دیجی کالا

تغییر رویه های کاری دیجی کالا پس از التهابات اقتصادی نشان می‌دهد این بنگاه بزرگ اقتصادی وارد فاز تازه ای از تاثیرگذاری بر بازار و مشتریان شده است.

سرویس اقتصاد مشرق - حاشیه ها درباره دیجی کالا و نحوه رفتار این فروشگاه اینترنتی تمامی ندارد. از گران فروشی و درج قیمت های عجیب تا توقف ناگهانی فروش برخی کالاها از جمله گوشی‌های موبایل در تلاطم‌های اخیر بازار، فروش تصادفی دوربین مخفی در روزهای اغتشاشات خیابانی و حالا بحث‌ها بر سر سرمایه‌گذاری خارجی در این بنگاه اقتصادی، همه و همه باعث شده است تا دیجی کالا به تدریج از یک فروشگاه اینترنتی، به یک موضوع قابل پیگرد در حوزه اقتصاد و امنیت اقتصادی کشور تبدیل شود. گرچه در حوزه فرهنگ و سبک زندگی و آن چیزی که تحت عنوان دیجی استایل فعالیت می‌کند نیز بحث و ناگفته بسیار است.

درباره دیجی کالا بیشتر بخوانید:

دیجی‌کالا؛ کاسبی از اغتشاش یا همراهی با اغتشاش‌گران! +عکس

آیا دیجی‌کالا واقعا به مشتریانش تخفیف می‌دهد؟ + عکس

در «حراجمعه» کالاهای با تخفیف را گران‌تر بخرید

دیجی‌کالا گوشی ۸۰۰ هزار تومانی را ۲ میلیون تومان می‌فروشد +عکس

به تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری خارجی در دیجی کالا نیز زیر سؤال رفته و شرکتی که اعلام شد 100 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است، مرتبط و متعلق به سرآوا بوده و جذب سرمایه حقیقی محسوب نمی‌شود. اما اینکه از این جیب به آن جیب کردن تحت عنوان سرمایه گذاری خارجی و محرمانه اعلام شدن اسناد آن با چه هدفی صورت گرفته است، موضوع بحث این گزارش نیست. بحث مهمتر، ایجاد یک رانت بزرگ در فروش اینترنتی است که حالا دیجی کالا انحصار آن را در اختیار دارد و نبود نظارت کافی یا احتمالا ضعف قوانین، هر زمان که بخواهد هر کالایی را با هر قیمتی موجود یا ناموجود اعلام می‌کند. اتفاقی که در بخش موبایل این فروشگاه اینترنتی رخ داد و ناگهان تمام مدل های گوشی موبایل «ناموجود» اعلام شد و همچنان نیز ناموجود است. اقدامی که می‌طلبد بازرسان تعزیرات و دستگاههای مانند بسیج که این روزها برخورد جدی با محتکران را پیگیری می‌کنند، سری هم به انبارها و سوله های دیجی کالا بزنند و موجودی انبارها را با آنچه در ویترین این فروشگاه به نمایش و فروش گذاشته می‌شود، تطبیق دهند.

بخش فروش موبایل دیجی کالا و «ناموجود» بودن مدل های مختلف

یا مورد دیگر و البته تازه درباره طرح های فروش این شرکت که با عنوان "شگفت انگیز" و با تخفیف هایی اعلام می‌شود، تفاوت قیمتی است که کاربران هنگام خرید کالا گزارش کرده اند، به نحوی که در پیش نمایش کالا یک قیمت نمایش داده می شود و هنگام خرید، قیمت نهایی، درصد تخفیف و حتی قیمت پیش از تخفیف تغییر می‌کند!

 

قیمت کالا در پیشنهاد شگفت انگیز
قیمت همان کالا در همان لحظه هنگام سفارش دادن!

اقدام دیگر دیجی‌کالا حذف گزینه «پرداخت در محل» از سوی این شرکت است. پیش از این، مشتریان این حق انتخاب را داشتند که پس از ثبت سفارش، نحوه پرداخت وجه را انتخاب و بصورت اینترنتی یا در محل (هنگام تحویل سفارش) به مامور دیجی کالا پرداخت کنند. اما همراه با دلالان و ملتهب کنندگان بازار که تغییرات لحظه ای قیمت دلار را بهانه افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها قرار می‌دهند، این شرکت نیز تنها پس از دریافت وجه در هنگام سفارش، آن را تایید می‌کند.

البته موارد بسیاری نیز گزارش شده است که دیجی کالا پس از دریافت وجه، به مشتری اعلام کرده است که امکان تامین کالای سفارش شده وجود ندارد!

حذف گزینه «پرداخت در محل»
دیجی کالا هم راه دلالان بازار را در پیش گرفته است!

اینها تنها چند نمونه ساده از نحوه برخورد این فروشگاه اینترنتی با مشتریان است؛ و البته موارد بنیادی‌تری درباره فعالیت‌ها، نحوه قیمت گذاری و عرضه کالا، احتکار احتمالی، و ابهامات سرمایه گذاری در آن وجود دارد که لازم است نهادهای نظارتی/تعزیراتی ضمن پیگیری جدی، همانند دیگر بنگاههایی که امروز زیر ذره بین هستند، به مورد دیجی کالا نیز رسیدگی و به افکار عمومی گزارش کنند.

**شرکت دیجی کالا با ارسال جوابیه ای، توضیحاتی درباره موارد مطرح شده در این گزارش ارائه کرده است که عینا در ادامه درج می‌شود:

-----------------------------------------------------------------------------------

سردبیر محترم خبرگزاری مشرق

با سلام

احتراما پیرو انتشار مطلبی با عنوان «بازی دیجی‌کالا با امنیت بازار و اعصاب مشتریان+عکس» که در وبسایت مشرق مورخ ۳۰ مرداد 1397 منتشر شده، خواهشمند است طبق ماده 23 قانون مطبوعات پاسخ این شرکت را در همان محل منتشر کنید.

در مطلبی که با عنوان «بازی دیجی‌کالا با امنیت بازار و اعصاب مشتریان» در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ در آن سایت منتشر شده مطالب مختلفی در مورد این شرکت ذکر شده که صحیح نیست و توضیحات زیر در مورد آن قابل ذکر است:‌

۱-  در بخشی از این مطلب این‌گونه القا شده که دیجی‌کالا به طور عمدی در افزایش قیمت یا عدم موجودی برخی محصولات مانند موبایل دخالت دارد که صحیح نیست، چرا که کالاهای دیجی‌کالا یا توسط خود فروشندگان (مارکت‌پلیس) قیمت‌گذاری می‌شود یا با خرید از بازار و به قیمتی که تامین کننده آن را به دیجی‌کالا عرضه می‌کند. در این حالت دیجی‌کالا با اضافه کردن اندک سود ثابت که از ابتدای سال جاری هیچ تغییری نکرده است آن را عرضه می‌کند. نبود کالاهایی چون موبایل در سبد فروش دیجی‌کالا دقیقا به دلیل فقدان یا کمبود شدید این کالا در بازار است. این وضعیت مطلوب دیجی‌کالا و هیچ فروشنده و فعال بازاری نیست. به خصوص برای دیجی‌کالا که گروه کالایی تلفن‌همراه بخش بزرگی از فروش آن را تشکیل می‌داده است، نبود این گروه محصولات برای فروش، ضرر و زیان بزرگی را به شرکت تحمیل می‌کند.

اما در مورد مارکت‌پلیس. از ابتدای سال 1396 دیجی‌کالا بستری جدید به منظور فروش کالا برای اتصال مستقیم فروشندگان، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالا (Sellers) به خریداران فراهم کرد.

در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا، تامین‌کنندگان همچون مغازه‌داران یک پاساژ خودشان قیمت‌های کالاها را تعیین می‌کنند و دیجی‌کالا دخالتی در نحوه قیمت‌گذاری کالاها ندارد. اگرچه ابزارهایی برای ترغیب فروشندگان برای قیمت‌گذاری عادلانه وجود دارد؛ برای مثال نمایش کمترین قیمت ارائه شده در صدر لیست فروشندگان، سبب ایجاد رقابت در میان فروشندگان برای عرضه مناسب‌ترین قیمت می‌شود. همچنین امتیاز دادن به فروشندگان توسط خریداران، رده‌بندی آنها و خارج کردن فروشندگانی که به علت عدم رضایت مشتری به علت قیمت نامناسب، کیفیت پایین و یا خدمات‌رسانی ضعیف امتیاز پایین کسب کنند، ابزارهای نظارتی دیگر دیجی‌کالا در بخش مارکت‌پلیس است که منجر به حمایت از منافع مشتری از طریق شفافیت در امر مبادله کالا می‌شود و به رونق هر چه بیشتر بازار آزاد و عادلانه‌ای کمک می‌کند که مکانیزم‌های تعدیل قیمت را در بطن خود دارد.

2 – در بخش دیگری از این مطلب به سرمایه‌گذاری خارجی دیجی‌کالا اشاره شده و آن را غیرواقعی عنوان کرده است که واقعیت ندارد.

توافقنامه جذب حدود 100 میلیون دلار معادل 91.743.000 یورو از اواخر سال 1394 در ازای خرید 21 درصد از سهام دیجی‌کالا بین این شرکت و چند شرکت سرمایه‌گذار اروپایی متخصص در صنعت اینترنت و تکنولوژی منعقد شد. به‌دلیل این‌که جذب سرمایه خارجی مذکور از شرکت‌های واقع در کشورهای مختلف صورت گرفت و با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای انتقال ارز به داخل کشور، شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو (IIIC) به‌صورت یک تعاونی تاسیس شد تا بتواند از چندین شرکت به‌صورت همزمان سرمایه جذب کند. این شرکت برای سرمایه‌گذاری در ایران، فرآیند مربوط به انتقال منابع مالی و موارد حقوقی مانند اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا) را به‌صورت تجمیع شده به انجام رساند که هم‌اکنون روند انتقال تدریجی و دشوار این مبلغ به حساب‌های دیجی‌کالا کامل شده است.

روند قانونی این سرمایه‌گذاری از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی گرفته تا مراحل انتقال پول به حساب‌های دیجی‌کالا طی نامه‌های جداگانه به همراه مشخصات حساب و مبالغ، جهت تکمیل فرآیند مجوز فیپا به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ارائه و تاییدیه‌های انتقال این مبلغ ارزی به کشور نیز از این سازمان دریافت شده است.

3 - در ارتباط با فروش دوربین مخفی همانطور که پیش از این در جوابیه‌ای با جزییات توضیحات لازم ذکر و در وبسایت مشرق نیز منتشر شد، این دوربین‌ها مخفی نبوده، بلکه محصولی عمومی، مداربسته و تحت شبکه بوده است که برای مراقبت از کودکان و کارکردهای مشابه استفاده می‌شود. اصرار دوباره بر دوربین مخفی بودن این محصولات، بعد از ارائه توضیحات مفصل، سوال‌برانگیز است.

4 - حذف پرداخت در محل نیز مطابق با واقعیت نیست. کماکان امکان پرداخت در محل برای تمامی سفارش‌ها (تا  3 میلیون تومان) فعال است.

در انتها ضمن تشکر از دغدغه‌های رسانه محترم به ذکر این نکته اکتفا می‌کنیم که دیجی‌کالا توسط کارآفرینان جوان و مستعد ایرانی به عنوان یک الگوی موفق شکل گرفته و افتخار این شرکت ایجاد ۲۵۰۰ شغل مستقیم برای جوانان ایرانی است. امید است با همراهی رسانه‌هایی چون مشرق بتوانیم خدماتی بهتر و مناسب‌تر به مردم ارایه کنیم.

روابط عمومی دیجی‌کالا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 29
  • غیر قابل انتشار: 22
  • کیان GB ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    هر کی هر حرفی میزنه یه جایی جوابش رو پس میده من با اطمینان میگم دیجی کالا یک دزد بزرگ و کثیف هستش بعد از خرید کالا به هیچ عنوان کالا رو پس نگرفت و قیمتهای ثانیه ای به نظر من این سایت باید جمع بشه و مدیران سایت هم دستیگر دیجی کالا بزرگترین احتکار کننده کالا در کشوره اینو کی میخوان بفهمید
    • محمد DE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 1
      دقیقا
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    98 11
    خرید از دیجی کالا دیگه صرف نداره
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    52 16
    بازم دمش گرم قیمت داره . تو بازار که به تیپت نگاه میکنن و قیمت میدن
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      19 6
      معلومه تیپت خوبه ها ماشالاا
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    52 18
    به نظرم خیلی گرون فروشه ...سالهاست اینو من فهمیدم در اثر مقایسه...نخرید ازش لطفا
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    39 65
    چرا تو این کشور هر شرکتی که موفق میشه با هجوم همه جانبه مواجه میشه و همه دوست دارند که اون شرکت نابود بشه؟چرا بدون دلیل خاصی یک موضوع تجاری رو به مباحث امنیتی ربط میدید؟در دنیا شرکت هایی وجود دارند که کارشون سرمایه گذاری روی استارت آپ های موفقه و شرکت های دیگه ای هم بودند که میتونستند قبل از دیجی کالا جذب سرمایه کنند ولی بهدلیل ضعف مدیریت ناموفق بودند و محو شدند مثله فینال به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی ایران و یا تهران کالا.دیجی کالا فقط یک مارکت پلیسه مثله خیلی از رقبای دیگه در ایران و خارج از ایران.من خودم به عنوان یک فعال تجاری میگم کاسب با فروش زنده است و سعی داره در رقابت با سایرین کالاش رو بفروشه حالا بعضی مواقع مجبوره زیر خرید بفروشه تا چکش به موقع پاس بشه بعضی مواقع هم زمینه یک کالا کم میشه و سود خوب میگیره.دیجی کالا هم حق داره مثل بقیه زمانی که قیمت دلار ثبات نداره کالاش رو نفروشه.چیزی که کار رو درست میکنه اینه که اجازه بدیم بازار رقابتی خودش قیمت ها رو تنظیم بکنه وگرنه تجربه نشون داده با برخورد پلیسی فقطکار خراب تر میشه
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      25 11
      آقای کارمند محترم دی جی کالا با سلام از حالا به فکر شغل جدیدی باشید. چون با سلب اعتماد از سوی مردم و تحریم شرکت فوق از طریق مردم ، به زودی ورشکست خواهید شد.
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      19 3
      نه دوست عزیز گرون فروشی می کنه برید قیمت ها رو با سایر سایت ها مقایسه کنید ضمنا این رو که کالا رو به یکباره ناموجود کرده من تو این چند هفته به چشم دیدم
  • رئوف IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    31 15
    باید بررسی بسه دیجی کالا خیلی قیمت هاش عجیبه . پاور بانک گذاشته با تخفیف و فروش شگفت انگیز و هزار منت 99 تومن . همون پاوربانک بیرون بدون چونه و تخفیف 94 هزار تومنه !!!!!!
  • علی رضاییان IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    21 16
    یکی دیگه از کارهای خلاف دوستان دیجی کالا عدم ارائه فاکتور هست به طوریکه بنده سه ماه درخواست فاکتور داده و هنوز صادر نشده و هر روز به فردا بنده رو محول میکنند که به نظرم در پشت پرده این مسئله فرار مالیاتی وجود داره
  • شاید منتشر نشود. IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    19 21
    همین امروز مطلبی با عنوان "مراقب کلاهبرداری های استارتاپی باشید" هم منتشر کردید. بنده بعنوان یک فعال صنعت نرم افرار و بطور کلی فاوا ( بیش از 14 سال ) ، با ظهور اولین استارت‌آپ ویکندها ، و از دست دادن نیروی کار مجموعه خود که جذب تبلیغات آنها شدند ( برنامه نویس و ایده پرداز ) و در حال حاضر پس از 3 سال همه آن افراد مجددا به ما پیوستند ، از همان ابتدا حد اقل به دوستان و همکاران خود در این خصوص هشدار میدادم و هنوز هم توصیه میکنم که تا جایی که امکان دارد ، فاصله بگیرند و وارد این مقوله چه برای جذب سرمایه و یا سرمایه گذاری نشوند. متاسفانه استارت آپ ها در ایران تبدیل به یک شیوه مافیایی کاملا مشخص شده اند که جریان نرم افزاری و حوزه وب ما را کاملا در دست عده ای اندک قرار داده است ( شاید کمتر از 60 نفر ) انحصارطلبی های این شرکتها ( که تماما با حمایتهای مشکوک دولتی و برخی از مسئولین نیز همراه هستند ) ، بلای جان بسیاری از افراد شده است که قصد دارند بصورت مستقل فعالیت کنند. بگونه ای که بنده شخصا گروهی را سراغ دارم که حتی در ثبت قانونی نرم افزار کاملا بومی طراحی و توسعه یافته خود در مرجع رسمی آن که نام نمیبرم با مشکل مواجهند ( در صورتیکه در 7 کشور ثبت کرده اند ) ، چرا که در مجموعه تصمیم گیری آن مرجع متاسفانه مدیران عامل این شرکتها حضور دارند و بدلیل تشابه محصول با یکی از محصولات و یا خدمات خود ، سریعا روند را با مانع مواجه میکنند. توضیحات بسیار است و مجال اندک ، اما فعالیتهای استارت آپی در ایران با ذوق و خلاقیت و ایده یکسری از جوانان و تحصیل کردگان ما ، متاسفانه در دستان یک مافیای مشخص قرار دارد که کاملا سوء استفاده میکنند. آزادی تجاری و اقتصادی در خصوص شرکتها و فعالیتهای نوظهور با وجود چنین افرادی ، عملا به شوخی محض بدل شده است. کافیست نام و اسامی مدیران این شرکتها را در سازمان نظام صنفی رایانه ای ، شورای عالی انفورماتیک و .... غیره !! بررسی نمایید. آیا صحیح است که افرادی که در خود ذینفع هستند ، در موقعیتهای تصمیم گیری قرار گیرند؟! کافیست کمی فرصت گفتگو برای برخی از افرادی که توسط اینگونه شرکتهای مدعی و پوچ ( که فقط سرمایه مجهول دارند ) نابود شده اند بدهید تا ببینید که چه چیزهایی میتوانید بشنوید آنهم با سند و مدرک. حداقل برای شروع ، بنده حاضرم 8 مورد را به شما معرفی کنم. یا علی.
  • سیداسدالله حسینی سیاهدشتی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    43 14
    دیجی کالا، یک شرکت دزد و حیله گر است. با پرداخت آنلاین ۱۷۰۸۸۰۰۰۰ ریال برای خرید دوربین کانن 6d در تاریخ ۷ مرداد ۹۷ ، ضمن اینکه با افزایش کالا در روزهای بعد با بهانه اتمام موجودی ضمن عدم ارسال کالا، بعد از ۲۵ روز با جنگ و جدل و درگیری لفظی تونستم پولم را پس بگیرم، مدیران دیجی کالا هم به جرگه سواستفاده از اعتماد مردم پیوستند.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    26 0
    خوب دیگه اینم یکی دیگه از فواید نظام رانتی که حتما متعلق به یکی وابستگان است..
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    28 1
    باید دید پشتش به کی گرم هست و صاحبان اصلی و سهامدارن واقعی اش چه کسانی هستند، یقیناً من و شما نیستیم.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    7 16
    تازه برید امتحان کنید اینترنتی قابل پرداخت نیست، من یه چیز رو امتحان کردم حدود هفت هشت روز بانک میزد پرداخت شد سایت این دیجی کالا میزد یا خطا روبرو شد آخر از حسابم پول کم شد ولی دیجی کالا زد خطا وپول هم به حساب برنگشت، اگر هم باور ندارید همینهایی که آف زده برید سفارش بدید بانک میزنه پرداخت شد سایت میزنه خطا
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    15 1
    ما هم از دیجی کالا ناراضی هستیم. قیمتهاش و ناموجود کردن عمدی کالاها و عدم پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال نقصان هاش ما را آزار می دهد اما چرا کسی رسیدگی نمیکند؟؟ آیا رانت عظیمی پشت قضیه است و منافع افرادی در میان است؟؟
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    19 10
    به جای گیر دادن به دیجیکالا، وضعیت بانک مرکزی و بانک ها رو درست کنید. چه انتظاری دارید؟‌ کدوم عاقلی میاد تو شرایطی که ارزش جنس روزانه بالا میاد به قیمت پر ریسک بفروشه؟ چنین انتظاری خودخواهیه. بعد هم نکنه با نبود دیجیکالا انتظار دارید که از کلاهبردارای پاساژ ... خرید کنیم؟؟؟
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    16 0
    شرکت هایی هستند که کالا هایشان را پلمپ شده به انبارهای دیجیکالا تحویل می دهند و فردای همان روز، همان کالاها را دوباره از انبارها تخلیه میکنند. به نظر سازمان تعزیرات هم خواب است!!!
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    16 2
    اگه مردین برید جلوشو بگیرید
  • ali IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    19 1
    دیجی کالا تمام اقلام خارجی و الکترونیکی و گوشی ها را یک شبه تو انبار ها مخفی کرده. آدرس یکی از انبار ها : ابتدای بزرگراه زین الدین ابتدای خروجی اتحاد انبار شرق . البته تا الان همه را جابجا کرده
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    19 1
    تنها راه مقابله با احتکار دیجی کالا ، نخریدن و تحریم است. وسلام
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    13 0
    تا وقتی که نظارت قوی در کشور وجود نداشته باشه، هر قسمتی در این کشور، هر جزئی، از کوچک تا بزرگ، به راحتی میتونن فساد کنن. از پلیس فتا تقاضا میشه که یه بررسی و بازرسی بزرگ رو روی دیجی کالا انجام بده.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    6 5
    چرا سراغ دیجی کالا رفتید؟چرا سراغ سامسونگ نمیرید؟سامسونگ به کیا باج میده که سالی 2000میلیارد تومان میدزده؟چرا به انبارهای سامسونگ سر نمیزنید؟
  • عزیزیان IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    10 1
    به نظرم خریداینترنتی درایران یک ریسک بزرگه!من فروردین ماه امسال از شرکت جی ال ایکس یک گوشی شاهین باموعد تحویل آخر خرداد پیش خرید کردم. با گذشت دوماه از موعد تحویل هنوز خبری از گوشی نیست.هرچی هم زنگ می زنیم یا برنمی دارندیا اگر هم بردارن امروز وفردا می کنن.بدبختی اینکه دستمون هم جایی بند نیست ونمی تونیم شکایت کنیم
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    14 0
    در تایید گران‌فروشی دیجی کالا من تازگی ها دو کالا( جارو برقی و لاستیک خودرو) از شهرستان خریدم که نسبت به قیمت دیجی کالا حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر بود.
  • es IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    10 2
    اینها شرکت نیستند بلکه فرصت طلبهای مشتری چزان هستند. درشان را تخته کنید.
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      1 0
      مردم برخی ملل مسلمان در شرایط بی هویتی قرار گرفته اند و تحت تاثیر اعلام نظر و سخن بازیگر و فوتبابیست اند و از عقل خود استفاده نمیکنند که الودگی هوا و سرب هم نقش دارد و علاقه به مبارزه با دشمن ندارند و هر وقت بحث تحریم شود به عوض خرید جنس داخلی بیشتر جنس ساخت دشمن را خرید میکنند و به دشمن کمک میکنند و انگلیس به نظرم توانسته مسلمانان و اتحاد و همفکریشان را نابود کند و عامل اصلی است
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    6 3
    بر خلاف ترکیه و فعالیت همگام مردم با اردوغان که توانسته اعنماد سازی کند مردم مسلمان سایر ملل با کمک دلال و بچه و اقوام سردمداران ملت خود بیشتر سعی میکنند اپل ایفون 10 تومنی به بالا بخرند و دلار بیشتر بخرند و ذخیره کنند و ظاهرا همسو با دشمن اند و به نفع دشمن فعالیت کنند. رهبر فرزانه این ملل با کمک ائمه جمعه بهتره که هر روز بین خطبه ها یک کیلو دلار اتش بزنند و گوشی ایفون را با لودر له کنند و افراد و فروشنده اپل را دستگیر کنند تا امکان مبارزه با دشمن و امنیت اقتصادی و حتی بچه سردمدار و رانت خوار اطلاعاتی نفوذی در اطلاعات و تگهبان و مجلس و تشخیص مصلحت مقدور شود ولی اینکه بی خیال هستند و کاری نمیکنند موضوع را بودار کرده.
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      6 0
      احمق جون ، آیفون آتیش زدی بقیه گوشیت که از اندروید امریکایی استفاده می کنن یا کامپیوتر ها که از ویندوز امریکایی استفاده می کنند می خوای چی کار کنی
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    11 2
    یکی از بدترین ها - دزد کالا
  • بیژن GR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    15 3
    تا چندماه پیش، گهگاه یک سری به سایت دیجی کالا میزدم تا ببینم چه کالاهایی رو برای فروش ویژه گذاشته، ولی مدت زیادی است که دیگه اینکار رو نمی کنم. راه در جهان یکی است و آن راستی است. خدابیامرزتت دیجی.
  • سعید GB ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    19 15
    دیجی کالا باید در اولویت تحریم از طرف مردم قرار بگیره ... جنسهای این فروشگاه به وضوح و با اختلاف وحشتناکی از بازار به فروش میرسه و تمام تخفیف هاش بدون شک تقلب و غیر واقعی هست ... نیازی به مراجع قضایی نیست همین مردم باید آگاه بشن از این مسائل و حقشو بذارن کف دستش ... دیجی کالا یک ابزار بزرگ کلاهبرداری و ایجاد هرج و مرج در بازار هست که توسط مدیران نالایق و طماع اون در اختیار مافیا و قاچاقچی ها گذاشته شده...
  • محمد IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    16 0
    چندین ماه پیش دیجیکالا آگهی استخدام تعمیر کار موبایل زده بود که واقعا جای تعجب داره !!!!!! چون از جایی هم شنیده بودم که گوشی های ریفرش و مرجوعی سامسونگ و الجی رو از این دو شرکت خریداری میکنه جای شکم برطرف شد که چرا تعمیر کار موبایل میخواد........ همین دیجیکالا تبدیل شده به دلال بزرگ : برای مثال بنده رول لیبیل 50 در 50 هزار عددی رو قبل از این مشکلات اقتصادی با 6 هزارتومان خریداری میکردم ، چند روز پیش با بازار تماس گرفتم دیدم دارن 35 ت میفروشن همین سایت دیجیکالا هم با قیمت 36.37 تومن داره میفروشه در دصورتی که بعد از پیگیری از کارخونه متوجه شدم قیمتش 8/5 شده ، این یعنی فاجعه، دیجیکالا با دلال هایی که بازارو دستشون گرفتن هیچ فرقی نمیکنم متاسفم که این سایت هنوز داره به کارش ادامه میده ، کافیه یه سر به دادگاهها و پلیس فتا بزنید تا ببینید این سایت چقدر موارد شکایتی داره.
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    10 15
    نصف گرانی زیر سر همین دی چی کالا و دیوار و این شبکه های اینترنتی است. و البته احتکار بسیار کلان مخصوصا شرکتهای لوازم خانگی مثل بوش و سامسونگ و زیمنس
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    2 0
    چند وقت پیش به گوشی خریدم پولش رو هم اینترنتی پرداخت کردم روز ارسال تماس گرفتن و گفتن این مدل امروز قیمتش رفته بالا اگه میخواهید مابه التفاوت رو پرداخت کنید اگر نه پولتون رو برگردونیم. فکر کن دیروز پول رو داده باشی بعد فروشنده بگه امروز گرون شده بیار بقیه ش رو بده. باز شناس آوردم پول رو پس دادن. نخرید آقا نخرید. زیر بار این زورگویی هایی که یه مشت دلال برای خودشون قانون کردن نرید.
  • ح IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    3 0
    از این ملت یکی بجایی نرسید مگر اینکه خود را گم کرد....
  • Reza IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    4 0
    مدتیه خیلی گرون فروش شدن. گاهی تا 40درصد هم گرون میفروشن. مثلا یه مدل روتر رو تو دیجیکالا قیمت زده بود 240 هزار تومن اما من از بازار کامپیوتر خریدم 170 هزار تومن. دیگه خرید ازش صرف نمیکنه.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    2 15
    چقدر دل پری دارید از این کسب و کارها!!!! اگه بده و جنسش جای دیگه هست، خوب از یک فروشگاه دیگه بخرید...
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    5 0
    مردم دیجی کالا کلاهبرداره چون موقع خرید با گارانتی میفروشه اما کالا رو که تحویل میدن می بینی گارانتی نداره و از زیرش شونه خالی کردن . پرینتر گرونقیمت خریدم سه ماهه باهاشون بحث دارم هنوز به نتیجه نرسیدم و بدون گارانتی بهم تحویل دادن . دیگه خود دانید
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    8 0
    دیجی کالا عامل اصلی گرونی اجناس و دیوار اصلی ترین عامل انفجار قیمت ملک و خودرو هستن . فعالیت مخرب این دو تا بی در و پیکر نبود سطح قیمتها یک سوم الآن بود
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    7 0
    شرکت سرآوا که وضعیت مشخصی داره نمی خوام بدبینی کنم اما سفیر سوئد حدود دو سال پیش با روسای تعدادی از استارتاپ های ایرانی دیدار خصوصی داشته و برای خرید سهام این شرکت ها اعلام آمادگی کرده و شرکت سرآوا هم مالک عمده سهام دیجی کالا کافه بازار و آواتک هست که ظاهرا دیدار سوئدی ها به خرید سهام هم منتج شده اینکه در اوج ناآرامی ها اقدام به فروش دوربین مخفی کرده و اینکه تعداد زیادی از موقعیت های شغلی رو در دست و کنترل داره یعنی عملا بخش از بازار رو در کنترل داره به علاوه اطلاعات مشتری ها و سلایق اونا با توجه به اینکه سوئدی ها مایل به سهامدار بودن در این فروشگاه های اینترنتی شده اند به نظرم اتفاقات خوشایندی نیست و لازمه وضعیت سهام داران این شرکت ها شفاف بشه
  • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 3
    من دو سال قبل یک دستگاه کتابخوان الکترونیک با اختلاف قیمت ۲۰۰ هزار تومان ارزانتر از بزرگترین فروشنده کتابخوان که دوستان میدونن کدوم سایت هست خریدم.مشکلی هم نداشت بعضی قطعات کامپیوترم هم که در مشهد سخت پیدا میشد یا خیلی گرونتر از دیجی کالا تهیه کردم. اطلاعی اط موجودی و بازار تهران ندارم ولی برای شهرهای دیگه که خیلی از کالاها یا برند هارو موجود ندارن یا مثلا یه فروشگاه خاصی داره و به قیمتای عجیب میفروشه وجود فروشندگانی مثل دیجی کالا رو مفید میدونم
  • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    1 0
    دیجی کالا پرداخت در محل و حذف کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس