ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا از قانون فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک این کشور که برای تأمین بودجه دولت و برنامه دارویی صادر شده با هدف رفع نگرانی کمبود عرضه نفت ناشی از تحریم ایران سوء استفاده کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد، در آستانه تحریم‌های ایران که انتظار می‌رود، نفت را در بازارهای جهانی کم کند، شش شرکت  از جمله اکسون موبیل، در مجموع ۱۱ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا خریداری کردند.

فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک به وسیله قوانین پیشین برای تامین بودجه دولت فدرال و یک برنامه دارویی صادر شده بود، اما دولت ترامپ در اولین فرصت ممکن از این قانون برای فروش نفت استفاده کرد.

تحلیل‌گران کیلیر وییو انرژی پارتنرز پس از اعلام زمان فروش در ۲۰ آگوست گفتند زمان‌بندی این فروش «به نظر می‌رسد که نشان دهنده نگرانی دونالد ترامپ در رابطه با کم شدن عرضه در بازار نفت بر اثر بازگشت تحریم‌های نفتی ایران» است.

ترامپ در ماه می، امریکا را از توافق هسته ای با ایران خارج کرد. دولتش نیز از مشتریان ایران خواست تا واردات نفت از این کشور را تا نوامبر به صفر برسانند.

استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته است آمریکا در موارد خاص معافیت‌هایی برای کشورهایی که به زمان برای کاهش واردات از ایران نیاز دارند، در نظر خواهد گرفت.

این نفت برای حمل با کشتی یا انتقال با خط لوله در محدوده قیمتی ۶۷.۶۶ دلار و ۶۹.۰۵ دلار در هر بشکه فروخته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس