کد خبر 883730
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
امیر امینی

معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیئت اقتصادی بلندپایه عازم سوریه شد و قرار است با مسئولان سوری دیدار کند.

به گزارش مشرق، «امیر امینی» معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه وارد دمشق شد.

امینی که در رأس یک هیئت اقتصادی بلندپایه عازم سوریه شده است، در دمشق مورد استقبال «رانیا احمد» مدیر روابط اقتصادی و همکاری بین المللی وزارت اقتصاد و تجارت خارجی سوریه قرار گرفت.

شکبه خبری «العالم» گزارش داد که قرار است هیئت اقتصادی ایران یادداشت تفاهمی را  پیگیری کند که سه ماه پیش در زمینه افزایش همکاری اقتصادی بین ایران و سوریه در جریان سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران به دمشق امضا شده بود.

بیشتر بخوانید:

طرح دمشق برای بازسازی ویرانه‌های جنگ، اقتصاد مقاومتی است/ بازسازی سوریه با روسیه و ایران آغاز شده است

در هیئت اقتصادی ایران شماری از مسئولان اقتصادی از وزارتخانه‌های مختلف حضور دارند تا به صورت نهایی بر سر جزئیات این یادداشت تفاهم با مسئولان سوری توافق کنند.

اعضای این هیئت توافق بلند مدتی را با طرف سوری تنظیم خواهند کرد تا سرآغاز تحول جدیدی در زمینه همکاری اقتصادی بین دو کشور باشد.
به گزارش العالم، مذاکرات هیئت ایرانی با طرف سوری شامل زمینه‌های مختلفی از جمله همکاری صنعتی، تکنولوژی اطلاعات، تأسیس نهادهای اقتصادی کوچک و بررسی مسائل مربوط به آبرسانی و روند بازسازی سوریه است. 
این سفر در واقع مقدمه ای برای برگزاری نشست کمیسیون عالی اقتصادی مشترک است که قرار است با حضور مسئولان بلندپایه دو کشور برای توافق نهایی بر سر قراردادهای منعقده بین طرفین طی روزهای آتی برگزار شود.

در پایان نشست کمیسیون مشترکی که با حضور نخست وزیر سوریه و معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، اسناد قراردادهای مذکور و سند راهبردی بین ایران و سوریه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی امضا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس