استقلال

استقلال برای دومین بار در دو سال اخیر با نتیجه ای حقارت بار در آسیا شکست خورد تا فوتبال کشورمان در مهمترین رویداد باشگاهی فوتبال ضعیف جلوه دهد.

سرویس ورزش مشرق – هنوز جای زخم شکست 1-6 به العین در امارات بر دل هواداران استقلال برطرف نشده بود که شکستی سنگین در تهران و استادیوم خانگی شان برای آبی پوشان تهرانی رقم خورد. تلخی این دو شکست تقریبا برابر بود با این تفاوت که استقلال بار قبل در یک هشتم از گردونه رقابتها کنار رقت ولی این دفعه در یک قدمی دیدار نیمه نهایی در آستانه حذف قرار گرفته است!

این حس حقارت در فوتبال بین المللی تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد. کدام تیم در آسیا می تواند برای یک بازی خانگی ورزشگاهی به این بزرگی را پر از جمعیت کند؟ این همه پتانیسل فردی و جمعی برای درخشش داریم ولی از هیچ یک از آنها به درستی استفاده نمی کنیم.

شفر حرف درستی زد که گفت ما این بازی را دو ماه پیش باختیم. در واقع استقلال روزی این شکست را پذیرفت و دستانش را در آسیا بالا برد که قید مهره هایش را زد و گفت ما خلع سلاحیم!

-سفر استقلال به ترکیه برای برپایی اردوی تدارکاتی چقدر هزینه داشت؟

-سفری که نصف بیشتر تیم در آن غیبت داشتند ضروری بود؟

-نمی شد با حذف این سفر و صرف هزینه اش برای حفظ تیام یا جپاروف مانع از تحقیر شدن فوتبال باشگاهی یک کشور 80 میلیون نفری شد؟

استقلال بازی به السد و دیگر تیم های حاضر در دور یک چهارم نهایی را وقتی باخت که از ضعف مدیریت در رأس مجموعه اش لطمه دید. استقلال باخت، بد هم باخت! این را همه دیدیدم و سرمان را از خجالت پایین انداختیم.

روزی که استقلال در شروع فصل قبل (لیگ هفدهم) بد نتیجه می گرفت را به یاد بیاورید! تیم بزرگ تهرانی برای اولین بار در رده آخر جدول ایستاد تا از آلمان برایش نسخه شفابخش بپیچند. شاید اگر آن نتایج ادامه نمی یافت افتخاری و دار و دسته اش همان روزها از استقلال می رفتند و یکی مانند فتحی که لااقل برای باشگاه وقت صرف می کند می آمد ولی نتایج شفر با استقلال ترتیبی داد تا مدیران وقت بمانند و فاجعه شکست 1-3 رقم بخورد!

شاید بد نباشد این بار از شفر یا هر مربی خارجی مانند برانکو بخواهیم همراه خود یک "مدیر" هم از اروپا به ایران بیاورد. ظاهرا فقر مدیریتی را نیز باید به دیگر کاستی های ورزشی مان اضافه کنیم. گرچه در همین تهران و چند صدمتر آنطرف تر از باشگاه استقلال، پرسپولیس را هم داریم که با دچار شدن به همین فقر مدیریتی، با محرومیت از نقل و انتقالات مواجه شد و باید با تیمی نحیف و ضعیف شده نسبت به قبل روبروی هیولایی به نام الدحیل صف آرایی کند و چه بسا شرایطی مشابه استقلال در انتظارش باشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    20 12
    مشرق جان دقیقا حق با شماست ما مشکل مدیریتی داریم باید از خارج کشور مدیر وارد شود و آموزش ببینیم سپس خودمان الگو برداری کنیم بحرانی که ژاپن پشت سرگذاشت مدیران آمریکایی به آنها کمک نمودند
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      15 10
      مدیران امریکایی هنر دارند به کشور خودشان کمک کنند. مشکل مدیریتی، قحط الرجال بودن نیست، بلکه عدم استفاده از متخصصین در دولت تدبیر است. مشرق هم کمی چرت نوشته
    • FR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      9 2
      دقیقا عجب کمکی مخصوصا ترور شهدای هسته ای
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    10 3
    برای جلوگیری از حقارت ملی باید وزیر وارد کنیم . متاسفانه در ایران مناصب مدیریتی بجای شایسته سالاری براساس زدوبند و رابطه سالاری تقسیم می شود
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    3 11
    پ و اس بی ارزشترین تیم هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس