کد خبر 886846
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
میخائیل بوگدانوف

معاون وزیر خارجه روسیه از احتمال سفر "ولادیمیر پوتین" به عربستان سعودی خبر داد و گفت که وزرای امور خارجه روسیه و عربستان هفته آینده در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "میخائیل بوگدانوف"  معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که احتمال سفر "ولادیمیر پوتین" به عربستان سعودی وجود دارد و این سفر  در کنار دیگر مسائل، در دستورکار مذاکرات با مقامات ریاض قرار دارد.

این دیپلمات بلندپایه در پاسخ به سئوالی درباره امکان سفر رئیس جمهوری روسیه به عربستان، گفت: «چنین دعوتی از سوی ملک سلمان انجام شده و انجام این سفر کاملا منطقی است. در حال حاضر دو طرف در حال کار بر روی این مسئله هستند.»

بوگدانوف یادآور شد، البته نمی‌توان به طور دقیق درباره زمان انجام چنین سفری صحبت کرد و این مسئله به جدول برنامه‌های کاری رئیس جمهوری روسیه بستگی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: «روابط روسیه و عربستان سعودی با موفقیت و در جهت گیری مثبتی در حال توسعه است. البته مسائل زیادی رخ داده که لازم است نتیجه گیری‌های مشترکی درباره آنها صورت بگیرد. اسناد زیادی باید امضاء شود تا همکاری‌های دو کشور از لحاظ حقوقی تقویت شوند.»

معاون وزیر خارجه همچنین با اشاره به سفر کاری هفته آینده "عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی به مسکو، اعلام کرد که در جریان این سفر، وزرای امور خارجه دو کشور با یکدیگر دیدار نموده و مسائل مربوط به دورنمای همکاری‌های اقتصادی و طرح‌های مشترک سرمایه‌گذاری را مورد بررسی قرار خواهند داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس