طغرل و دیگر مراکز میراث فرهنگی و گردشگری شهرری ضربه خواهد زد.

بیشتر بخوانید:

مرگ 8000 سال قِدمت +عکس

عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه با احداث خط 6 مترو معبرهای چشمه‌علی به هم ریخته است و بارها دستگاه‌ها و تجهیزات شرکت مترو در آب چشمه‌علی گرفتار شده بودند که اعلام کردند با پمپ تخلیه شده است.

خلیل‌آبادی گفت: نهایتاً مسئولین مترو قول دادند تا 15 تیر آب به چشمه‌علی بازگردد و اواخر تیرماه که مقداری آب برگشت ولی پس از مدتی آب چشمه‌علی خشک شد و در حال حاضر کمتر از یک هفته است که آب چشمه‌علی کاملاً‌ قطع است و مدیر مترو مصاحبه کرده و اعلام کرده است که خشک شدن چشمه‌علی ربطی به مترو ندارد که با این دروغگویی‌های مستأصل مانده‌ایم.

وی افزود: چشمه‌علی میراث 8 هزار ساله دارد و در حال از بین رفتن است و از تمام اعضا و مسئولین خواهش می‌کنیم کمک کنند و فکری به حال این میراث 8 هزار ساله کنند.

عضو شورای شهر تهران از رئیس شورای شهر تهران درخواست کرد که این موضوع را به جد پیگیری کند و نتیجه آن را به افکار عمومی اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس