عربستان

رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین باج‌خواهی، واشنگتن ۱۰۰ میلیون دلار از ریاض به بهانه مبارزه با داعش دریافت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از واس، حکومت سعودی اعلام کرد که 100 میلیون دلار کمک به‌عنوان مشارکت در ائتلاف آمریکایی جهت برقراری ثبات در مناطقی در شمال شرقی سوریه، که از اشغال داعش آزاده شده است، تقدیم می‌کند.

رژیم  اعلام کرد که این مبلع «بزرگ‌ترین مشارکت در مناطق آزادشده از اشغال داعش در سوریه است» و در راستای وعده‌ای است که «عادل الجبیر» وزیر خارجه این کشور در 12 ژوئیه آن را در بروکسل مطرح کرده بود.

ریاض گفته است این مبلغ اهدایی برای بازسازی مجتمع‌ها در مناطقی مانند الرقه، و حمایت از بازسازی شهرک‌های ویران‌شده و خدمات بهداشتی، کشاورزی، برق و آب، آموزش و حمل و نقل اختصاص خواهد یافت.

این در حالی است که رژیم سعودی از ابتدای شروع ناآرامی‌ها و جنگ خونین در سوریه، از مهم‌ترین حامیان مالی گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره در این کشور بوده است.

از سوی دیگر پرداخت 100 میلیون دلار دیگر از سوی سعودی به آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ به صراحت از دوشیدن رژیم‌های عربی سخن گفته بود و در ادامه به این رژیم‌ها گفته بود اگر می‌خواهند حضور نظامی آمریکا در منطقه ادامه داشته باشد، باید هزینه‌هایش را بپردازند که عقد قراردادهای هنگفت تسلیحاتی و فروش صدها میلیارد سلاح و جنگ افزار در این راستا قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    4 0
    فردا است که گاوهای شیرده اعتصاب کنند و بگویند .. این ال سعود ابرویی برای گاوها نگذاشته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس