کد خبر 885706
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
محمدبن سلمان نمایه

اکثر ثروت خاندان آل سعود در اختیار ۲ هزار شاهزاده است که ۱.۴ هزار میلیارد دلار برآورد می‌شود، بن سلمان می‌گوید من مثل گاندی و نلسون ماندلا فقیر نیستم خریدهایم کاملاً شخصی بوده.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مؤسسه برند فاینانس اعلام کرد: مجموع ثروت خاندان سلطنتی در انگلیس ۸۸ میلیارد دلار است اما علی‌رغم این ثروت هنگفت، انگلیسی‌ها تا رسیدن به سعودی فاصله زیادی دارند.

می‌توان ادعا کرد که خاندان سعودی ثروتمندترین خاندان سلطنتی در جهان است. این خاندان ۱۵ هزار عضو دارد که اکثر ثروت آنها در اختیار ۲ هزار عضو این خانواده است و کل ثروت این افراد۱.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که ۱۶ برابر مجموع ثروت خاندان سلطنتی انگلیس است.

البته اعضای خاندان آل سعود نسبت به دارایی‌های خود بسیار محافظه‌کار هستند. اما روش زندگی آنها که شامل زندگی بسیار پر زرق و برق، هزینه‌کردهای زیاد، هواپیماهای شخصی، قایق‌های لوکس، هلی‌کوپترهای آخرین مدل، نگهداری یوزپلنگ و خانه‌های مجلل پوشیده از طلا است نشان از ثروت هنگفت آنها دارد.

اصلی‌ترین منبع ثروت خاندان سعود ذخایر نفت عربستان است که حدود ۷۵ سال پیش و در زمان ملک عبدالعزیز برداشت از آن آغاز شد.

شرکت آرامکوی عربستان که متعلق به دولت عربستان است بنابه ادعای سعودی ۲ هزار میلیارد دلار ارزش دارد.

ثروتمندترین عضو خاندان آل سعود پادشاه این کشور است که حجم ثروت وی حدود ۱۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

ولیعهد این کشور با هدف بازپس‌گیری بخشی از ثروت شاهزادگان سعودی سال گذشته میلادی تعدادی از آنها را به بهانه فساد مالی دستگیر کرد و بخشی از ثروت آنها را در قبال آزادی ضبط کرد.

بنابه اعلام نیویورک تایمز، محمدبن سلمان ولیعهد عربستان اخیراً یک تابلوی متعلق به لئوناردو داوینچی را به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. 

وی همچنین برای خرید یک قایق تفریحی ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرده و یک قلعه قدیمی در فرانسه را نیز با پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار به تملک خود درآورده است. همچنین دو خانه سلطنتی در لندن دارد و در اسپانیا نیز یک ملک بزرگ به نام وی وجود دارد. 

محمدبن سلمان در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس‌نیوز آمریکا گفت: خریدهای وی کاملاً شخصی بوده و دلیلی برای عذرخواهی نسبت به زندگی مجلل و با شکوه خود نمی‌بیند.

وی گفت : من یک شخص ثروتمند هستم و فقیر نیستیم من گاندی و نلسون ماندلا نیستم من عضوی از یک خانواده هستم که صدها سال پیش از شکل‌گیری عربستان سعودی وجود داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    11 0
    با همین پولها دنیا رو به گند کشیدند شترچران ها
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    6 1
    آقای واعظی هم گفت رییس جمهور کاری نکرده که عذر خواهی کند.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    7 1
    کاش با آقازاده های ما هم مقایسه میکردی تا ببینی هیچی نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس