احسان حدادی

قهرمان و کورد دار پرتاب دیسک آسیا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی به مقام قهرمانی رسید تا چهارمین طلای خود در این بازی‌ها را دشت کند.

به گزارش مشرق، احسان حدادی با پرتاب ۶۵.۲۵  متری به چهارمین مدال طلای پرتاب دیسک بازیهای آسیایی دست پیدا کرد. وی در نخستین پرتاب خود رکورد ۶۳.۶۷ متری از خود به جای گذاشت. دومین پرتاب حدادی ۶۴.۷۲ متر جلو رفت و در سومین پرتاب، دیسک وی مسافت ۶۲.۸۴ را پیمود. در چهارمین پرتاب وی رکورد ۶۲.۳۶ متر به ثبت رسید. حدادی در پنجمین و آخرین پرتاب رکورد ۶۵.۲۵ متری را از خود به جای گذاشت. 

بهنام شیری دیگر نماینده پرتاب دیسک کشورمان نیز به ترتیب پرتابهای ۵۴.۴۷، ۵۴.۵۵، (پرتاب سوم خطا)، ۵۶.۹۹،  ۵۶.۸۶ را داشت.

حدادی پیش از این در سه دوره متوالی بازی های آسیایی ۲۰۰۶-۲۰۱۴ به عنوان قهرمانی رسیده بود و با این مدال رکورددار کسب طلای بازیهای آسیایی در رشته پرتاب دیسک شد. «لی وینان» چینی نیز با قهرمانی در بازی های آسیایی ۱۹۷۸-۱۹۸۶ سه بار متوالی به مدال طلای بازیهای آسیایی دست پیدا کرده است و دومین رکورددار این ماده است. 

حدادی تنها ورزشکار آسیایی است که در پرتاب دیسک مردان در بازی های المپیک و یا مسابقات قهرمانی جهان به پیروزی رسیده است. وی در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۱ مدال برنز گرفت و در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال نقره رسید. مدال نقره حدادی در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن تنها مدال دوومیدانی ایران در تاریخ این بازی ها به شمار می آید. 

بهترین رکورد این ماده در بازی های آسیایی ۶۷.۹۹ متر است که احسان حدادی در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو آن را ثبت کرد. پرتاب  ۶۵.۱۱ متری حدادی در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون نیز از جمله بهترین پرتاب ها در بازی های آسیایی است که به مدال طلا منجر شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس