کد خبر 886053
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
صادق خرازی

ما دکترین سیاست های خارجی را باید بر پایه دکترین فرابرجام در نظر بگیریم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. دولت در شناخت مولفه های خود دچار مشکل است.

به گزارش مشرق، صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان عصر امروز (دوشنبه) در  میزگرد بحران‌های پیش روی ایران به همت حزب ندای ایرانیان در سالن همایش پیام برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد:  شاید من  یکی از منتقدان اصلی دولت هستم.

وی افزود:  تفکر احمدی نژادیست را یکی از چالش های کشور می دانم در عین حال متاسفم که بگویم در مقابل ده ها پرسشی که طرفداران احمدی نژاد دارند، مانده ایم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: در موقعی که کشور را تحویل آقای احمدی نژاد دادیم در سیاست خارجی یک قطع نامه نداشتیم.

خرازی با بیان اینکه سیاست خارجه ما دوران های مختلفی داشته  و صحیح نیست که بگوییم که هیچگاه چالش خارجی نداشته باشیم، گفت: ما با موفقت و پیروزی دوران دفاع مقدس با جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم.

وی تصریح کرد: در دوران آقای خاتمی نیز تمدن بشری پس از قرن ها به سمت دیگری رهنمون کرد و پس از حادثه ۱۱ سپتامبر بسیاری از تحولات رنگ و روی دیگری به خود گرفت. با سیاست هایی که در آن دوران اتخاذ شد توانستیم از این شرایط عبور کنیم.

دبیر کل حزب ندا گفت: در دوران ۸ سال دولت احمدی نژاد که معتقدم دوره تباهی و بدبختی مردم ایران بوده نیز از بحرانها عبور کردیم چرا که  در ان دوران تمام تحریم های بین المللی علیه ما بود. اما نمی دانم که چه اتفاقی افتاده است که تحریم های نیم بند کنونی دولت آمریکا اینگونه کشور را دچار مشکلات جدی کرده است.

وی ادامه داد: امروز روسیه در حال بازگشت به صحنه بین المللی است و هدف او دنبال کردن مولفه های جدید و باز پس گیری تمامی پایگاه های نظامی خود در جهان است که پس از فروپاشی شوروی از دست داده بود. همچنین در تلاش است تا فعالیت های ناتو را محدود کند وپس از انتخابات نوعی رخوت اندام دولت ملی  را گرفت. البته ما با تمام توان از دولت مستقر حمایت می کنیم.

خرازی افزود: مردم ایران تا ساعت ۱۲ شب در صف رای گیری انتخابات مجلس ریاست جمهوری شورای شهر قرار می گیرند نشان دهنده حس میهن پرستی ایرانیان است.

«در تمام ادوار تاریخی بعد از انقلاب ها با ورود سرمایه روبرو بودیم بجز از صبح انقلاب! چرا مجلس ما قانونی را وضع نمی کند که اگر شرکت خارجی به هر دلیلی از کشور خارج شد دیگر حق سرمایه‌گذاری نداشته باشد؟»

وی بیان کرد: ما دکترین سیاست های خارجی را باید بر پایه دکترین فرابرجام در نظر بگیریم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. دولت در شناخت مولفه های خود دچار مشکل است. سیاست خارجی در میلن هر کشور ترسیم کننده منافع ملی هر کشور است و باید یاد بگیریم که در این نوع نگاه برای خودمان دشمن تراشی نکنیم.

خرازی افزود: ترامپ در ابتدا برنامه‌ای برای مخالفت با ایران نداشت ولی متاسفانه پول‌های کشورهای عرب منطقه موجب شد تا ترامپ برنامه مدونی برای مقابله با ایران ترسیم کند. 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد:‌ بخش عمده ای از دیدگاه‌هایی که آمریکایی‌ها علیه  دارند دچار مشکل شده است. ما باید توان ملی و قدرت بازدارنده کشور را افزایش دهیم و دولت باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات داخلی انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • داسا IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    دوران احمدی نژاد شاید برا شما و امثال شما مرفین بی درد و دستمال به گردن دوران بدی بود ولی برای قشر ضعیف بهترین دوران بعد از انقلاب بوده هست و خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس