هادی ساعی

نماینده کمیته المپیک در بازی‎های آسیایی با بیان اینکه ایران به صورت مکتوب نسبت به وضعیت میزبانی اندونزی اعتراض کرده است، گفت: به خاطر مشکلات هزینه های ایران بیشتر شده است.

به گزارش مشرق، هادی ساعی در مورد شرایط میزبانی بازی های آسیایی که در اندونزی و دو شهر جاکارتا و پالمبانگ در جریان است، گفت: واقعیت این است که شرایط میزبانی جاکارتا و به خصوص حومه ها خیلی خوب نیست. ورزشکاران ما از این بابت ناراضی هستند. دیگر کشورها هم رضایت زیادی از این شرایط ندارند. 

شرایط حومه ها اصلا خوب نیست

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران رشته هایی که در حومه ها حضور دارند اصلا از شرایط راضی نیستند، خاطرنشان کرد: شرایط هتل ها اصلا در حد بازی های آسیایی نیست. فکر می کردیم حداقل در هتل ها ملی پوشانمان راحت باشند اما اینگونه نیست. دهکده ورزشکاران در جاکارتا شرایط خوبی دارند. اوضاع پالمبانگ هم خوب است اما وضعیت حومه ها اصلا رضایت بخش نیست.

اعتراض کتبی ایران به وضعیت میزبانی

رئیس کمیسیون ورزشکاران با تاکید بر اینکه برگزارکنندگان بازی های آسیایی هنوز نتوانسته اند به شرایط حومه ها رسیدگی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: امیدوارم اوضاع بهتر شود. مسئولان کاروان ایران مدام در حال اعتراض هستند و حتی به صورت کتبی و از طریق ارسال نامه هم موضوع را پیگیری می کنند. امیدواریم به همین زودی شرایط بهتر شود تا دغدغه ورزشکاران مان کمتر شود.

برخی مشکلات را خودمان برطرف کردیم

ساعی در پاسخ به این پرسش که «نتیجه این پیگیری ها و نامه نگاری ها تا به امروز چه بوده است؟»، گفت: مسلما نتیجه داشته است. شرایط بهتر از قبل شده است. روز اول که به اندونزی آمدیم، شرایط در این حد نبود. موضوع اینجاست که برگزارکنندگان بازیها در این زمینه خیلی کند عمل می کنند اما در کل مشکلات ورزشکاران ما کمتر شده است. البته که بخشی از مشکلات را خودمان با فراهم کردن یکسری امکانات برطرف کردیم. به طور مثال رکابزنان  به ماشین نیاز دارند اما در اختیارشان گذاشته نشده بود. بنابراین خودمان این موضوع را پیگیری کرده و ماشین در اختیار تیم دوچرخه سواری گذاشتیم. 

تهیه ماشین اختصاصی برای دوچرخه سواری و فوتبال

وی با بیان اینکه برای تیم فوتبال امید هم یک ماشین اختصاصی فرستادیم تا در اختیارشان باشد، تصریح کرد: شرایط فوتبال در روزهای اول واقعا خوب نبود. من خودم از نزدیک شاهد شرایط این تیم بودم اما کمک کردیم تا بهبود پیدا کند. در کل برخی هزینه ها را خودِ کمیته ملی المپیک متقبل شده است. 

نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه به مسئولان رشته هایی که در حومه جاکارتا مستقر هستند، هزینه های لازم برای تهیه غذا داده شده است، تاکید کرد: بازهم می گویم که برخی هزینه ها را خودمان متقبل شده ایم. به طور مثال امروز مسئولان دوچرخه سواری خودشان برای تهیه آب آشامیدنی اقدام کردند.  در کل شرایط خوب نیست اما سعی مان این است که کمک کنیم تا ورزشکاران در وضعیتی بهتر رقابت های خود را برگزار کنند. 

هزینه ها بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود، شده است

ساعی با بیان اینکه البته با این شرایط هزینه های ما بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود، شده است، گفت: برای برخی تیم های مان با هزینه خودمان هتل گرفتیم. در کل هر کاری می کنیم تا ورزشکاران خیلی راحت و بی دغدغه فقط به رقابت های شان فکر کنند. 

قطعا به خاطر مشکلات سخت افزاری شاهد اتفاقاتی در تکواندو خواهیم بود

ملی پوش پیشین تکواندو همچنین در مورد شرایط سخت افزاری سالن های مسابقات رشته های مختلف در بازی های آسیایی ایران که تا امروز بعضا با مشکلاتی همراه بوده است، گفت: در سالن تکواندو با مشکلاتی مواجه بودیم. فعلا سیستم های سالن تکواندو قطع است. مسئولان در حال تلاش برای رسیدگی به آن هستند اما ظاهرا اگر مشکلاتش برطرف نشود، رقابت ها با همین سیستم برگزار می کند که این موضوع به نفع تکواندو آسیا نیست.

وی تاکید کرد: به طور حتم وقتی سیستم دستی شود، اتفاقاتی می افتد. این خوب نیست. 

مدال های ایران از دوره قبل بیشتر می شود

نماینده هیات اجرایی همچنین در مورد پیش بینی که برای عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی دارند، گفت: پیش بینی سخت است اما ورزشکاران در تلاش هستند و تا حالا خوب کار کرده اند. فعلا هم که چهارم هستیم اما قطعا این جدول خیلی تغییر می کند. جابه جایی ها زیاد است اما امیدوارم ورزشکاران آنچه امیدواریم، انجام دهند. فکر می کنم تعداد مدال های کاروان ایران نسبت به دوره پیش بیشتر خواهد شد. امیدوارم بتوانیم جایگاه دوره قبل را تکرار کرده و حتی ارتقا دهیم.

پرداخت پاداش مدال آوران در دهکده

هادی ساعی در پایان تاکید کرد که پاداش پای سکوی مدال آوران بازی های آسیایی در جریان همین بازی ها به آنها اهدا خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس