کد خبر 885656
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
محمدمهدی طهرانچی

سرپرست دانشگاه آزاد گفت:‌تغییر رئیس دانشگاه یک تغییر روشی بود اما معاونان با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد که ظهر امروز از سوی اعضای هیأت امنای این دانشگاه به سرپرستی منصوب شد و عصر امروز دفتر کار خود را تحویل گرفت در حاشیه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران گفت:‌ تغییر رئیس دانشگاه آزاد یک تغییر روشی بود ولی معاونان از عزیزانی هستند که با دقت انتخاب شدند و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند، در استان‌ها نیز اگر هماهنگ با اهداف دانشگاه آزاد کار شود تغییری نداریم زیرا آنچه هدف است اجرای منویات مقام معظم رهبری در پیشرفت علمی و اشتغال دانش‌بنیان است.

بیشتر بخوانید:

«طهرانچی» ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را تحویل گرفت

وی گفت: سال گذشته اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد فرهاد رهبر را به ریاست دانشگاه انتخاب کردند و امسال نیز من را برگزیدند، سامانه‌های فرهنگی ـ اجتماعی بسیار پیچیده است و چند برنامه جدید داریم که برنامه‌های علمی را به صورت نظام‌مند مأموریت‌محور در استان تهران آغاز کردیم و ادامه می‌دهیم.

وی گفت: قرار نیست در دانشگاه آزاد کار اقتصادی صرف انجام دهیم و از اقتصاد صرف و سود بانکی پرهیز می‌کنیم  زیرا قرار است کار علمی آموزشی و دانش‌بنیان داشته باشیم.

طهرانچی درباره چگونگی ادامه کار فرهاد رهبر با دانشگاه آزاد گفت: فرهاد رهبر عضو هیأت امنای دانشگاه تهران بوده و عضو هیأت امنا خواهد بود و در هیأت امنا از نظراتش استفاده می‌کنیم.

وی افزود: آموزش عالی ما در کارآمدی دچار مشکل شده نه در کیفیت. اگر همه دانشگاه‌ها سطح یک شوند آیا اشتغال جوان ما حل می‌شود؟ ما قدری از تغییر مسیر که جامعه نسبت به رشته‌های ریاضی و انسانی داشته را خودمان مقصریم و دلیلش این است که دانشگاه‌ها نتوانستند برای اشتغال کاری کنند و دانشجویان حاضرند صندلی‌های خالی انسانی و ریاضی را رها کرده و به تجربی بروند.

وی افزود:‌این یک چالش جدی است و دانشگاه آزاد باید بتوانند در این چالش نقش جدی داشته باشد که این مسئله باید از دانشگاه آزاد اصلاح شود زیرا جوانان دانشگاه آزاد مسئله هزینه‌کرد را خوب می‌فهمند اما با دانشجویی که شهریه‌اش رایگان است نمی‌توانیم این مسئله را حل کنیم.

وی افزود: هیأت امنای دانشگاه آزاد به من مأموریت داده تا در سه هفته برنامه راهبردی تهیه کنم و به هیأت امنای ارائه دهم.

وی در رابطه با جذب هیأت علمی گفت:‌اصلاح ساختار هیأت علمی به اینگونه است که جوانان موفق دارای دستاورد خوب علمی از طریق فراخوان جذب می‌شوند و با توجه به مشکل مالی واحدها ما بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای جذب هیأت علمی در نظر گرفته‌ایم که در ۶ ماه دوم این بودجه هزینه می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس