کد خبر 884888
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
فیلم/ تاثیر تحریم ایران بر قیمت بنزین در آمریکا

به نوشته رسانه‌های آلمان تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا باعث کاهش عرضه نفت در سراسر جهان شده و در افزایش بهای بنزین تاثیر گذشته است.

به گزارش مشرق، بنزین در سه سال گذشته در آلمان به بالاترین سطح خود رسیده است. رسانه‌های آلمان نوشتند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا باعث کاهش عرضه نفت در سراسر جهان شده و در افزایش بهای بنزین تاثیر گذشته است.

"کلوب رانندگان خودروی آلمان" ADAC در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده است که نرخ بنزین و گازوئیل نسبت به ماه‌ها و سال‌های پیش در آلمان افزایش پیدا کرده است. میانگین قیمت یک لیتر گازوئیل در هفته گذشته به یک یورو و 29 سنت رسید. طبق این آمار رانندگان آلمانی به طور متوسط ​ دو سنت بیشتر از ماه پیش بابت بنزین پرداخت کرده‌اند و قیمت بنزین بعد از سال 2015 به بالاترین نرخ رسیده است.

ببینید:

فیلم/ تاثیر تحریم ایران بر قیمت بنزین در آمریکا

روزنامه بیلد نوشته است که یکی از دلایل افزایش قمیت بنزین تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است. بیلد اضافه می‌کند که قمیت بنزین در 4 نوامبر 2018 با اعلام تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران می‌تواند حتی بیشتر از این هم افزایش پیدا کند و رانندگان آلمانی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ملایان باید بیشتر بپردازند.

به نوشته بیلد "تحریم‌ها نه تنها فشار را بر ملایان ایران، بلکه رانندگان آلمانی هم بیشتر کرده" است.

عدم اطمینان به بازار نفت خام هم بر روند افزایش قیمت بنزین در آلمان تأثیر گذاشته است. اشپیگل آنلاین با اشاره به وضعیت سیاسی آشفته ونزوئلا تاکید می‌کند که قیمت یک بشکه نفت خام برنت طی 12 ماه گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است.

ADAC یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بنزین در آلمان را کاهش ارزش یورو در برابر دلار دانسته است. یورو ظرف هفته گذشته تقریبا دو درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داد. داد و ستد نفت خام با دلار انجام می‌شود و در نتیجه واردات نفتی برای آلمان گران‌تر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس