تصاویری از آوارگی مسلمانان میانمار

آمریکا که تا کنون در قبال جنایات هولناک علیه مسلمانان میانمار سکوت کرده، در یک اقدام نمایشی چهار نفر از فرماندهان ارتش و پلیس میانمار را به دلیل نقض حقوق مسلمانان روهینگیا تحریم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم هایی را علیه چهار نفر از مقامات ارتش و پلیس میانمار و همچنین علیه دو واحد از ارتش اعمال می کند.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی "سیگال مندلکر" اعلام کرد که این تحریم ها به دلیل نقش این افراد در "خشونت علیه جوامع اقلیت قومی در سراسر برمه (میانمار) از قبیل پاکسازی قومیتی، قتل عام، تجاوزات جنسی، اعدام های بدون دادگاه" و دیگر  موارد جدی نقض حقوق بشر اعمال شده اند.  

بیشتر بخوانید:

گزارش سازمان ملل درباره اوضاع پناهجویان میانمار

به گزراش رویترز، گرچه این تحریم ها جدی ترین حرکتی به شمار می رود که آمریکا تا کنون در رابطه با خشونت علیه مسلمانان میانمار صورت داده است، ولی باز هم دولت دونالد ترامپ از هدف قراردادن فرماندهان ارشد ارتش میانمار و یا حتی از به کاربردن تعبیر "جنایت علیه بشریت یا نسل کشی" در این کشور آسیایی خودداری کرده است.

مندلکر در ادامه افزود: « وزارت خزانه داری، واحدها و رهبرانی را که بر این رفتار وحشتناک نظارت داشته اند تحریم می کند و این بخشی از راهبرد گسترده تر دولت آمریکا برای پاسخگو کردن افرادی است که مسئول رنج انسان ها در چنین مقیاس وسیعی هستند.»

دولت میانمار هرگونه تلاش برای پاکسازی قومیتی در آن کشور را رد کرده و خشونت گسترده علیه مسلمانان روهینگیا را با مبارزه علیه تروریسم توجیه کرده است.

موج جدید قتل و آزار مسلمانان میانمار که از سال گذشته آغاز شده، باعث کشته شدن هزاران تن و رانده شدن بیش از 700 هزار نفر از کشور و پناه بردن به بنگلادش شده است.

سازمان ملل اقدامات سرکوب گرایانه ارتش و نیروهای امنیتی میانمار در استان راخین را پاکسازی قومی دانسته است.

رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل "آنگ سان سوچی" از سوی جامعه بین المللی تحت فشار و انتقاد زیادی قرار گرفته است. وی برای جلوگیری از اقدامات وحشیانه نیروهای امنیتی و ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا اقدامات کافی را انجام نداده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس