چامسکی

«نوام چامسکی» نظریه‌پرداز حرکت ایران به سمت استقلال بعد از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ را یکی از دلایل نفرت نخبگان سیاسی در آمریکا از تهران دانست.

به گزارش مشرق، «نوام چامسکی»، نظریه‌پرداز، استاد دانشگاه و یکی از اندیشمندان مطرح قرن حاضر در مصاحبه‌ای حرکت ایران به سمت استقلال بعد از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ را یکی از دلایل نفرت نخبگان سیاسی در آمریکا از تهران دانسته است. 

وی در این مصاحبه همچنین اتهامات کشورهای غربی علیه ایران را رد و تصریح کرده «سرکوب‌گرترین» کشورها در منطقه غرب آسیا کشورهای تحت حمایت آمریکا هستند. او از حکومت سعودی و امارات به عنوان دو مورد از این کشورها نام برده است. 

چامسکی ۹۰ ساله که استاد بازنشسته دانشگاه‌های ام‌‌آی‌تی و آریزونا است به «پدر زبان‌شناسی مدرن» شهرت دارد و به عنوان یکی از بنیان‌گذاران علوم شناختی، از بزرگترین دانشمندان در قید حیات در دوران معاصر به شمار می‌رود. 

او در مصاحبه‌ای که ۷ اوت در دفتر کارش در دانشگاه آریزونا انجام داده و امروز، جمعه متن آن منتشر شده درباره مسائل مختلف سیاست خارجی آمریکا اظهارنظر کرده است. 

چامسکی در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا سیاستمداران حزب دموکرات، در صورت به دست گرفتن سکان نهادهای سیاسی در آمریکا در سال ۲۰۲۰ مواضع ستیزه‌جویانه کمتری نسبت به ایران اتخاذ خواهند کرد، گفت: «پیش‌بینی کردن این موضواع واقعاً دشوار است.»

این استاد دانشگاه در ادامه تأکید کرد: «منظورم این است که تنفر از ایران به بخشی ریشه‌دار از فرهنگ آمریکای مدرن تبدیل شده است. ریشه‌کردن آن، بسیار دشوار است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس