کد خبر 886068
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
نفت نمایه

با نزدیک تر شدن زمان شروع تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، ایالات متحده تصمیم به فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک خود گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از فایننشال تایمز، دولت آمریکا به منظور تزریق نفت به بازارهای جهانی برای جبران کمبود احتمالی عرضه پس از آغاز تحریم های ضدایرانی، با برداشت از ذخایر استراتژیک خود موافقت کرده است.

وزارت نیروی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که برای دوره زمانی بین ۹ مهر ماه تا ۹ آذر ماه، یازده میلیون بشکه نفت خام ترش را برای فروش، عرضه خواهد کرد.

ذخایر استراتژیک نفت آمریکا که ایده تشکیل آن از دهه ۱۹۷۰ میلادی شکل گرفت، پس از آن به وجود آمد که اقتصاد ایالات متحده بر اثر تحریم های نفتی و بالارفتن قیمت نفت خام فلج شد.

طبق آمار، آمریکا تا سال ۲۰۱۱ حدود ۷۲۷ میلیون بشکه نفت را در مخازن مخصوص در امتداد سواحل ایالت های جنوبی تگزاس و لوییزیانا ذخیره کرده بود. آمریکا تا کنون از ذخایر استراتژیک نفت خود تنها در موارد اضطراری، همانند وقوع طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ و یا کاهش تولید لیبی در سال ۲۰۱۱، استفاده کرده بود.

آمریکا علاوه بر تحریم های ارزی و بانکی علیه ایران، مسئله تحریم کامل نفتی کشور را مطرح کرده است. دولت آمریکا قصد دارد با تمرکز بر همکاری با کشورهایی که نفت خام از ایران وارد می کنند، آن ها را مجاب نماید تا تا چهارم نوامبر ۲۰۱۸ (۱۳ آبان ماه) خرید نفت از ایران را به صفر برسانند.

آمریکا اعلام کرده که از این تاریخ به بعد، هر شرکتی را که از ایران نفت خریداری کند، بدون هیچ استثنایی تحریم خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    کفگیر امریکا به ته دیگ خورده بد جور خزانشون خالیه این خبر می گم خیلی عالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس