کد خبر 888057
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
برگشت حجاج

معاون بهره‌برداری‌ فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: بخشی از پروازهای بازگشت حجاج توسط قشم‌ایر انجام شود تا پروازهای عادی ایران‌ایر نیز با مشکل و تأخیر مواجه نشود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، علی رستمی‌ با اشاره به آغاز عملیات پرواز برگشت حجاج به کشور بیان کرد:‌ اولین پرواز برگشت حجاج امروز دوشنبه‌ پنجم شهریور انجام شد و ‌این عملیات تا ۲۵ شهریورماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار نفر از حجاج در عملیات بازگشت از فرودگاه‌های شهر جده و مدینه به فرودگاه امام(ره) منتقل خواهند شد، افزود: در این مدت ۹۲ سورتی پرواز انجام خواهد گرفت که ۶۸ پرواز به عهده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ و قشم‌ایر است و ۲۴ پرواز نیز توسط ایرلاین سعودی صورت می‌پذیرد.

رستمی یادآور شد: در جلسه‌ای که با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم، مقرر شد بخشی از پروازهای بازگشت حجاج توسط شرکت هواپیمایی قشم‌ایر انجام بگیرد تا پروازهای عادی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز با مشکل و تأخیر مواجه نشود.

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصریح کرد:‌ سالن اختصاصی در بخشی از ترمینال یک فرودگاه امام(ره) برای بازگشت حجاج به کشور همانند عملیات رفت در نظرگرفته شده و پروازهای جانبازان‌ نیز از طریق سالن تشریفات (پاویون VIP ) انجام می‌شود.‌

وی ادامه داد: از ایرلاین های مربوطه و شرکت هندلینگ کننده خواسته شده است خدمات ویژه‌ای را برای افراد ناتوان جسمی و ویلچری در نظر بگیرند و همچنین تلاش کرده‌ایم صف‌های گیت گذرنامه و مدت زمان تحویل بار را در فرودگاه امام(ره) به حداقل برسانیم.

رستمی اضافه کرد: در سالن تحویل بار وسایل پذیرایی از حجاج تدارک دیده شده و در این مدت، بار آنها نیز وارد تسمه نقاله می شود و می توانند به مستقبلین ملحق شوند و فرودگاه را ترک کنند.

‌معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت:‌ استقبال کنندگان با تعداد نفرات کم و به صورت محدود در فرودگاه حضور پیدا کنند، زیرا امکانات فرودگاه برای مسافران در نظرگرفته شده و هرچه تعداد مستقبلین کمتر باشد، سطح خدمت رسانی به حجاج افزایش می یابد.

وی گفت: همچنین به مستقبلین‌ توصیه می‌کنم پیش از حرکت به سوی فرودگاه امام(ره) از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۳۰ که به صورت شبانه روزی پاسخگو است، از زمان واقعی پرواز مطلع شوند و سپس در فرودگاه حضور پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس