کد خبر 883605
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
بهشت زهرا

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: به اعتقاد من باید مرگ اندیشی را در جامعه رواج دهیم. مرگ پایان زندگی نیست و در همین راستا بسته‌های فرهنگی را در اختیار مردم قرار داده ایم.

به گزارش مشرق، سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: بنده احترام خاصی برای مردم جامعه و خبرنگاران قائل هستم و با همه شما زندگی کردم و لذا یکی از لذت بخش‌ترین جلساتی که همواره برگزار می‌کنم در کنار شما خبرنگاران بودن، است.

وی افزود: امروز فرصتی شد که به مناسبت روز خبرنگار در خدمت شما باشیم و این روز بزرگ را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید:

بهشت زهرا از بستگان هر متوفی چقدر می‌گیرد؟

خال اظهار داشت: از آغاز احداث بهشت زهرا ٤٥ سال می‌گذرد  و قطب فرهنگی شهر تهران بوده و ٢ هزار و ٥٠٠ نفر از مشاهیر ما اینجا هستند. این سازمان زیر نظر معاونت خدمات شهری است و از سال ٤٩ تا به امروز حتی برای یک روز هم تعطیل نشده و در همه ایام کار واجب کفایی انجام می‌دهد و در زمینه هزینه‌ها، کاملا خودکفا است و در روزهای سخت یار و یاور مردم تهران و ایران بوده است و حدود ١٥٦ روز در سال پیک کاری داریم و میلیون‌ها نفر به این مکان مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که به دنبال هوشمند سازی و توجه ویژه حفظ محیط زیست هستیم، ادامه داد: روزانه امورات مربوط به ١٥٠ تا ١٧٠ متوفی انجام می‌شود که ٥٨ درصد آن‌ها مرد و ٤٢ درصد زن بوده اند. طرح همراهی با خانواده‌های داغدار را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین امکان پذیرش ٢٤٠ نفر در شرایط عادی را داریم و روزی ٨٥ مراسم به طور متوسط در این سازمان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) بیان داشت: ٢٥٠ هزار تماس در طول سال با این سازمان گرفته می‌شود و مهمترین کار ما بحث دفن است. از جمله کارهای دیگر صورت گرفته، کارهای عمرانی است که در داخل سازمان انجام می‌شود و بازسازی سرویس‌های بهداشتی را انجام داده ایم.

وی افزود: در کربلا و نجف بحث اسکان را داشته ایم و بلافاصله پس از حادثه کرمانشاه نیروهای ما به آنجا اعزام شدند و تفاهم نامه‌های خوبی با دانشگاه‌ها داشته ایم. همچنین  بزرگداشت اولین شهدای آتش نشان را برگزار کرده و از ٨٨ نفر از شهدای مدافع حرم تجلیل شده است. ٣ تا ٥ میلیون نفر از مکان‌های مختلف به بهشت زهرا می‌آیند و برای اینکار هماهنگی‌های خوبی با پلیس راهور داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تاکید کرد: به اعتقاد من باید مرگ اندیشی را در جامعه رواج دهیم. مرگ پایان زندگی نیست و در همین راستا بسته‌های فرهنگی را در اختیار مردم قرار داده ایم.

خال اذعان داشت: منزلت اجتماعی را در کارکنان افزایش داده و در حوزه مشارکت حدود ١٠ ایستگاه صلواتی در بهشت زهرا ساخته شده و بهشت زهرا(س) نماد مشارکت مردمی است.  راه اندازی مجموعه کنترل ترافیک در بهشت زهرا(س) را در دستور کار داشتیم که به تجربه‌ای موفق تبدیل شد و همه رسانه‌ها در این جهت به ما کمک کردند تا مردم را راهنمایی کنند که این همکاری جای تقدیر دارد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: آسیب‌های اجتماعی را خیلی جدی دنبال کرده و هوشمندسازی بسیاری از کارها در دوره مدت مدیریت بنده صورت گرفت. خیابان‌ها و میادین بهشت زهرا نامگذاری شده  و تمام دوربین‌های مجموعه بر روی پرتال قرار گرفت. قصد داریم نظارت تصویری را در بهشت زهرا(س) راه اندازی کنیم و فیبر نوری را به اتمام برسانیم. ٢٥٥ هکتار فضای سبز در سازمان داشته و ٢١٠٠ درخت در صحن شمالی کاشته شده اند.

وی بااشاره به بارش سنگین برف در مجوعه بهشت زهرا در سال گذشته توضیح داد: در زمستان سال گذشته ٧٠ سانتی متر برف در بهشت زهرا نشسته  و وضعیت بسیار جدی بود. با این حال بهشت زهرا برای یک دقیقه هم تعطیل نشد و در روز ٨ بهمن ٣٠ نفر پذیرش داشتیم و ١٠ بهمن ٩٦ در شرایط عادی ٢٤٦ نفر دفن داشتیم که این مساله رکوردی عجیب برای این سازمان بوده و نشانگر خدمات رسانی مطلوب سازمان در ایام بحران است. 

خال تصریح کرد: قطعه هنرمندان پس از ١٥ سال احیا شده و ٤٠٠ سرویس بهداشتی افتتاح خواهد شد و خط کشی‌هایی را انجام داده ایم تا مردم دچار سردرگمی نشوند؛ در بهشت زهرا و ارائه ویلچر به ناتوانان را داشته ایم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه راه اندازی خانه کودک را در دستور کار داشته ایم، افزود: بنده همه تلاشم را کرده ام که بهشت زهرا را در مسیر پیشرفت و تحول قرار دهم و در این راه گاهی اوقات با بی مهری‌هایی مواجه شدیم و به هرحال قطار تا حرکت نکند به سمتش سنگ پرتاب نمی‌کنند؛ با این حال من در خدمت مردم و جامعه و خبرنگاران و اهالی رسانه هستم و همه تلاشم را در جهت رفاه مردم انجام داده ام. خالصانه لازم دانستم که این گزارش را پس از شروع فعالیتم در سازمان بهشت زهرا به عنوان مدیرعامل ارائه دهم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    9 1
    خدا همه اموات را بیامرزه، ما را هم قرین رحمتش قرار بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس