کد خبر 885858
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
زنگنه

دو نماینده سؤال کننده از توضیحات وزیر نفت درباره آتش سوزی‌های مکرر در پالایشگاه‌ها قانع شدند.

به گزارش مشرق، علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور نمایندگان تهران و ارومیه در جلسه علنی امروز (دوشنبه 29 مرداد) مجلس شورای‌اسلامی در جریان طرح سؤال از بیژن زنگنه وزیر نفت درباره اینکه چرا میزان آتش‌سوزی در پالایشگاه‌های کشور بالا است، بعد از استماع توضیحات وزیر نفت از پاسخ‌های وی قانع شدند.

براساس این گزارش، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی پارلمان در توضیح سؤال مورد نظر نماینده تهران و ارومیه  از وزیر نفت، اظهار داشت: کمیسیون انرژی بررسی‌های خود را در خصوص سوال دو تن از نمایندگان مجلس انجام داد و سوال نمایندگان را مبنی بر اینکه چرا مکررا در پالایشگاه های کشور شاهد آتش‌سوزی هستیم؟ چرا نسبت به علت‌یابی و جلوگیری از به وقوع پیوستن چنین حوادثی اقدام نمی‌نمایید؟ تا به کی شاهد تحمیل هزینه‌های جانی و مالی در آن‌ها خواهیم بود؟ در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس‌ افزود: وزیر نفت در کمیسیون این موضوع را بیان کرد که در جریان خصوصی‌سازی صنعت نفت به نظام رگولاتوری توجه کافی نشده است به گونه‌ای که در حال حاضر وزیر نفت امکان نظارت بر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را ندارد، البته وزیر نفت عنوان کرد که دستورالعمل‌هایی در خصوص الزامات ایمنی در مجتمع‌های صنعت نفت ابلاغ شده است اما ابزاری برای کنترل و تنبیه خاطیان وجود ندارد.

نماینده علی‌آباد در همین راستا ادامه داد: در پایان آقای قاضی‌پور نماینده سوال کننده از وزیرنفت از پاسخ‌های وزیر در کمیسیون قانع نشد. بر این اساس کمیسیون انرژی مجلس به استناد ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس قلمرو سوال را ملی تشخیص داد و بر این اساس گزارش کمیسیون در این رابطه قرائت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس