بمب عمل نکرده انگلیسی

صدها فرانسوی ساکن شمال غربی این کشور به خاطرعملیات خنثی سازی یک بمب عمل نکرده از جنگ جهانی دوم مجبور به ترک منازل خود شدند.

به گزارش مشرق، به دنبال تلاش یگان‌های نظامی فرانسه برای خنثی‌سازی یک بمب بر جا مانده از جنگ جهانی دوم و متعلق به ارتش انگلیس، ۱۸۰۰ نفر از اهالی منطقه «روئین» در نورماندی  واقع در شمال غربی فرانسه روز یکشنبه مجبور به ترک منازل خود شدند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» این بمب عمل نکرده ۲۲۰ کیلوگرمی اواخر ماه ژوئن (تیر) حین عملیات ساخت و ساز در نزدیکی مرکز روئن یافت شد.

بر اساس این گزارش، پیش از آغاز عملیات خنثی‌سازی در اوائل روز یکشنبه ساکنان محلی تا شعاع ۲۷۰ متری منازل خود را ترک کردند.

یافتن بمب‌ها و گلوله توپ‌های عمل نکرده مرتبط در جنگ جهانی دوم در فرانسه و دیگر بخش‌های اروپا امری معمول است. نیروی دریایی فرانسه ماه گذشته یک گلوله توپ عمل نکرده را در دریا و نزدیک ساحلی در شهر «کن»  کشف و خنثی کرد.

در ماه می سال جاری (اردیبهشت ماه) هم به دنبال پیدا شدن یک بمب عمل نکرده بر جامانده از جنگ جهانی دوم در شهر «درسدن» در آلمان که اواخر جنگ جهانی دوم به شدت بمباران شد، نه هزار نفر از اهالی این شهر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس