کد خبر 884760
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
مایک پامپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سیاست خصمانه کشورش علیه انقلاب اسلامی، امشب خبر تشکیل گروه اقدام علیه ایران را اعلام می کند.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در آستانه فرا رسیدن سالگرد کودتای ۲۸ مرداد قرار است خبر تشکیل گروهی موسوم به «گروه اقدام ایران» را در نشست خبری این وزارتخانه اعلام کند.

این خبر را آسوشیتدپرس پنجشنبه به نقل از مقام‌های دولت آمریکا گزارش داده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، این گروه قرار است «در سایه خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای، تلاش‌ها برای تغییر در رفتار جمهور اسلامی را هماهنگ کند.»

«برایان هوک» که در حال حاضر رئیس دفتر برنامه‌ریزی سیاسی وزارت خارجه آمریکا، رئیس گروه جدید خواهد بود.

دولت چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا از همان ابتدای روی کار آمدن و حتی از زمان سر داده شدن شعارهای تبلیغاتی «دونالد ترامپ»، سیاست ضدایرانی خود را با روشی آشکار و مستقیم عرضه کرد.

ترامپ ۱۸ اردیبهشت قول انتخاباتی خود مبنی بر پاره کردن برجام را عملی کرد و از این توافق چندجانبه که گفته می‌شد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ضامن اجرایی آن است، به راحتی خارج شد.

در نتیجه این اقدام، تحریم‌های آمریکایی که به واسطه برجام رفع شده بود، در دو نوبت بازمی‌گردد؛ اولین نوبت در اواسط مرداد ماه بود که تجارت با دلار، فروش طلا و صنعت خودروی ایران را هدف گرفت و دومین موج از بازگشت تحریم‌ها هم، در اواسط آبان ماه خواهد بود که تحریم بانک مرکزی و صنعت نفت ملی ایران را هدف گرفته است.

دولت «حسن روحانی» برای مقابله با نتایج سوء اقتصادی این اقدام، اقداماتی را در حوزه تجاری و بانکی در پیش گرفته است؛ تدوین ۳ ویرایش از گروه‌بندی کالایی وارداتی برای دریافت ارز با نرخ‌های متفاوت و رفتن به سمت «رمز ارز» (CryptoCurrency) برای رد شدن از سد تحریم‌های بانکی، از جمله این اقدامات است.

ارز دیجیتال دارای پشتوانه کالایی، ایده «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا بود که این روزها جامه عمل پوشیده و هر «پترو» ارزشی معادل یک بشکه نفت خام ونزوئلا دارد.

با وجود امضاء یک فرمان اجرایی از سوی ترامپ برای تحریم این ارز رمزپایه، کاراکاس توانسته برای مقابله با کمبود مواد غذایی، تأمین‌کنندگان عمده مواد غذایی برزیل را برای تبادل تجاری بر پایه پترو مجاب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
    0 0
    اینقدر اتاق و تیم و تشکیلات درست کنید تا جونتون در بیاد،،زنده و پاینده باد جمهوری اسلامی ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس