کد خبر 888558
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
قایقرانی

مربی تیم ملی روئینگ ایران گفت: 6 ماه پیش گفتم تیم را به من بدهید قبول نکردند من در تعیین اَرِنج‌ها دخالتی نداشتم. همه ترکیب‌ها را لیو مشخص کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی روئینگ مردان ایران در بازی‌های آسیایی بدون مدال به کار خود پایان داد. بعد از این بازی‌ها ورزشکاران کشورمان در مصاحبه‌های مختلف به عملکرد طاهر کبوتری مربی تیم ملی ایران اعتراض کردند. 

کبوتری در این خصوص صحبت‌هایی انجام داده که در زیر می‌خوانید.

 ورزشکاران انتقادات زیادی نسبت به شما دارند نظرتان در این باره چیست؟

 ـ تا قبل از مسابقه همه دوست و رفیق بودیم حالا که مدال نداشته‌اند می‌خواهند این باخت را توجیه کنند، مگر من سرمربی بودم؟ 6 ماه پیش گفتم تیم را به من بدهید قبول نکردند من در تعیین اَرِنج‌ها دخالتی نداشتم. دو ماه پیش با تیم جوانان قهرمان شدیم چون با تمرینات خودم کار می‌کردند، محسن هم مدتی با من کار کرد که قهرمان آسیا شد همین حریفانی که او نتوانست در بازی‌های آسیایی بگیرد، قبلاً گرفته بود. رزومه من بهتر از این‌هاست که چند نفر بخواهند با مصاحبه خراب کنند. اگر سال گذشته این ورزشکاران مدال گرفته‌اند دلیل نمی‌شود در بازی‌های آسیایی هم مدال بگیرند.

 می‌گویند شما فقط می‌خواستید محسن شادی مدال بگیرد تا به این ترتیب سکه‌ها را از وزارت بگیرید...

ـ اگر شما مربی باشید به رزومه خود فکر نمی‌کنید؟‌ من مربی بودم نه سرمربی، اما دوست داشتم همه مدال بگیرند.

 اینکه می‌گویند شما دوست نداشتید ورزشکاران در بازی‌های آسیایی مدال بگیرند تا نشان دهید مربی خارجی به درد روئینگ نمی‌خورد نظرتان چیست؟

ـ‌ من شاگرد جیوگانیک بودم و به خاطر روی  جیوگا از تیم رفتم اگر من به دنبال سکه محسن شادی بودم، با تیم می‌ماندم. هدف من مادی نیست آرزوی من انجام کار مثبت بود.

 شما قبول دارید ترکیب قایق 2 و 4 نفره را برای بازی‌های آسیایی تغییر داده‌اید؟

ـ مگر من ترکیب را چیده‌ام؟ شما باید باور کنید سرمربی تمام ترکیب را چیده و همه اَرِنج‌ها بر عهده سرمربی تیم ملی بوده است تا او کتباً ننویسد و کمیته فنی تأیید نکند ترکیب مشخص نمی‌شود. هم من هم رئیس فدراسیون مخالف تغییر ترکیب بودیم، اما لیو گفت من سرمربی هستم، من تعیین می‌کنم. اگر فدراسیون به مربی ایرانی اعتماد می‌کرد شاید این نتیجه حاصل نمی‌شد.

 یعنی شما با لیو درباره ترکیب قایقرانی صحبتی نداشتید؟‌

ـ فکر می‌کنید لیو به خاطر اینکه خودش را خراب کند به حرف من گوش می‌کند؟ شما خودتان قضاوت کنید آیا سرمربی به حرف یک مربی گوش می‌کند تا خودش را زیر سوال ببرد.

 روئینگ‌سواران می‌گفتند شما بعدازظهرها در ارومیه به آنها تمرین نمی‌دادید و می‌گفتید والیبال بازی کنند یا به کوه بروند...

ـ اگر بزرگسالان در ارومیه والیبال بازی کردند یا کوه رفتند،  جوانان هم این کار را انجام دادند چرا جوانان، قهرمان آسیا شدند اما بزرگسالان مدالی نگرفتند.وقتی سرمربی حرفی می‌زند من چه باید بگویم، من برنامه‌های لیو را انجام می‌دادم. ورزشکاران هم شاید یکی دو بار به کوه رفته باشند. سیاوش سعیدی یک روز می‌گفت پارو می‌زند یک روز دیگر می‌گفت کمردرد دارد و نمی‌تواند تمرین کند. چرا ورزشکاران از تمرین در می‌رفتند؟

 چرا وقتی ترکیب روئینگ‌ 4 نفره در مسابقات قهرمانی آسیا مدال گرفته بود را برای بازی‌ها تغییر دادید؟

ـ نصیری نمی‌توانست جلو بنشیند من قبلاً نصیری را سر جایش آوردم، دو روز با این ترکیب کار کردیم اما سرمربی به خاطر این موضوع یک هفته با من حرف نمی‌زد! به من می‌گفت تو حق نداری تغییری ایجاد کنی حتی می‌خواست با فدراسیون صحبت کند که مرا به ایران برگردانند. حبیبیان می‌گوید سینگل حق من بود اما زمانی که با حضور ناظران فدراسیون از ورزشکاران تست گرفتیم محسن شادی با اختلاف عاقل حبیبیان را گرفت. مگر نباید نفرات برتر را به مسابقه بفرستید؟ ما هیچ کاری را بدون برنامه انجام ندادیم.

 فکر می‌کنید لیو چه دلیلی برای تغییر داشت؟

ـ‌ تغییرات به نظر کمیته فنی بستگی دارد، مسعود محمدی قهرمان جوانان شد اما سال بعد نفر آخر تیم شد. سرمربی تصمیم می‌گیرد که چه ترکیبی در مسابقات شرکت کند. در تک‌نفره محسن شادی اول بود، شجاعی و حبیبیان دوم بودند پس اگر شادی و حبیبیان نتوانستند نتیجه‌ای بگیرند بقیه هم نمی‌توانستند. من 12،‌ 13 سال است که در روئینگ هستم و 5، 6 سال مربی‌گری کرده‌ام. تمام ورزشکاران تاپ دنیا اول سینگل می‌زنند بعد در ماده‌های دیگر شرکت می‌کنند. مسعود محمدی که چنین صحبت‌هایی را داشته بارها لیو از من خواست او را به ایران بفرستم ، لیو می‌گفت او به درد نمی‌خورد و تکنیک ندارد اما من  جلوی او ایستادم اگر من نبودم محمدی هم در بازی‌های آسیایی شرکت نمی‌کرد. اگر این ورزشکاران مدال می‌گرفتند می‌گفتند لیو بهترین مربی است، حالا که دستشان به لیو نمی‌رسد، در مورد من صحبت می‌کنند. من این موضوع را پیش‌بینی می‌کردم. در گوانگجو مرا هم بدبخت کردند. من از شادی هم آماده‌تر بودم اما به مدال نرسیدم و گفتم تقصیر خودم بود. این ورزشکاران حالا که دستشان به لیو نمی‌رسد می‌خواهند مرا خراب کنند.من از 6  ماه پیش گفته بودم چه مدال بگیریم چه نگیریم از قایقرانی می‌روم چون نه تعطیلی دارد نه حقوق در آخر هم دو ورزشکار هر چه از دهنشان در می‌آید می‌گویند. نمی‌خواستم مصاحبه کنم اما وقتی این صحبت‌ها را دیدم از آنها به کمیته انضباطی فدراسیون هم شکایت می‌کنم. حبیبیان را بعد از اینکه سهمیه المپیک نگرفت، کنار خودم آوردم از ورزشکار خودم گرفتم به حبیبیان دادم که افت نکند. می‌توانید از او بپرسید اگر با طاهر نتیجه نگرفته‌ای چرا با جیوگانیک نتیجه نگرفتی.او که پارسال بهترین قایق را داشت. پارسال چه تیم‌هایی بودند که شما طلا گرفتید.

 شاگردان جیوگانیک در تیم هند مدال‌های زیادی کسب کردند...

ـ خبر دارید جیوگانیک را به خاطر عملکرد ضعیف برکنار کردند؟ هند در دوره‌های قبل 6  مدال داشت اما در این دوره 3 مدال گرفت. حریفان ما ماه‌ها در اروپا تمرین داشته و در کارها شرکت می‌کردند تایلند مربی تاپ جهان را به خدمت گرفته است. اگر به من اعتماد می‌شد ما هم حداقل در بدترین شرایط دو مدال می‌گرفتیم. پیش‌بینی 5 مدال را در کاروان قایقرانی کرده بودیم. شاگردان من در مسابقه کسب سهمیه المپیک نتیجه خوبی گرفتند اما این ورزشکاران بزرگسال از روی خصومت شخصی این حرف‌ها را می‌زنند. من به تیم جوانان گفته بودم با مسعود محمدی ارتباطی نداشته باشند چون او ذهن بچه‌ها را شست‌وشو می‌دهد! او دستور می‌داد در قایق 4 نفره چطور پارو بزنند. سوال من از آنها این است چرا مثل تمرین در بازی‌های آسیایی پارو نزدید؟  آنها همیشه می‌گفتند لیو بهترین مربی است اما بعد از اینکه مدال نگرفتند 180 درجه تغییر موضوع دادند. من برنامه لیو را برای همه فرستاده بودم تا حرف و حدیثی نشود آیا همه مقصر هستند به جز ورزشکار؟‌

 شما که می‌گویید مسعود محمدی این مشکلات را داشته چرا زمانی که لیو می‌خواست او را به ایران بفرستد از او حمایت کردید؟‌

ـ‌ من حتی با بدترین دشمنم احساساتی تصمیم نمی‌گیرم، مربی‌گری مسئولیت سنگینی است مسعود عرق می‌ریخت و من جز احترام چیزی برای او قائل نبودم، هیچ عقلی قبول نمی‌کند که نخواهم ورزشکاران مدال بگیرند. هنوز هم فکر می‌کنم خواب است. من پشت مسعود بودم با خودم گفتم اگر او برود ذهن سه ورزشکار دیگر هم درگیر می‌شود که چرا او از تیم رفته است. همیشه اول ورزشکار را در نظر می‌گیرم بعد خودم را. الان هم وجدانم راحت است و عذاب وجدان ندارم چون تمام توانم را گذاشتم. دیگر نمی‌توانستم در کار سرمربی دخالت کنم. نظر من این بود سعیدی و شجاعی در یک قایق، نصیری و محمدی در قایقی دیگر دبل بزنند این نظر شخصی من بود. اگر آنها به کاپ آسیایی کره‌جنوبی می‌آمدند تلنگری به تیم می‌خورد، می‌توانستیم بهترین دبل را ببندیم.

 چرا به کاپ اعزام نشدند؟‌

ـ ما جوانان را اعزام کردیم بزرگسالان را هم پیشنهاد دادم که کاملاً منطقی بود اما آنها می‌ترسیدند. می‌گفتند مدال نمی‌گیریم به خاطر همین نیامدند. پس چه انتظاری می‌توانستیم از بازی‌های آسیایی برای کسب مدال داشته باشیم. من این صحبت‌ها را به صورت کارشناسی مطرح می‌کنم  و تا فردا صبح هم می‌توانم منطقی بحث کنم.اگر ورزشکاران در کاپ آسیایی شرکت می‌کردند، می‌توانستیم ارنج را مشخص کنیم در این صورت عاقل و محسن در بازی‌های آسیایی در دو نفره شرکت نمی‌کردند. بعضی از آنها تهمت دزدی به من زده‌اند، پول بلیت هواپیما و فاکتورهای دیگر مشخص است،‌این 200 میلیونی که می‌گویند از کجا آمده است مگر پول کمی است که با خودم ببرم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس