کد خبر 885567
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
هواشناسی نمایه

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از وقوع بارندگی شدید در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان طی امروز و فردا خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، احد وظیفه اظهار کرد: از امروز (یکشنبه 28 مرداد) به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، طی امروز و فردا در سواحل دریای خزر، اردبیل، دامنه‌های البرز، بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و به تدریج خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق، کاهش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی  و داده‌های هواشناسی، طی امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه 28 و 29 مرداد) دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین شدت بارش‌ها طی امروز و فردا بعدازظهر و شب برای گیلان، غرب مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از لحاظ دمایی طی سه روز آینده در نوار شمالی کشور دمای هوا به طور محسوس کاهش خواهد یافت.

به گفته وظیفه، در سه روز آینده برای استان‌های واقع در شمال شرق و شرق کشور به ویژه‌ منطقه زابل وزش باد شدید در برخی از ساعات باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این، امروز و فردا بعدازظهر در برخی از نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، مرکزی ، قم ، شمال اصفهان ، قزوین، زنجان وزش باد شدید و احتمال گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان پایتخت فردا (دوشنبه 29 مرداد) صاف تا کمی ابری،در بعدازظهر همراه با وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای 36 و 23 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز سه‌شنبه (30 مرداد) نیز آسمان تهران صاف، همراه با وزش باد و با بیشترین و کمترین دمای 35 و 23 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس