کد خبر 886651
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
پرسپولیس

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران با هفت دیدار در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران با پنج بازی پیگیری خواهد شد که در دو دیدار مهم پرسپولیس مهمان صنعت نفت ابادان است و سپاهان و تراکتورسازی در اصفهان به مصاف هم خواهند رفت.

پنج شنبه، ۱ شهریور
ماشین­ سازی تبریز – ذوب‌آهن، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۸:۰۰

در نخستین دیدار روز پنج‌شنبه تیم فوتبال ذوب‌آهن در تبریز مهمان ماشین‌سازی است. ماشین‌سازان که پس از تغییر مالکیت اوضاع خوبی‌ ندارند، هنوز نتوانستند پیروزی را در لیگ هجدهم کسب کنند و با ۴ مساوی از ۴ دیدار خود در رده دهم قرار دارند. شاگردان امید نمازی نیز با ۵ امتیاز در رده هشتم هستند و می‌خواهند با پیروزی برابر ماشین‌سازی ضمن بازگشت به جمع مدعیان، شکست هفته گذشته خود مقابل سپاهان در داربی اصفهان را جبران کنند.
نساجی مازدران – نفت مسجدسلیمان، ورزشگاه شهید وطنی، ساعت ۲۰:۱۵
تیم پانزدهم جدول رده‌بندی که به تازگی به لیگ برتر آمده و تنها دو امتیاز عاید تلاشش از چهار بازی ابتدایی لیگ هجدهم بوده، آماده تاریخ‌سازی با جواد نکونام و کسب اولین ۳ امتیاز در لیگ برتر است. البته شاگردان کاپیتان سابق تیم ملی کار سختی دارند چون حریف آن‌ها که هفته گذشته توانست پرسپولیس را متوقف کند، از ۴ دیدار خود در ۳ بازی توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این دو تیم که این فصل لیگ برتری شدند در رده‌های انتهایی جدول قرار دارند و انگیزه زیادی برای پیروزی و دل کندن از قعر جدول دارند.
بیشتر بخوانید:

برانکو: امکان ندارد به بازیکنی استراحت بدهم


صنعت نفت آبادان - پرسپولیس، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۲۰:۱۵
پرسپولیسی‌ها که هفته گذشته صدر جدول را از دست دادند و به رده سوم سقوط کردند، حالا می‌خواهند طلسم تساوی‌های خود مقابل تیم‌های خوزستانی را در لیگ هجدهم بشکنند و مقابل نفت آبادان به برتری برسند. پرسپولیس که با ۸ امتیاز در رده سوم قرار دارد، انگیزه زیادی برای شکست طلایی‌پوشان آبادانی دارند زیرا که می‌توانند با روحیه‌ای بالا به مصاف الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا بروند.
در سوی دیگر میدان، آبادانی هنوز نتوانستند با مربی جدید خود به پیروزی برسند و سه تساوی و یک شکست حاصل کار آن‌ها در ۴ دیدار نخست لیگ هجدهم بوده است. تساوی مقابل استقلال خوزستان در هفته گذشته و بازی هجومی شاگردان بنتو دل هواداران صنعت نفت را به این خوش کرد که آن‌ها هم مانند فولاد و استقلال خوزستان بتوانند شاگردان برانکو را متوقف کنند و با امتیاز از زمین خارج شوند.
جمعه، ۲ شهریور
پدیده – پیکان، ورشگاه امام رضا، ساعت ۱۸:۳۵

صدرنشین لیگ برتر که توانست پس از شکست مقابل پرسپولیس در هفته اول، سه پیروزی را کسب کند، حالا به دنبال اثبات جایگاه خود در مشهد هستند و می‌خواهند با پیروزی برابر حریف سرسخت خود یک هفته دیگر رده اول جدول را در اختیار خود نگه دارند. البته شاگردان یحیی گل‌محمدی کار سختی را برابر پیکانی دارد که تا اینجا توانسته نتایج خوبی را کسب کند و با ۶ امتیاز در رده ششم قرار بگیرد. پیکانی‌ها هنوز طعم شکست را در لیگ هجدهم نچشیده‌اند و می‌خواهد با دست پر از دیار امام رضا به تهران بازگردند.
سپاهان – تراکتورسازی، ورزشگاه فولادشهر، ساعت ۲۰:۰۰
حساس‌ترین دیدار این هفته را شاگردان امیر قلعه‌نویی و جان توشاک در فولادشهر برگزار خواهند کرد. طلایی‌پوشان اصفهان که به دلیل نامناسب بودن شرایط ورزشگاه نقش جهان، مجبورند در فولادشهر از مهمان خود پذیرایی کنند، با روحیه‌ای بالا به مصاف تراکتورسازی خواهند رفت تا ضمن کسب سه امیتاز و در صورت توقف پدیده و پرسپولیس مقابل پیکان و صنعت‌نفت آبادان، صدرنشینی را تجربه کنند. بهترین خط حمله لیگ ایران در حالی از مهمان تبریز خود پذیرایی خواهد کرد که تراکتورسازان هفته گذشته توانستند نخستین برد خود را در لیگ هجدهم مقابل سایپا کسب کنند و با ۵ امتیاز در رده نهم جدول قرار بگیرند.
سایپا – پارس جنوبی، ورزشگاه دستگردی، ساعت ۲۰:۱۵
شاگردان تارتار که هفته گذشته کار بزرگی را انجام دادند و توانستند پس از مدت‌ها استقلال وینفرد شفر را شکست دهند، در حالی به مصاف شاگردان دایی می‌روند که که با ۷ امتیاز در رده چهارم قرار دارند و نیم‌نگاهی به لغزش سه تیم بالاسری خود یعنی پدیده، سپاهان و پرسپولیس دارند. شاگردان دایی که پس از پیروزی پرگل هفته اول مقابل سپیدرود، چهره یک مدعی را به خود گرفتند، نتوانستند در ادامه پیروزی کسب کنند و با ۴ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفتند. این بازی خانگی فرصت مناسبی است تا نارنجی‌پوشان دوباره به جمع بالای جدولی‌ها بازگردند و نتایج سه هفته اخیر خود از جمله شکست مقابل تراکتورسازی را جبران کنند.
استقلال خوزستان – سپیدرود رشت، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۲۰:۱۵
آخرین دیدار هفته پنجم در حالی در اهواز برگزار می‌شود که دو تیم دوازدهم و شانزدهم جدول رده‌بندی به مصاف هم می‌روند. این دو تیم هنوز نتوانسته‌اند پیروزی را در لیگ هجدهم بدست بیاورند و به دنبال نخستین سه امتیاز خود دارند. نماینده شمالی لیگ برتر که اوضاع خوبی ندارد. با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفته، نتوانست در طول هفته گذشته تکلیف نیمکت خو را مشخص کند و توافقات نهایی برا عقد قرارداد با محمدرضا مهاجری برای این تیم حاص نشد. آبی‌های خوزستان که اقای گل فعلی لیگ برتر یعنی وحید خشتان را در ترکیب خود دارند دل به درخشش این بازیکن بسته‌اند تا بتوانند نخستین سه امتیاز خود را در هجدهیمن دوره لیگ برتر تجربه کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس