کد خبر 885021
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
لیمو و سیر

همه ما از فواید بی شمار لیمو و سیر مطلع هستیم. اما در این مقاله سعی داریم شما را با حقایق اشتباه در مورد لیمو و سیر آشنا کنیم. اما این حقایق اشتباه کدامند؟

به گزارش مشرق، دکتر آباجی استاد دانشکده پزشکی گروه قلب و عروق بیان می کند که فشار خون بالا شایع ترین عامل خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته است.و از هر ۳ نفر یک نفر مبتلا به فشار خون بالاست.فشار خون بالا قبل از آسیب رساندن به بدن باید مورد درمان قرار گیرد.تنها روش برای تشخیص فشار خون، اندازه گیری فشار خون است. به همین علت، فشار خون باید در فواصل منظم در طول سن و سال ها اندازه گیری شود.

بیشتر بخوانید:

سوزش معده و ۱۵ درمان خانگی برای آن

فشار خون بالا، به فشار خون بالای ۱۴۰ و فشار خون پایین، به فشار خون پایین تر از ۹۰ گفته می شود. اگرچه فشار خون بالا در تمام گروههای سنی مشاهده می شود، اما این بیماری بیشتر در افرادی با سن بالا مشاهده می گردد.

لیمو و سیر باعث کاهش فشار خون شما نمی گردد

برخلاف باور عموم، لیمو و سیر باعث کاهش فشار خون نمی گردد. هنگامی که فشار خون بالا می رود تنش در بدن و اعصاب آغاز می گردد و هر چیزی که باعث کاهش تنش گردد باعث کاهش فشار خون نیز می گردد.به عنوان مثال چون ما باور داریم که سیر و لیمو باعث کاهش فشار خون می گردد و با خوردن آن ها احساس آرامش می کنیم و فشار خون پایین می آید.اما دلیل اصلی پایین آمدن فشار خون احساس آرامش است نه خوردن لیمو و سیر !

در غیر این صورت، روش هایی مانند سیر و لیمو باعث کاهش  فشار خون در مقایسه با داروها نمی شود. و دانستن این نکته می تواند نقش اساسی در سلامتی شما داشته باشد.

تیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    21 0
    "روش هایی مانند سیر و لیمو باعث کاهش فشار خون در مقایسه با داروها نمی شود." قشنگ معلومه نویسنده از سیر و لیمو بابت تخته کردن داروخانه ها شاکیست
  • محسن IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    7 0
    قطعا مصرف سیر (حتی در افراد بی اطلاع) باعث کاهش فشار خون می شود اما شرکت های تولید و واردات دارو این خاصیت سیر را دوست ندارند!!
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    7 0
    حرف دکتر غیر منطقی است
  • حسن IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    6 0
    باز هم مقالاتی مزخرف بدون منبع علمی
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    5 1
    متقلب
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    6 0
    مصرف لیمو ترش و سیر فشار خون راپایین میاره در ضمن عوارض خاصی هم نداره . متاسفانه قرصهایی که برای کنترل فشار خون تجویز میشه بعد از چند سال مشکلات کلیوی ایجاد میکنن.
  • Dr.m IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    7 0
    هر کسی این متن رو نوشته یا کپی کرده ، ادرس میدم بیاد تو ۴ ساعت بهش نشون میدم عملا با دستگاه فشار که چطور فشار رو میاره پایین کاملا علمی و عملی . یه تست روی خودش با سیر انجام میدم یه تست با ابلیمو روی خودم یا بر عکس ، بردار اینو انسان خوب
  • اکبر IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 0
    البته نقش تلقین در بهبود حال بیماران علی الخصوص مردم احساسی بر کسی پوشیده نیست.کاش آقای دکتر به این مطلب هم اشاره می کرد که تاثیر تلقین بربهبود حال بیماران در درمان با داروهای شیمیایی به مراتب بیشتر است از گیاه درمانی .
  • مریم باقری IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    4 0
    خوشحالم برای بودن هم وطنان آگاه...کامنت ها را مطالعه کردم و حظ کردم که تقریبا همگی به حقایق پی بردیم 👌👌👌
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 0
    وقتی بیماری و درد مردم هم باید برای جماعتی پول ساز و منبع درآمد هست
  • Mason Masini ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    بسیاری از مرددم و خصوصا اهل علم وپزشکی وسایر علما همانقدر می‌دانند و نظریاتشان را بیان و درج میکنند که یاد گرفته ویا تجربه کرده اند ودر این چهار چوب هم فهم و درک و درایت دارند و لاغیر و بهمین جهت با خداوند و کردگار هم در تنش و بحث نظر پردازی می‌کنند بخاطر همان دانش واعطلات بسیار بسیار اندک و محدودی که دارند در حای که روز به روز می بینیم اکتشاف جدی صورت می‌گیرد که در رد آن چیز هایی بود که به خوردمان دادند و مثلآ علمی و منطقی بوده و هست و یکی از این دانستنی های ( ندانسته ) مساله همین فشار خون و سیر و لیمو ترش است که به باور اکثریت مردم‌ و دانش اندوزان فشار خون را پایین می‌آورد در حالی که این صحت ندارد و در این جهان هستی هستند بسیاری چون بنده با هر بار استفاده از سیر و لیمو ترش ( از گونهای مختلف ) با فشار خون بالا مواجه میشوم ، پس بهتر است این دانش اندازان و پژوهشگران اول از حکم و حکمت خداوندگار کسب فیض کنند آنگاه به علوم زمینی اکتفاه کنند اگر حتی خدا را هم باور ندارند ولی با یادگیری های خودشان علم بعد ها را که باور دارند و سلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس