کد خبر 885402
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
قاضی پور

نماینده مردم ارومیه در مجلس در تذکری گفت: اصل مطلب درباره سهم ایران از دریای خزر باید از زبان رئیس مجلس، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه مطرح و واقعیت مشخص شود.

به گزارش مشرق، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای‌اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 28مرداد) پارلمان در اخطاری، به اصول 77 و 78 قانون اساسی استناد کرد و گفت: براساس اصل 77 قانون اساسی، عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و اصل 78 قانون اساسی تأکید می‌کند که هرگونه تغییر در خطوط مرزی، مگر اصلاحات جزیی با رعایت مصالح کشور، ممنوع است. این به شرطی است که یک طرفه نباشد و به استقلال و تمامیت ارضی کشور لطمه وارد نکند، البته باید به تصویب چهار، پنجم مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

بیشتر بخوانید:

مروری بر رژیم حقوقی دریای خزر از زبان مسئولان دولتی

وی افزود: رئیس مجلس باید رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه را دعوت و به مجلس احضار کند تا فرمایشاتی که درباره دریای خزر داشتند را بیان کرده و نمایندگان را در جریان امور قرار دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تأکید کرد: در شبکه‌های مجازی سلطنت‌طلبان علیه نظام جمهوری‌اسلامی ایران شایعات فراوانی درباره سهم دریای خزر مطرح کردند؛ لذا اصل مطلب باید از زبان رئیس مجلس، رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه مطرح و واقعیت مشخص شود.

قاضی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: ایرانیان حق خود از دریای خزر را از دست نمی‌دهند و سهمیه کشور از نفت دریای خزر مشخص است که باید از آن استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    2 7
    قاضی پور! اون موقعی که باید میایستادی تا باکو جدا نشه و تفلیس سودای استقلال نکنه و مرز ما تا مدیترانه و سیاه باشه، کجا بودی؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      3 1
      چرت و پرت نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس