گیاه دارویی نمایه

برادر شهید مدافع حرم کارگر برزی گفت: برادرم که شفا یافته‌ اهل بیت (ع) بود، در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) سر از پا نمی‌شناخت و سرانجام با حضور در میدان مبارزه و جهاد، جان خود را فدای بی‌بی کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - «محمدرضا کارگر برزی» برادر شهید مدافع حرم رضا کارگر برزی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس درخصوص ویژگی‌های برادر خود، اظهار داشت: ایمان، اخلاص، خوش‌اخلاقی از جمله خصوصیات برادرم بود. او به اقامه نماز اول وقت در هر شرایط و مکانی اهتمام می‌ورزید و علاقه زیادی به یادگیری و علم داشت. از نکات برجسته و ممتاز رضا این بود که لحظه‌ای از عمر خود را به بطالت نگذراند و این‌گونه بود که خداوند شهادت را نصیب وی کرد.

وی افزود: برادرم با صبر و بردباری همه مراحل زندگی را طی کرد؛ گویا می‌دانست عمر طولانی ندارد. از تمام فرصت‌ها بهره می‌برد، زمانی که ادامه تحصیل می‌داد، فرزندان وی خردسال بودند، با گذاشتن گوشی جوشکاری بر روی گوش‌های خود در حین درس خواندن با فرزندان خود نیز بازی می‌کرد.

برادر شهید مدافع حرم کارگر برزی ادامه داد: رضا تخصص‌های زیادی داشت؛ رضا مدرک مترجمی زبان انگلیسی و زبان عرب و کارشناسی ارشد اطلاعات امنیت از دانشگاه امام حسین (ع) را داشت.

وی افزود: رضا مخترع بمب‌های الکترونیکی و تله‌های انفجاری بود. عماد مغنیه در مورد اختراعات رضا گفته بود «با این اختراعات جبهه مقاومت متحول می‌شود»؛ البته این‌ها نمونه‌هایی از کارهای بی‌نظیر و منحصر به فرد رضا بود که می‌توان بازگو کرد.

برادر شهید کارگر برزی اظهار داشت: رضا به دلیل مطالعات گسترده غیردرسی  اطلاعات زیادی داشت، آن‌قدر در مورد احکام و مسایل دینی آگاهی داشت که به عنوان رساله ناطق وی را می‌شناختیم. به رعایت حلال و حرام، اقامه نماز اول وقت در هر شرایطی و مکانی بسیار دقت داشت، هیچ زمانی نماز شب وی ترک نشد. او بسیار با هوش، درس‌خوان و ورزشکار بود در رشته‌های رزمی کونگ‌فو و جودو بسیار مهارت داشت.

وی با اشاره به این‌که برادرم در زمینه داروهای سنتی و گیاهی اطلاعات خوبی داشت، تصریح کرد: رضا راه درمان بسیاری از دردها را می‌شناخت و همواره در طی سفرها به سرزمین آبا و اجدادی به جمع‌آوری گیاهان دارویی می‌پرداخت و متناسب با بیماری افراد به آنها دارو تجویز می‌کرد، دوستان او بارها با داروهای گیاهی تجویز شده وی بهبود یافته بودند.

برادر شهید مدافع حرم کارگر برزی با اشاره به دوران نوجوانی رضا و بیماری که باعث فلج شدن وی شده بود، گفت: در 15 سالگی در اثر بیماری پاهای رضا فلج شد و دکترها از بهبودی وی قطع امید کردند. پدرم برای شفای رضا متوسل به حضرت زینب (س) شد که مورد عنایت حضرت قرار گرفت، او بعد از چند روز شفا گرفت. برادرم که شفا یافته‌ اهل بیت (ع) بود، در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) سر از پا نمی‌شناخت و سرانجام با حضور در میدان مبارزه و جهاد، جان خود را فدای بی‌بی کرد.

وی بیان‌داشت: رضا از سال 89 به عنوان مستشار نظامی به سوریه رفت. وی در زمینه جنگ‌های شهری و پارتیزانی قابلیت‌های خاصی داشت و نیز در زمینه خنثی کردن تله‌های انفجاری به نیروهای رزمنده آموزش می‌داد.

برادر شهید مدافع حرم کارگر برزی افزود: او سرانجام بعد از سال‌ها مجاهدت در 11 مرداد سال 92 در جریان درگیری با کفار داعشی به آرزوی دیرینه خود رسید و شهید شد. حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت رضا در دیدار خانواده ما از رضا به‌عنوان یک نیروی مخلص و متعهد و کارآمد یاد کرد و شهید را به نام مهندس رضا خطاب کرد.

شهید رضا کارگر برزی اولین شهید مدافع حرم استان البرز، پس از سه سال حضور در مناطق عملیاتی سوریه و در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید. از وی 2 فرزند به نام‌های «محمدمهدی» و «محمدحسین» به یادگار مانده است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    6 0
    عندربهم یرزقون. انشاء الله.
  • US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    3 0
    داداچ وزارت بهداشت بدونه میاد بامبول در میاره. خاک تو سر وزارت بهداشت خدا همه شهدای عزیز رو رحمت بکند
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    سلام چ طوری میتونم با شما تماس بگیرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس