کد خبر 886439
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
امیر بنی طرفی

رئیس سازمان صنایع هوایی گفت: با ساخت این جنگنده، در کل هواپیما 16 و نیم میلیون دلار و در بخش اویونیک 7 و نیم میلیون دلار صرفه جویی می‌شود.

به گزارش مشرق، امیر بنی طرفی رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، شب گذشته با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری، در خصوص جنگنده کوثر که روز گذشته با حضور رئیس جمهور رونمایی شد، اظهار داشت: برای تست این جنگنده 28 سورتی پرواز در نظر گرفتیم که تاکنون حدود 20 سورتی آن انجام شده و اکنون آخرین تست‌های خود را پیش از واگذاری به نیروی هوای ارتش به عنوان نیروی کاربر می گذراند.

بنی طرفی با بیان اینکه خط تولید جنگنده کوثر آماده بوده و هم اکنون نیز در حال تولید است، گفت: با تولید این جنگنده، در کل هواپیما 16 و نیم میلیون دلار و در بخش اویونیک 7 و نیم میلیون دلار صرفه جویی میشود.

بیشتر بخوانید:

کوثر؛ طعم شیرین اول شدن در آسمان جهان اسلام/ ۱۰ ویژگی مهم اولین جنگنده کاملا ایرانی +عکس

رونمایی از هواپیمای رزمی و آموزشی «کوثر» ساخت ایران +عکس

وی درخصوص خمکاری با بخش خصوصی و شرکت های دانش بنین در این موضوع نیز تصریح کرد: ۷۵ درصد کار این هواپیما در بخش خصوصی صورت گرفت و ما در وزارت دفاع آن را هدایت کردیم.

رئیس سازان صنایع هوایی وزارت دفاع افزود: در صنعت دفاعی شاید سه چهار درصد از کشورهای خارجی استفاده کرده ایم و علی رغم تحریم ها همیشه با تلاش و توان داخلی پیشرفته ایم

بنی طرفی اضافه کرد: سرریز فناوری های صنایع دفاعی در حوزه غیر نظامی هم مورد استفاده قرار می گیرد و ما نیز بدلیل تحریم هایی که هواپیماهای غیرنظامی ما شدند در بخشهای تامین قطعات این هواپیماها به این حوزه کمک می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مسعود IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    27 8
    آیا وقت آن نرسیده است که با توجه به تهدادات هوایی دشنان فرا منطقه ای و تجربیات جنگ سوریه و یمن در زمینه اهمیت راهبردی جنگنده های شکاری به سمت یک جنگنده شکاری با رادار قدرتمند و مداومت پروازی بالاتر برویم ؟ جنگنده اف 5 حتی اگر بهترین اوراهال ها روی آن صورت بگیره و موتور آن هم تعویض بشه بخاطر آنکه نمی تونه سوخت زیادی حمل کنه نمی تونه جنگنده ای با مدوامت پروازی بالا باشه و چون دماغه کوچکی داراه قادر نیست رادار های بزرگتر رو حمل کنه بنابر این بهترین راه اینه که اف 5 های موجود ارتقا پیدا کنه و تمام توان وزارت دفاع و صنعت بجای تولید صدها پیش نمونه جت اموزشی از قاهر تا شفق و برهان و تدبیر و تذرو و غیره و ذالک بر تولید موتور های توربوفن با تراست بالا و رادار های دوربرد ارایه فازی فعال متمرکز بشه
    • علی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      17 39
      اگر f35 هم بسازیم با خرج هزارها میلیارد دلار اونو تو هوا با یک موشک یک میلیون دلاری میترکونند. چرا میخواهید تو همه چی از خودتون نظر بدید؟
  • عبدالله راستگو OM ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    28 34
    مثل خودرو ملي تون
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      27 12
      مگر خودروی ملی چشه ؟ الآن پرایدی که ما مونتاژ . . . اصلاح میکنم یعنی تولید می کنیم بروزترین و پیشرفته ترین و امن ترین و شیک ترین خودروی حال حاضر کره زمینه
  • حمید IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    18 13
    یه دونه هم زمان احمدی نژاد ساختن اون چی شد پس
  • میم کاف IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    28 17
    ماشاءالله به غیرتتون. هرجا تفکر انقلابی اومد وسط، نوآوری، پویایی و خودکفایی رو در پی داره که در نتیجه جامعه‌ای پیش‌رفته خواهیم داشت ولی هرجا تفکر منفعلِ متکیِ به غرب وارد شد، گره‌ها کور می‌شوند و کشور عقب مانده! مرذم در انتخاب‌هایِ پیشِ‌رو بیشتر دقت کنند.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    7 6
    درخصوص خمکاری حرفی نزدند
  • ناشناس IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    21 7
    ببخشید ی سوال داشتم....ساختن کوثر آسونتره یا قطعات ماشین و یا ی ماشین درست و یا هزار قطعه ساده و پیش و پا افتاده دیگه...خیلی ذهنم درگیره لطفا جواب بدید..ب غیر از مونتاژ هم میتونیم بسازیم؟
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    26 4
    مرگ بر دلار .
  • امیر IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    26 4
    حداقل قیمت تمام شده رو اعلام میکردی تا ببینیم 16 رو از چی کم کردی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    19 11
    ما باز هم جهانبانی ها را داریم که در پرواز جهانی در خلبانی رتبه ی اول را بدست اورد زنده باد بلند پروازان خادم ملت ومردم
  • ایوب IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    10 8
    سلام شما هم مثل صنعت خودرو زورتون میاد طراحی ظاهرش را عوض کنید اگر همش را هم خودتون بسازید باز پلتفرم f5 یک کم هم به روز کار کنید این همه هزینه این همه ادعا خروجیش هواپیمای نسل ۳
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    14 12
    طبق اعلام ویکی پدیا قیمت f5 برابر با 2.5 میلیون دلار است.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    16 13
    این همون هواپیمای اف ۵ بود
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    32 10
    ما ک از خدامونه ولی نگفتی واقعا این قطعات رو خودمون میسازیم یا وارد میکنیم؟؟؟؟؟مردم تو خودروسازی مطمن شدن همه شعار میدین...باید چه اتفاقی بیفته تا باور کنن 90 درصد ب بالا این جنگندها یا از قبل از انقلاب هست یا وارداتی؟؟؟فکر کنم تموم شدن نفت و گاز اینارو ثابت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس