کد خبر 888530
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
احمد توکلی

توکلی «ادامه روند فعالیت مناطق‌آزاد فعلی» و همچنین «افزایش مناطق‌آزاد» را ظلم فاحشی به اشتغال، تولیدکنندگان و مردم آن مناطق دانست.

به گزارش مشرق، احمدتوکلی، رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به اینکه طبق تعاریف علمی و اقتصادی، مناطق‌آزاد باید سکویی برای صادرات غیرنفتی باشند، گفت: پس از آنکه مواد اولیه و نیروی انسانی از سرزمین اصلی به مناطق‌آزاد وارد و کالا تولید می‌شود، باید به خارج از کشور صادر شده تا برای کشور ارزآوری داشته باشد؛ بنابراین باید فرآیند تولید کالا و صادرات در این مناطق، باید موجب ارتقای منطقه‌ای که در آن منطقه‌آزاد قرار دارد، بشود.

*موجودیت مناطق‌آزاد فعلی غلط است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام «ادامه روند فعالیت مناطق‌آزاد فعلی» و همچنین «افزایش مناطق‌آزاد در لایحه پیشنهادی دولت» را ظلم فاحشی به اشتغال، تولیدکنندگان و مردم آن مناطق دانست و گفت: نه‌تنها موجودیت مناطق‌آزاد فعلی غلط است بلکه در شرایط فعلی نیز طرح افزایش این مناطق در مجلس ضرورتی ندارد.

بیشتر بخوانید:

منظور توکلی از فساد سیستماتیک

*مناطق‌آزاد تونلی برای واردات

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه مناطق‌آزاد هم‌اکنون به تونلی برای واردات تبدیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: حاصل عملکرد مناطق‌آزاد در برنامه چهارم توسعه، 86 درصد واردات و تنها 14 درصد صادرات بود.

*آمار کمیاب

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت در پایان با اشاره به اینکه هم‌اکنون زمین‌های مناطق‌آزاد معبری برای رانت‌خواری‌ شده است، اظهارداشت: اساسا آمار و ارقام در خصوص واردات و صادرات در این مناطق کمیاب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس