کد خبر 886453
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
بیکاری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:آبادان بیشترین نرخ بیکاری در کشور را دارد و فرماندار جدید باید برنامه ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش مشرق، عامرکعبی امشب در جلسه‌ای  که در سالن الغدیر فرمانداری آبادان برگزار شده بود، اظهار کرد: موضوع آب و اشتغال از موارد چالش‌ برانگیز این شهرستان است آبادان بیشترین نرخ بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده و متاسفانه تاخیر در احداث سد سلولی در بالادست و پایین‌دست رودخانه «بهمن‌شیر» باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه بحث بیکاری در آبادان را باید جدی بگیریم، افزود: 2میلیون و 415 نفر در فاز 2 پالایشگاه آبادان مشغول به کار هستند طبق آمار نقش جوانان آبادانی را در این پروژه  بسیار کم رنگ می‌بینیم.

نماینده آبادان با اشاره به اشتغال در بحث انرژی و نفت بیان کرد: به دنبال برنامه‌ریزی برای  ایجاد 10هزار فرصت شغلی بوده‌ایم ولی به دلیل چالش آب و عدم توجه کافی بر این موضوع شاهد ضعف نظارت در جذب نیروها در فاز 2 آبادان شده ایم.

بیشتر بخوانید:

نامه رئیس کمیسیون اقتصادی به شریعتمداری

پرداخت وام اشتغال روستایی متوقف شد

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور این اجازه به فرمانداران داده‌ شده تا در جذب پیمانکاران بومی استان  نظارت کافی داشته باشند و از جوانان بومی برای اشتغال در پروژه‌ها استفاده شود افزود: این‌ را از سرپرست فرماندار آبادان انتظار داریم بر عملکرد پروژه فاز2 پالایشگاه آبادان و استخدام افراد بومی نظارت کافی داشته باشد.

کعبی با اشاره به سرمایه‌گذاری 3.5 میلیارد دلاری فاز 2 پالایشگاه آبادان عنوان کرد: گردش مالی و منافع این طرح ملی باید در استان باشد و از پیمانکاران محلی استفاده شود.

وی گفت: با اجرایی شدن قانون منطقه آزاد اروند در این شرایط نابسامان اقتصادی که در بازار کشور بعد از برجام و خروج آمریکا از توافق رخ داده است این موضوع در منطقه آزاد کمتردیده شده و اقدام خوبی از جمله ایجاد 12 هزار فرصت شغلی در بخش تجارت اقتصاد و خدمات در راستای تحول اقتصادی در شهرستان آبادان مهیا شد ه است.

نماینده آبادان اظهار کرد: از فرماندار جدید خواستارم در خصوص اشتغال در فاز 2 و ساماندهی آب شرب، کشاورزی و پروژه‌های عمرانی در سطح شهر توجه ویژه‌ای داشته تا با توجه به حمایت‌های منطقه آزاد اروند شاهد رونق بیشتر در آبادان باشیم. 

 نیاز به مدیران انقلابی و جهادی و میدانی داریم

امام‌جمعه آبادان نیز در این جلسه افزود:اگر مدیران قوی باشند در هر حوزه می‌توان کارهای فراوانی انجام داد. همانطور که با مدیریت موحد بحران آب آبادان حل شد، آبادان منابع مالی زیادی دارد باید از آن‌ها برای رفاه اجتماعی مردم استفاده شود. 

وی  با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در این موقعیت زمانی نیاز به مدیران انقلابی و جهادی و میدانی داریم بیان کرد: اگر قلبمان برای ایران می‌تپد باید در کنار هم یک دل و یک صدا باشیم و به جای مچ گیری دست گیری کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AE ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    23 0
    تا(مدیران،مسئولین،افراد فاسد،بومی وغیربومی امتیازی خودی امنیتی،باندی فامیلی وابسته، بی لیاقت پ،تبعیضگروغارتگر...)درابادان هست،هیچی درست نشده ونخواهدشدمگر تمامشان حذف ودادگاهی بشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس