علیرضا کریمی

قهرمان دسته 97 کیلوگرم کشتی آزاد گفت: طلای آسیایی خیلی باارزش است ولی هدف اصلی من از بودن در کشتی این نبوده و دنبال مدال های باارزش تر هستم.

سرویس ورزش مشرق – علیرضا کریمی از جمله کشتی گیرانی است که شاید تا سالها از ذهن طرفداران این رشته فراموش نشود. کشتی گیری که در امیدهای جهان با فریادهای "باید ببازی" مربی تیم ملی از کنار تشک مسابقه، به عمد باخت تا در دور بعد، به حریفی از رژیم اشغالگر قدس نخورد. او در اولین مسابقات رسمی اش پس از آن درخشید و با 6 کیلو وزن کمتر با اقتدار بین دسته 97 کیلویی ها مدال طلا را بر گردن آویخت.

علیرضا کریمی در گفت و گو با مشرق، درباره بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و اهداف آتی اش حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*طلای بازیهای آسیایی چسبید؟

- این رقابتها هر 4 سال یک بار برگزار می شود و قطعا مدال طلایش برای هر کشور و ورزشکاری باارزش است. البته امسال از دو رشته فرنگی و آزاد جمعا 4 وزن کم کرده بودند و این بر حساسیت کار اضافه کرده بود. از این رو مربیان تصمیم گرفتند من در یک وزن بالاتر کشتی بگیرم. خوشحالم که توانستم طلا بگیرم.

* جاکارتا خوش گذشت؟

- اینقدر سریع رفتیم و برگشتیم که اصلا وقت نشد از محل اردوی تیم و مسابقات بیرون برویم. ما روز قبل از بازیها رسیدیم و وزن کشی کردیم و فردای مسابقات هم برگشتیم.

* چند کیلو بودی و با چند کیلویی ها کشتی گرفتی؟

- من روز وزن کشی حدود 91 و نیم بودم. رقبا هم 97 کیلویی.

* نشد تا وقت مسابقه وزنت را بالا بری؟

- طبق قانون جدید باید صبح روز مسابقه وزن کشی کنیم و در آن فاصله کم تا شروع اولین مسابقه فرصتی برای غذا خوردن و این مسایل نیست. قبلا روز قبل از مسابقه وزن کشی داشتیم ولی حالا نه.

* 5، 6 کیلو تفاوت وزن به ضررت نبود؟

- اتفاقا باعث می شد چابکی بهتری در مصاف با رقبا داشته باشم. البته این موضوع فقط در اوزان بالا تأثیر دارد . مثلا اگر یک کشتی گیر دسته 74 تا با یک کشتی گیر 68 کیلویی کشتی بگیرد قطعا 74 تایی بهتر کار می کند ولی در اوزان بالا مثلا اگر یک 120 تایی با 100 تایی بگیرد آن که وزنش کمتر است در زیرگیری ها راحت تر و سریعتر عمل می کند.

* پس این برای تو بد هم نبود که وزنت کم شد؟

- نه زیاد. البته گاهی در اجرای فنون کارم را دشوار می کرد ولی در کل نسبتا راحت بودم.

* سخت ترین حریفت کدامیک بود؟

- همه تقریبا خوب بودند و گردن کلفت. ولی خب پای فینال یک روس با ملیت ازبک بود که از همه بهتر بود ولی شکستش دادم.

* قبل از مسابقات همه درباره تو و اتفاقات مسابقات امیدهای جهان حساسیت هایی داشتند. این برای خودت آزار دهنده نبود یا برعکس انگیزه ات را بیشتر می کرد؟

- اتفاقا "ماجراهای باید ببازی" باعث شده بود تا انگیزه بیشتری بگیرم و خودم را نشان بدهم. گرچه این رقابتها هدف اصلی من نبود و قله ای که در نظر دارم طلای جهانی و بعد هم المپیک است. من سه بار پیش از این به خاطر مسایل ملی در جام ها و تورنمنت های مختلف ناکام شده بودم ولی این بار همه چیز تلافی شد و انشاالله در ادامه باز هم طلا می گیرم.

* مادر و پدرت چه حالی بودند؟

- خب آنها در همه این سالها برای من خیلی تلاش کردند و زحمت کشیدند و هر بار که به دلیلی من به خواست کادر فنی می باختم برایم غصه می خوردند ولی این بار همه چیز را برای شان تلافی کردم و انشاالله باز هم دلشان را شاد خواهم کرد.

* چه توقعی از وزارت ورزش داری؟

- فعلا که حرفی از پاداش های مان نیست. حمایت کنند تا باز هم در جهانی مدال های باارزش بگیریم.

* چند سکه پاداش طلایت است؟

- گفته بودند 160 سکه تمام.

* این روزها در اردوی تیم ملی چه می کنی؟

- تمرینات مان را از سر گرفته ایم و حدود 50 روز دیگر باید در مسابقات جهانی شرکت کنیم. دعای خیر مردم را طلب می کنم و با قدرت تمریناتم را ادامه می دهم تا اگر باز هم انتخاب شدم باعث سربلندی کشورم شوم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    4 1
    ""باید ببازی" ها انگیزه ام را بیشتر کرد! " انگیزه و جایگاه و دلیل گفتن این جمله را در این مصاحبه خوب نفهمیدم!؟ خوب اگه این دفعه هم به اسراییلی می خوردی که باید میباختی. چه ربطی داشت؟!
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      6 0
      اولاً اسرائیل تو آسیا شرکت نمیکنه! ثانیاً این مسایل حاشیه ای باعث شده بود کشتی بنده خدا دیده نشه، که الحمدلله دیده شد، ایشالا جهانی و المپیک بدرخشه...(اشتباه مثبت دادم!)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس