کد خبر 889428
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
انگشتر هوشمند سامسونگ

ظاهرا سامسونگ قصد دارد نوعی انگشتر هوشمند طراحی کند تا کاربران با بهره‌گیری از آن بتوانند لوازم خانه‌ی هوشمندشان را کنترل کنند.

به گزارش مشرق، گجت‌های پوشیدنی هنوز آنطور که باید و شاید، جای خود را در بازار پیدا نکرده‌اند و شرکت‌های مختلف مدت‌ها است که در تلاش‌اند تا بتوانند محصولاتی جدید را در این دسته، روانه‌ی بازار کنند. در حال حاضر، بهترین محصولاتی که در دسته‌ی پوشیدنی‌ها قرار می‌گیرند، بدون‌شک ساعت‌های هوشمند هستند؛ البته همین گجت‌ها نیز با محدودیت‌های متعددی روبه‌ هستند. امروزه ساعت‌های هوشمند، اساسا ردیاب‌های تناسب‌اندام مجللی هستند که اگر نوتیفیکیشنی دریافت کنید، به‌ لرزش در می‌آیند. البته قبول داریم که ساعت‌های هوشمند، توانایی انجام کارهای دیگری را هم دارند؛ اما به‌طور کلی این گجت‌ها هنوز آنچنان که انتظارش را داریم، جذاب نیستند.

سامسونگ اخیرا پتنت جدیدی را در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی ثبت کرده است. این پتنت که هفته‌ی پیش منتشر شده، به‌صورت رسمی از علاقه‌ی سامسونگ برای طراحی و ساخت انگشتر هوشمند پرده‌برداری می‌کند. انگشتر هوشمند سامسونگ احتمالا شما را قادر خواهد ساخت تا صرفا با تکان‌دادن انگشت‌ خود، تمامی لوازم موجود در خانه‌ی هوشمندتان را کنترل کنید.

اما این امر چگونه امکان‌پذیر است؟ این انگشتر هوشمند احتمالا دارای حداقل یک حسگر ویژه برای شناسایی ژست‌های مخصوص یا حرکات انگشت خواهد بود. علاوه‌بر این، چنین گجتی به‌احتمال قوی از یک صفحه‌ی کوچک لمسی به‌منظور افزایش قابلیت‌های تعاملی بهره خواهد برد.

ایده‌ی کلی انگشتر هوشمند سامسونگ این است که کاربر بتواند دستگاه‌های زیادی را به‌وسیله‌ی آن و از طریق اکوسیستم اینترنت اشیای این شرکت، کنترل کند. احتمالا این انگشتر خدماتی نظیر کنترل کامل تلویزیون، تجربه‌ی واقعیت مجازی بهتر، اجرای اپلیکیشن‌های مختلف روی گوشی‌های هوشمند، پخش صدا از سیستم صوتی خانه، کنترل روی سیستم‌های امنیتی خانه، تنظیم میزان نور و موارد دیگر را در اختیار خریداران قرار خواهد داد.

نباید فراموش کنیم که تا این لحظه، تنها پتنت این انگشتر ثبت شده است. ثبت‌شدن این پتنت می‌تواند به این معنی باشد که Samsung بالاخره توانسته راهی را برای طراحی چنین گجتی پیدا کند؛ با همه‌ی این‌ها، هیچ تضمینی برای ساخت این انگشتر وجود ندارد.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس