حسن یزدانی

کاروان ورزش ایران در نخستین روز از هجدهمین دوره بازیهای آسیایی که به میزبانی جاکارتا برگزار می‌شود، صاحب پنج مدال شد که مقتدرترین آن توسط نابغه کشتی آزاد به دست آمد.

به گزارش مشرق، ورزشکاران ایران در روز نخست بازی‌های آسیایی 2018 در 9 رشته با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها کسب دو طلا، دو نقره و یک برنز بود. حسن یزدانی و علیرضا کریمی در کشتی آزاد به مدال طلا دست یافتند، کوروش بختیار و مرجان سلحشوری در پومسه نقره گرفتند و رضا اطری در کشتی آزاد بر سکوی سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد.

جایگاه ایران در پایان روز اول بازیهای آسیایی 2018

نتایج کامل ورزشکاران ایران در روز نخست به نقل از تسنیم شرح زیر است:

* تکواندو پومسه
انفرادی:
-کوروش بختیار به مصاف نماینده کامبوج رفت و با امتیاز 8.220 به پیروزی رسید و به دور بعدی راه یافت. بختیار در دیدار بعدی خود باید به مصاف نماینده تایلند برود. بختیار در دومین دیدارش در بخش انفرادی به مصاف نماینده اندونزی رفت و با پیروزی برابر او به نیمه نهایی راه یافت و برنزش را قطعی کرد تا اولین مدال کاروان ایران را به نام خود کند. وی برابر نماینده اندونزی در مجموع دو فرم با امتیاز 8.25 حریف را شکست داد و با صعود به نیمه نهایی اولین مدال کاروان ایران در این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کرد. بختیار در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده چین تایپه با امتیاز 8.570 در مقابل امتیاز 8.480 به برتری رسید و گام به فینال گذاشت. بختیار در فینال به مصاف حریفی از کره جنوبی رفت و با شکست مقابل او به مدال نقره بسنده کرد. وی امتیاز 8.730 را کسب کرد و حریفش نیز امتیاز 8.810 را کسب کرد.

بدین ترتیب بختیار اولین مدال‌آور ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است.

- مرجان سلحشوری نماینده پومسه ایران در نخستین مبارزه‌اش به مصاف نماینده ماکائو رفت و به پیروزی رسید. این پیروزی در حالی به دست آمد که امتیاز او روی تابلوی نتایج دیده نشد، اما داور با بالا بردن پرچم قرمز سلحشوری را برنده اعلام کرد تا نماینده ایران به دور بعدی صعود کند. مرجان سلحشوری در ادامه با غلبه بر حریف ژاپنی خود، ضمن صعود به نیمه نهایی، دومین مدال کاروان ایران را مسجل کرد. او در مجموع با امتیاز 8.270 حریف ژاپنی خود را مغلوب کرد. سلحشوری در مرحله نیمه نهایی به مصاف نماینده مالزی رفت و با برتری مقابل او راهی فینال شد. بانوی پومسه‌روی کشورمان در فینال مقابل نماینده اندونزی شکست خورد و به مدال نقره رسید و دومین مدال کاروان ایران را به ارمغان آورد. سلحشوری امتیاز 8.470 را کسب کرد و حریف اندونزیایی نیز امتیاز 8.690 را به دست آورد.

تیمی:
- تیم پومسه مردان ایران که در دور نخست بازی‌های آسیایی با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در دور دوم مقابل فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. کوروش بختیار، امیررضا مهربان و علی سهرابی ترکیب این تیم را تشکیل می‌دادند.

- تیم ملی پومسه بانوان در نخستین گام و در یک رقابت نزدیک، نتیجه را به کره جنوبی واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. مرجان سلحشوری، مهسا صادقی و فاطمه حسام ترکیب تیم ملی بانوان ایران در این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

* شمشیربازی
- در مرحله پول سابر دختران، نجمه سازنچیان در نخستین گام برابر شمشیربازی از اندونزی با نتیجه 5 بر 3 باخت، اما در دومین دیدار مقابل نماینده قزاقستان 5 بر 2 پیروز شد. وی سپس 5 بر 4 مغلوب نماینده کره جنوبی شد و 5 بر یک نیز از سد حریف تایلندی گذشت. سازنچیان با این نتایج دوم شد و به جمع 16 بازیکن برتر صعود کرد. سازنچیان در این مرحله با شکست 15  بر 11 برابر حریفی از  اندونزی از صعود به جمع 8 نفر پایانی باز ماند.

- فائزه رفیعی، دیگر نماینده کشورمان برابر حریفی از کره جنوبی با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد. وی در مرحله پول با شمشیربازانی از کره جنوبی، اندونزی،  ژاپن، نپال،کامبوج و امارات متحده عربی روبه‌رو خواهد شد. رفیعی در ادامه با نتیجه 5 بر 3 به حریف اندونزیایی باخت، سپس با همین نتیجه نماینده کامبوج را شکست داد و در چهارمین دیدارش 5 بر 3 مغلوب حریف ژاپنی شد. این بانوی شمشیرباز ایرانی همچنین مقابل نماینده نپال 5 بر صفر به برتری دست یافت. رفیعی در نهایت در رده چهارم ایستاد و به جمع 16 نفر برتر راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 15 بر 13 مغلوب نماینده چین شد و دور مسابقات کنار رفت.

- در اپه مردان و در بخش پول، محمد رضایی 5 بر 4 برابر نماینده امارات به برتری رسید و سپس 5 بر 4 برابر نماینده مغولستان پیروز شد. او همچنین در مصاف با شمشیربازی از چین با نتیجه 5 بر 2 تن به شکست داد. او همچنین برابر حریفی از کامبوج با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید. رضایی با این نتایج به جدول اصلی مسابقات راه پیدا کرد. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل آلیموف از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 15 بر 10 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

- محمد اسماعیلی نیز در نخستین دیدار خود 5 بر 3 برابر حریفی از تایلند به برتری رسید. محمد اسماعیلی سپس 4 بر 3 مغلوب نماینده هنگ‌کنگ شد، پس از آن با نتیجه 5 بر 3 برابر شمشیرباز قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و برابر حریفی از ویتنام با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد. اسماعیلی در آخرین دیدار خود در مرحله پول 5 بر 3 مغلوب نماینده ژاپن شد. با ثبت این نتایج، اسماعیلی به جدول اصلی مسابقات رفت. حریف اسماعیلی در این مرحله از قزاقستان بود که نماینده ایران 15 بر 6 باخت و حذف شد.

* شنا
- علیرضا یاوری، شناگر جوان ایران مسابقه 200 متر آزاد را با زمان 1:54:28 دقیقه به پایان رساند و در مجموع در رتبه بیست‌ودوم جای گرفت.

* قایقرانی روئینگ
- مجتبی شجاعی در روئینگ تک نفره و در گروه A با زمان 8:21.77 به عنوان سوم دست یافت و راهی جدول رپه شارژ(بازنده ها) شد. ‎شجاعی روز چهارشنبه در مرحله رپه شارژ رقابت خواهد کرد.
- مهسا جاور در روئینگ تک‌نفره سنگین وزن بانوان با  9:18.21 دقیقه در گروه خود در رده سوم ایستاد و راهی گروه شانس مجدد شد.

- محسن شادی و عاقل حبیبیان در روئینگ دونفره سنگین وزن مردان در رقابت حریفانی از ازبکستان، هند، ژاپن و چین تایپه با زمان 7:20.77 در رده چهارم گروه ایستادند و راهی مرحله شانس مجدد شدند. تیم ملی روئینگ دو نفره مردان کشورمان متشکل از عاقل حبیبیان و محسن شادی که در گروه B مرحله مقدماتی این بازی‌ها قرار داشت با ثبت زمان 7:21.17 در رده چهارم ایستاد.

ایران که در این گروه با تیم‌های هند، ژاپن، ازبکستان و چین تایپه همگروه بود با کسب این رده در جدول رپه شارژ  قرار گرفت و باید روز سه‌شنبه با رقبا دیدار کند.

- مریم کرمی و پریسا احمدی در روئینگ دونفره سنگین وزن بانوان با نمایندگان کره جنوبی، مالدیو و ژاپن رقابت کردند و با زمان 8:07.72 در گروه A سوم شدند و به فینال راه یافتند. تیم ملی روئینگ بانوان با ترکیب پریسا احمدی و مریم کرمی که در گروه B مرحله مقدماتی قرار داشت، صبح امروز در مصاف با حریفان در رده سوم قرار گرفت. دختران ایران با ثبت زمان 8:07.72 در رده سوم ایستادند و فینالیست شدند.

- در روئینگ سبک وزن جفت پاروی چهار نفره تیم ایران با ترکیب مهسا جاور، مریم کرمی، مریم امیدی و نازنین رحمانی در گروه A در کنار  چین‌تایپه، تایلند و اندونزی قرار داشت و با ثبت زمان 7:23:45 دقیقه در رده نخست ایستاد و راهی فینال  شد.

* تیراندازی
- در مرحله مقدماتی تفنگ بادی میکس نجمه خدمتی و امیرمحمد نکونام با 828.4 امتیاز هفتم شدند و از صعود به فینال بازماندند. تیم‌های کره جنوبی، هند، مغولستان، چین و چین‌تایپه  فینالیست‌های این ماده هستند.

تیم دو نفره تپانچه بادی 10 متر ایران با ترکیب ابراهیم برخورداری و هانیه رستمیان با حریفان رقابت کرد. این تیم در مرحله مقدماتی نهم شد و نتوانست راهی فینال شود. تیم‌های چین، کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن و ویتنام با کسب امتیازات لازم جواز حضور در فینال را کسب کردند. در بخش دو نفره پنج تیم نخست راهی فینال می‌شوند.

اهداف پروازی
ملی‌پوشان کشورمان در 3 راند تراپ به مصاف حریفان رفتند. سپیده سیرانی با 67 امتیاز در رده دهم قرار گرفت. شیوا فرح‌پور دیگر ملی‌پوش کشورمان در این ماده با 65 امتیاز هجدهم شد.

در بخش مردان، حسین پرورش‌نیا با 69 امتیاز هفدهم شد و علی حافظی نیز با 62 امتیاز عنوان بیست و هشتمی را به خود اختصاص داد.

2 راند دیگر تراپ فردا برگزار می‌شود.

* کبدی
- تیم ملی کبدی بانوان کشورمان در اولین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی با نتیجه 46 بر 20  کره جنوبی را شکست داد. تیم ملی کبدی بانوان کشورمان فردا در دومین دیدار خود در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی از ساعت 11:30 به وقت محلی به مصاف بنگلادش خواهند رفت.

- تیم ملی کبدی مردان ایران در نخستین دیدار خود مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 55 بر 19 به برتری دست یافت.

* کشتی آزاد
- مهران نصیری در وزن 65 کیلوگرم در دور نخست به مصاف نماینده چین رفت و با نتیجه 8 بر 7 شکست خورد. باتوجه به شکست حریف چینی در مقابل اوکاسوف از قزاقستان، مهران نصیری از دور مسابقات کنار رفت.

- مصطفی حسین‌خانی در وزن 74 کیلوگرم در دور اول مقابل حریفی از بنگلادش در کمتر از 2 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم 12 بر 2 آزادکار ترکمنستان را مغلوب کرد. حسین‌خانی در دور سوم و در جدال با حریف ازبکستانی با نتیجه 4 بر 2 باخت تا شانس کسب مدال طلا را از دست بدهد. باتوجه به صعود عبدالرحمن‌اف ازبکستانی به فینال، حسین‌خانی برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد. نماینده کشورمان در جدول شانس مجدد به دلیل عدم حضور کشتی‌گیر یمنی، پیروز شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. حسین‌خانی در دیدار رده‌بندی برابر نماینده ژاپن به میدان رفت و با نتیجه 10 بر 8 باخت و از دست‌یابی به مدال برنز بازماند.

- رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل نماینده نپال در زمان 2:06 دقیقه به پیروزی 10 بر صفر رسید. اطری در دور سوم 15 بر 9 از سد نماینده هند گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده مغولستان با نتیجه 8 بر باخت و ضمن ناکامی در صعود به فینال، راهی دیدار رده‌بندی شد. اطری در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف حریفی از کره جنوبی رفت و در حالی که 4 بر یک عقب بود، اما در دو دقیقه پایانی با اجرای فنون زیبا، امتیازات پیاپی را کسب کرد و به برتری 9 بر 4 رسید تا در رده سوم بایستد و صاحب مدال برنز شود. اطری توانست سومین مدال کاروان ایران را به نام خود ثبت کند.

- حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دوم و در مدت 45 ثانیه حریفی از اندونزی را 10 بر صفر شکست داد. قهرمان المپیک 2016 در دور بعدی به مصاف پاوان کومار از هند رفت و در مدت زمان 2:03 دقیقه به برتری 11 بر صفر رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه‌نهایی ١٢بر ٢ رقیب مغولستانی برد و فینالیست شد. یزدانی در فینال مقابل «میکاییل ابو نادر» از لبنان در یک دقیقه و 30 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

- علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، مقابل حریفی از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله حریف ازبک را ضربه کرد و فینالیست شد. کریمی در فینال به مصاف «ماگومد موسی‌یف» از قرقیزستان رفت و با ارائه یک نمایش برتر موفق شد این حریف را 6 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

* تنیس
انفرادی:
- صدف صادق وزیری تنیسور 19 ساله کشورمان در گام نخست مقابل نماینده کره جنوبی قرار گرفت و در پایان 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا از گردونه رقابت‌ها حذف شود.

- امیرحسین بادی صبح امروز قرار بود اولین دیدار خود را مقابل حریفی از قرقیزستان برگزار کند که به دلیل عدم حضور این ورزشکار، نماینده کشورمان پیروز شد و به دور بعدی راه یافت.

- شاهین خالدان تنیسور کشورمان به دلیل عدم حضور حریف قرقیزستانی در کورت، بعد از 15 دقیقه از سوی داور پیروز اعلام شد و به دور بعدی راه یافت. او فردا به مصاف حریفی از کره جنوبی با رنکینگ جهانی 257 می‌رود.

* سپک‌تاکرا

تیم‌ملی سپک‌تاکرای ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی در حالی مقابل اندونزی 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد که قرمزپوشان اندونزی به خوبی از شرایط میزبانی بهره بردند. در چند صحنه مربی ایران اعتراض‌هایی به داوری بازی داشت که به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفت.

* ووشو

- زهرا کیانی بانوی تالوکار ایران در فرم «جین شو» به مصاف حریفان رفت و با اجرای فرمی تماشایی با امتیاز 9.70 به کار خود پایان داد و در رتبه دوم قرار گرفت. کیانی روز سه‌شنبه در فرم «چیانگ شو» با حریفان رقابت می‌کند تا در نهایت مجموع امتیازات فرم‌های جین شو و چیانگ شو مشخص‌کننده جایگاه وی شود. هم‌اکنون، کیانی از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردار است.

- فاطمه حیدری در فرم «نان چوان» به امتیاز 9.37 دست یافت و فردا در فرم «نن دائو» با حریفان رقابت می‌کند.

- هانیه رجبی در فرم «نان چوان» به امتیاز 9.43 رسید. او فردا در فرم «نن دائو» با حریفان رقابت می‌کند تا در نهایت مجموع امتیازات فرم‌های نان چوان و نن دائو، جایگاه نهایی‌اش را مشخص کند.

- الهه منصوریان در وزن 52- کیلوگرم ساندای بانوان در دور نخست با «دوی یومنام» از هند مبارزه کرد و در پایانی پیکاری سخت و نزدیک به پیروزی دست یافت. منصوریان در مرحله یک چهارم نهایی با «تی تو» از ویتنام مبارزه خواهد کرد.

* عرفان آهنگریان در وزن 60- کیلوگرام ساندای مردان در نخستین پیکار خود با «سوانترون» از تایلند روبرو شد و در همان راند نخست با اقتدار حریف را شکست داد و دور بعدی صعود کرد. سانداکار جوان ایران در مرحله یک هشتم نهایی با «هلال محمد» از یمن روبرو خواهد شد.

* محسن محمدسیفی دارنده چهار مدال طلای جهان و 2 طلای بازی‌های آسیایی با «امیر اسماعیل‌اوف» از قزاقستان روبه‌رو شد و برابر این حریف پیروز شد. سانداکار کشورمان با برتری در این دیدار به یک‌چهارم نهایی رسید تا طی روزهای آینده برابر «خوتسومبات» از لائوس مبارزه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 1
    ملی‌پوشان کشورمان در 3 راند تراپ به مصاف حریفان رفتند. سپیده سیرانی با 67 امتیاز در رده دهم قرار گرفت. شیوا فرح‌پور دیگر ملی‌پوش کشورمان در این ماده با 65 امتیاز هجدهم شد
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 0
    افرین. خدا قوت به برادران ایرلنی
    • US ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      8 0
      خواهران هم حضور داشتن آی کیو
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    9 4
    از فاطمه حیدری چیزی نزدید. ایشون یک قهرمان واقعی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس