کد خبر 884922
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶
ترامپ نمایه

ساعتی پس از رد درخواست آزادی کشیش جاسوس آمریکایی توسط دادگاه عالی ترکیه، ترامپ گفت که این وضعیت نامطلوب برای آمریکا قابل پذیرش نیست.

به گزارش مشرق، ساعتی پس از رد سومین درخواست «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی برای آزادی از حبس خانگی توسط دادگاه عالی ترکیه، ترامپ از غیرقابل‌قبول بودن این مسئله برای آمریکا سخن گفت.

برانسون که در اکتبر ۲۰۱۶ به اتهام ارتباط با گروه تروریستی پ.ک.ک و عاملین کودتای نافرجام بازداشت شده بود، امروز برای سومین بار در هفته جاری درخواست تجدید نظر در حکم خود داده بود که باز هم مورد موافقت قرار نگرفت.

شب گذشته اما «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا تهدید کرده بود اگر دادگاه ترکیه درخواست مجدد برانسون برای آزادی را رد کند، تحریم‌های بیشتری را که علیه ترکیه آماده کرده‌اند، وارد مرحله اجرایی خواهند کرد.

بدین ترتیب احتمال می‌رود که آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی را علیه ترکیه اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

فرجام‌خواهی کشیش آمریکایی برای آزادی رد شد

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز پیش از آن گفته بود که «اگر اندرو برونسون از زندان آزاد شود، تعرفه (تنبیهی) واردات فولاد و آلومینیوم به صورت کامل لغو نمی‌شود اما امکان تعلیق موقت آن میسر است.»

ایالات متحده چهارشنبه ۱۰ مرداد «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه را به بهانه نقش‌آفرینی در بازداشت «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی تحریم کرد. درپی این اختلافات و تحریم‌های آمریکا بود که ارزش واحد پول ترکیه در برابر دلار آمریکا در سرازیری قرار گرفت.

طی هفته‌های اخیر ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا دستخوش کاهش نسبی شده است تا جایی که ادروغان از مردم ترکیه خواسته دلار، یورو و طلاهای خود را به لیر تبدیل کنند تا دست دولت برای مقابله با بحران بازتر باشد. هم‌اکنون هر۶.۱ لیر ترکیه معادل با یک دلار آمریکا است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد، با بیان اینکه آمریکا از اقتصاد به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند، گفت که تولیدات و تجهیزات الکترونیکی آمریکا را تحریم خواهند کرد.

روابط ترکیه با آمریکا طی سال‌های اخیر به خاطر مسائلی مانند حمایت نظامی واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری، عدم استرداد فتح‌الله گولن (واعظ و اپوزسیون آمریکانشین)، تهدید به تحریم به خاطر خرید سامانه‌های پدافند موشکی S-۴۰۰ از روسیه و همچنین بازداشت برانسون، متشنج شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس