اتلتیکو مادرید و رئال مادرید

دیدار سوپر کاپ اروپا پس از تساوی در ۹۰ دقیقه قانونی با گل‌هایی که اتلتیکو در وقت‌ها اضافه به ثمر رساند با قهرمانی روخی‌بلانکو خاتمه یافت.

 به گزارش مشرق، چهل و سومین بازی سوپر جام اروپا با برتری ۴ بر ۲  اتلتیکومادرید مقابل رقیب همشهری‌اش، رئال مادرید و سومین قهرمانی قرمز و سفیدهای مادریدی در این رقابت‌ها به پایان رسید. (فیلم خلاصه دیدار رئال مادرید و اتلتیکو ادرید در سوپرجام اروپا را اینجا ببینید)

رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول به برتری رسید و قهرمان اروپا شد.

اتلتیکو مادرید هم با غلبه بر مارسی در فینال لیگ اروپا قهرمان شده بود.

برای رئال مادرید بنزما ۲۷ و راموس پنالتی ۶۳ و برای اتلتیکو کاستا دقیقه یک  و ۷۹  و سائول ۹۸  و کوکه ۱۰۴ موفق به گلزنی شدند.

این اولین شکست رسمی رئال بدون رونالدو و با حضور لوپتگی بود.در دوران زیدان رئال هیچگاه با ۴ گل متحمل شکست نشد.

در شروع بازی قرمز و سفیدپوشان به گل رسیدند. هنوز بازی به دقیقه یک نرسیده بود که دیگو کاستا در نخستین حرکت روخی بلانکو صاحب موقعیت شد. او توانست به زیبایی دروازه رئال مادرید را در ثانیه ۵۳ باز کند. پس از این اتفاق سفیدپوشان بازی را در اختیار گرفتند و حمله کردند تا این که در دقیقه ۲۷ به گل رسیدند. گرت بیل با پشت سر گذاشتن مدافعان اتلتیکو به سمت دروازه حریف سانتر کرد و کریم بنزما با ضربه سر گلزنی کرد. در ادامه بیل یک موقعیت تک به تک را از دست داد. بازی در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه نخست متعادل دنبال شد و اتلتیکو دوباره به دنبال گلزنی بود اما این اتفاق رخ نداد و نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم مادرید شروع بهتری داشت اما در گلزنی ناکام بود. نخستین تعویض بازی در دقیقه ۵۷ انجام شد و لوکا مودریچ به جای مارکو آسنسیو وارد زمین شد. لحظاتی بعد آنتوان گریزمان که کاملا در بازی محو شده بود به بیرون رفت و آنخل کورئا وارد زمین شد. در ادامه دیگو گودین در محوطه جریمه خطای هند کرد و داور یک پنالتی برای سفیدپوشان گرفت. سرخیو راموس به راحتی این ضربه را به گل تبدیل کرد. در دقیقه ۷۱ رودری از زمین خارج شد و ویتولو به میدان رفت. دقایقی بعد کاسمیرو تعویض و دنیل سبایوس وارد زمین شد. اتلتیکو در حالی که بازی قابل توجهی را ارائه نمی داد از اشتباه مارسلو بهترین بهره را برد و توانست بازی را در دقیقه ۷۹ مساوی کند. کاستا با پاس کورئا دبل کرد. ایسکو نیز تعویض شد و لوکاس واسکس به میدان رفت. در دقایق پایانی بازی آرام پیش رفت و در لحظات آخر مارسلو یک فرصت خوب را از دست داد تا بازی در وقت های اضافه دنبال شود.

در وقت های اضافه دو تیم به دنبال گلزنی بودند که اشتباه بازیکنان رئال مادرید باعث شد اتلتیکو به گل برسد. واران اجازه داد توپ در محوطه جریمه به شاگردان دیگو پابلو سیمئونه برسد و توماس که در نیمه دوم به میدان رفته بود به سائول نیگس پاس داد و بازیکن اسپانیایی با یک ضربه زیبا بازی را سه بر دو کرد. مادرید پس از خروج آسنسیو افت کرده بود نمی توانست خطر ساز شود. دوباره یک حرکت خوب کاستا توپ را به ویتولو رساند و مهاجم اسپانیایی به کوکه پاس داد. او نیز دروازه سفیدپوشان را برای چهارمین بار باز کرد.

در نیمه دوم وقت های اضافه کاستا به بیرون رفت و خوسه خیمنس وارد زمین شد تا قرمز و سفیدپوشان نتیجه را حفظ کنند. شاگردان یولن لوپتگی در این لحظات نیز کم فروغ ظاهر شدند و در مقابل اتلتیکو قصد داشت با ضد حمله ها حریف را آزار دهد. در نهایت توپی از خط دروازه ها رد نشد و اتلتیکو نخستین جام خود را در این فصل به دست آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس