فیلم/ تنش بین ترکیه و آمریکا بر سر یک کشیش!

دادگاهی در ترکیه فرجام‌خواهی دوباره کشیش آمریکایی برای آزادی از بازداشت خانگی را برای سومین بار رد کرد.

به گزارش مشرق، دادگاهی در ترکیه امروز جمعه در حکمی فرجام‌ خواهی مجدد «اندور برانسون» کشیش آمریکایی برای آزادی از بازداشت خانگی را رد کرده است.

این سومین بار است که درخواست کشیش آمریکایی برای آزادی از سوی محاکم ترکیه رد می شود.

«اندرو برانسون» کشیش آمریکایی که در ترکیه به همکاری با عوامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ در این کشور متهم شده پیش از این نیز از دادگاه درخواست فرجام‌ خواهی کرده بود تا بتواند با عنوان بیماری از بازدادشت خانگی خارج شود.

بیشتر بخوانید:

دادگاه ترکیه‌ درخواست آزادی کشیش آمریکایی را رد کرد

گفتنی است آندرو برونسون کشیش آمریکایی به اتهام همکاری با گروه‌ وابسته با فتح الله گولن- که ترکیه مدعی دست داشتن آن در کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور است- و نیز جاسوسی در بازداشت بوده و به ۳۵ سال زندان محکوم شد.

دادگاهی در ازمیر پیشتر با توجه به وضعیت جسمانی وی حکم مذکور را به حبس خانگی تبدیل کرد.

«استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا دیروز و در ادامه جنگ اقتصادی با ترکیه که به بهانه بازداشت یک کشیش جاسوس آغاز شد، آنکارا را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده و گفته بود که تحریم‌ های جدیدی برای اِعمال علیه ترکیه آماده شده و اگر «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه آزاد نشود، این تحریم ها اجرایی خواهند شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز گذشته پنجشنبه در نشست کابینه‌ این کشور اعلام کرد: آنها (مقامات ترکیه) نشان نداده‌ اند که دوستان خوبی هستند. آنها یک کشیش فوق‌العاده ما را در آنجا نگاه داشته‌ اند. فکر می‌ کنم اقدام وحشتناکی است که او را بازداشت کرده‌ اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس