کد خبر 884918
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
پرچم سوریه

یک منبع در وزارت خارجه سوریه حمایت مالی رژیم سعودی از ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت که کمک صد میلیون دلاری عربستان به ائتلاف غیرقانونی آمریکایی در چارچوب فرمانبرداری کامل این رژیم از دولت آمریکا و توطئه علیه منافع امت عربی صورت گرفته است.

این منبع گفت که این حاتم بخشی از سوی عربستان در حالی صورت گرفته که ملت این کشور به این پول‌ها نیاز دارند و از فقر رنج می‌برند.

وی اظهار داشت: حمایت آل سعود از ائتلاف بین‌المللی و تروریسم و همه کسانی که در کشتار ملت سوریه و ویران کردن زیرساخت‌های حیاتی این کشور سهیم بودند، از لحاظ اخلاقی غیر قابل قبول است و این کار برای جلوگیری از تحقق پیروزی‌های بیشتر ارتش سوریه علیه تروریسم در شمال سوریه و همچنین با هدف تلاش برای طولانی کردن بحران سوریه و حمایت از گروه‌هایی صورت گرفته که سرزمین سوریه و مردم آن را تهدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا وعده کمک مالی به بازسازی سوریه را پس گرفت

این منبع تاکید کرد که سوریه این سیاست‌های پست رژیم سعودی را محکوم می‌کند و از آن می‌خواهد که فورا به این سیاست‌های خود پایان دهد.

وی گفت که سوریه از کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی می‌خواهد که بدون هیچ تاخیری از این ائتلاف خارج شوند چرا که این ائتلاف به جز تروریست‌ها و قاتلان و کسانی که امنیت و صلح را در منطقه تهدید می‌کنند، به کسی خدمت نمی‌کند.

پیش از این حکومت سعودی اعلام کرد که 100 میلیون دلار کمک به‌عنوان مشارکت در ائتلاف آمریکایی جهت برقراری ثبات در مناطقی در شمال شرقی سوریه، که از اشغال داعش آزاده شده است، تقدیم می‌کند.

رژیم  سعودی افزود که این مبلغ «بزرگ‌ترین مشارکت در مناطق آزادشده از اشغال داعش در سوریه است» و در راستای وعده‌ای است که «عادل الجبیر» وزیر خارجه این کشور در 12 ژوئیه آن را در بروکسل مطرح کرده بود.

انهدام دژهای تروریست‌ها در دو حومه ادلب و حماه

یگان‌های ارتش عربی سوریه مخفیگاه‌ها و مراکز تجمع گروه‌های تروریستی در دو حومه شمالی و جنوبی ادلب را هدف حملات گسترده خود قرار دادند.

خبرنگار سانا گزارش داد که نیروهای ارتش مناطق استقرار و دژهای تروریست‌های "جیش العزه" را در اطراف روستای "معرکبه" در حومه شمالی حماه هدف قرار دادند که این حملات منجر به انهدام دژهای تروریست‌ها شد.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته نیز شماری از تروریست‌ها را در غرب و جنوب شهرک اللطامنه در حومه شمالی حماه به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر مواضع گروه تروریستی النصره در اطراف شهرک‌های "ام الخلاخیل"، "الخوین"، "تل مرعی"، "تل الشیخ" و تعدادی از روستاها در طول مرهزای اداری جنوب شرق ادلب هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه قرار گرفت که در پی این حملات شماری از تروریست‌های این گروه به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

برگزاری نشست بین‌المللی درباره سوریه در اواسط سپتامبر

ریم اسماعیل سخنگوی دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که وی قصد دارد اواسط سپتامبر آینده نشستی را درباره سوریه با حضور نمایندگان طرف‌های ذی‌ربط برگزار کند.

اسماعیل افزود: قرار است این نشست تقریبا اواسط سپتامبر برگزار شود ولی من نمی‌توانم تاریخ مشخصی برای آن اعلام کنم.

نماینده دی‌میستورا همچنین به دستور کار این نشست و اینکه درباره چه موضوعاتی گفت‌وگو خواهد شد، اشاره‌ای نکرد.

اواسط جولای گذشته اولین نشست نمایندگان کشورهای ضامن آتش‌بس برای بررسی ساز و کار کمیته اصلاح قانون اساسی سوریه در ژنو برگزار شود.

در پایان جولای و بعد از دهمین دور نشست آستانه، دی‌میستورا گفت که قصد دارد اواسط سپتامبر نشستی درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برگزار کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس