کد خبر 888826
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
موشک های انصارالله

منابع خبری بامداد پنجشنبه از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به محل تجمع نیروهای ائتلاف تحت رهبری رژیم سعودی در منطقه «نجران» خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری بامداد پنجشنبه از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به محل تجمع نیروهای ائتلاف تحت رهبری رژیم سعودی در منطقه «نجران»، واقع در جنوب غرب عربستان خبر دادند.

شبکه خبری «المسیره» گزارش داد ارتش یمن با سه فروند موشک از نوع «بدر ۱» مناطق «الشرفه»، «السدیس» و «الصوح» واقع در مرز نجران با یمن را هدف حمله موشکی قرار داد. 

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در پاسخ به تجاوزهای این ائتلاف با تقویت توانمندی‌های نظامی و ارتقای توان موشکی و پهپادی،  به حملات بی‌وقفه ائتلاف عربی به رهبری عربستان به مردم بی‌گناه یمن پاسخ می‌دهند.

گفته می‌شود که تاکنون ۱۸۳ فروند موشک به سوی عربستان شلیک شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس