کد خبر 889099
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
گهواره

یک تیم تحقیقاتی در آزمایشگاه آمریکا MIT، هوشمندترین و ایمن‌ترین گهواره نوزاد در جهان را طراحی و تولید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از ایران آنلاین، Snoo Crib، با شبیه‌سازی صدای درون رحم مادر و تکان دادن خاصی همانند آنچه در درون شکم مادر برای جنین رخ می‌داد نوزاد را در کمتر از یک دقیقه آرام کرده و به خواب می‌برد. این محصول با داشتن سنسورهای حساس در 5 سطح صدای گریه را اندازه‌گیری کرده و با پردازش صوتی پیشرفته آرامش عمیق را به کودک هدیه می‌دهد.

 روش کار این گهواره برای نوزادان

این گهواره متصل به لوله‌ای الکتریکی است که در طول شبانه روز به ‌طور مداوم حرکت کرده و همزمان صدای باران یا صداهایی شبیه‌سازی شده از درون رحم مادر را برای کودک پخش می‌کند. به محض گریه کودک این گهواره حرکتی ریتمیک را به نمایش گذاشته و با تشخیص میزان گریه و ناآرامی کودک نیز صداها را کم و زیاد می‌کند. صداهای منتشر شده در درون این گهواره هوشمند آرامش عمیقی در نوزاد ایجاد می‌کند.

طراحی این محصول هوشمند چگونه است ؟

این محصول هوشمند به‌گونه‌ای طراحی شده است که نوزاد در آن به هیچ وجه به حالت دمر و روی شکم برنگردد، چرا که کودک در درون کیسه‌ای قرار گرفته و با اتصالات محکم به دو طرف گهواره متصل می‌شود. چنانچه به هر دلیل کودک به شکم برگشته و احتمال خفگی در آن ایجاد شود، این گهواره هوشمند مطلع شده و از طریق تلفن همراه هشداری به اعضای خانواده ارسال کرده و همزمان صدای منتشر شده را نیز بلند و بلندتر می‌کند.

الگوی خواب سالم  برای نوزادان

طراحان این محصول ادعا کردند که خانواده‌ها با بهره‌گیری از این محصول قادر خواهند بود الگوهای خواب سالم‌تری را در نوزاد خود نهادینه کرده و با شرطی کردن کودک نیاز به آموزش برای خواب را به حداقل برسانند. این محصول در حال حاضر در میان خانواده‌هایی که نوزادان بدخواب دارند بشدت به محبوبیت رسیده است و در حال حاضر با قیمت یک هزار و 160 دلار در وب سایت Happiest Baby به فروش می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خا نمحمد جویا AF ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    0 0
    بسیار عالی هست مه هم تصمیم دارم یک گهواره هوش مند بیسازم اگر بتوانید در این بخش مه را همکاری نماید بسیار ممنون میشوم.
  • خا نمحمد جویا AF ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    0 0
    بسیار عالی هست مه هم تصمیم دارم یک گهواره هوش مند بیسازم اگر بتوانید در این بخش مه را همکاری نماید بسیار ممنون میشوم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس