کد خبر 888684
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
صادرات نفت

علیرغم اینکه رویترز در گزارشی نوشته، هنوز مقصد 11 میلیون نفت بارگیری شده ایران در ماه آگوست مشخص نیست، اما اعلام کرده میزان صادرات نفت ایران در ماه جاری به کمتر از 70 میلیون بشکه می‌رسد.

به گزارش مشرق، روز گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی خبر داد در آستانه نزدیک شدن زمان اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا در 4 نوامبر (13 آبان)، صادرات نفت و میعانات گازی ایران در آگوست (ما جاری میلادی) احتمالا برای نخستین بار از آوریل 2017 تاکنون به کمتر از 70 میلیون بشکه می‌رسد.

این رسانه انگلیسی نوشت این رقم در ماه آوریل (فروردین ماه) برابر با 92.8 میلیون یا 3.09 میلیون بشکه در روز بوده است. مجموع نفت و میعانات گازی صادراتی ایران در این ماه یعنی آگوست (مرداد ماه) احتمالا به 64 میلیون بشکه یا 2.06 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

رویترز با استناد به آمارهای موسسه تامسون رویترز و آمارهای تجاری که مشخص نمی‌کند از چه منابعی تامین می‌کند، از کاهش صادرات نفت و میعانات گازی ایران به مشتریانش خبر داد.

بیشتر بخوانید:

سکوت وزارت نفت برای مقابله با تحریم های نفتی

به نوشته این گزارش، شرکت ملی نفت ایران برای جذب مشتریان قیمت نفت خود را کاهش داده است و این شرکت قیمت نفت سنگین صادراتی ایران برای بارگیری در ماه سپتامبر را با بیشترین تخفیف از سال 2004 تاکنون عرضه کرده است.

بارگیری محموله‌های به مقصد چین از 24 میلیون بشکه در ماه جولای (تیرماه) (بیشترین حجم ماهانه در امسال) به 18.4 میلیون بشکه در ماه آگوست (مرداد ماه) کاهش یافته است.

حجم محموله‌های نفت ایران به مقصد هند نیز احتمالا در این ماه به 8.2 میلیون بشکه می‌رسد. این رقم از ماه آوریل تاکنون هر ما بیش از 20 درصد کاهش یافته است. بارگیری محموله‌های به مقصد ژاپن نیز در ماه آگوست احتمالا به 3.4 میلیون بشکه می‌رسد که دومین کاهش ماهانه را نشان می‌دهد.  البته از آنجایی‌که مقصد حدود 11 میلیون نفت بارگیری شده ایران در ماه آگوست هنوز مشخص نیست، ممکن است رقم صادرات به هند افزایش یابد.

از ما گذشته میلادی تاکنون هیچ محموله نفت ایران به مقصد کره جنوبی بارگیری نشده است.

محموله‌های نفت ایران به مقصد اروپا نیز در ماه احتمالا به حدود 12 میلیون بشکه می‌رسد که این رقم در ماه مارس (دی ماه 96) 22.2 میلیون بشکه بود.

درحالی‌که این رسانه از کاهش صادرات نفت و میعانات گازی ایران در آگوست برای نخستین بار از آوریل 2017 تاکنون به کمتر از 70 میلیون بشکه خبر می‌دهد اما در گزارشش عنوان کرده که هنوز مقصد حدود 11 میلیون نفت بارگیری شده ایران در ماه آگوست مشخص نیست.

با استناد به بخش دیگر گزارش رویترز که نوشته است، مجموع نفت و میعانات گازی صادراتی ایران در این ماه یعنی آگوست (مرداد ماه) احتمالا به 64 میلیون بشکه یا 2.06 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در نتیجه با احتساب آن 11 میلیون بشکه، مجموع صادرات نفت و گاز ایران حتی می تواند به 75 میلیون بشکه برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس