کد خبر 883196
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
پلیس آمریکا

پلیس نیومکزیکو مرد میانسالی را به خاطر نبستن کمربند ایمنی متوقف می‌کند و پس از مواجهه با مقاومت وی در برابر ارائه اوراق هویت، شیشه را شکسته و راننده را بیرون می کشد.

به گزارش مشرق، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که ۳ افسر پلیس آمریکا را در حال شکستن شیشه یک ماشین و بیرون کشیدن راننده آن نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تیراندازی در بیمارستانی در نیویورک

آنطور که در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود، این راننده متخلف به خاطر نبستن کمربند ایمنی متوقف شده و پس از آن در مواجهه با برخورد خشن پلیس ایالت نیومکزیکو، با روشی نه‌چندان ملایم دستگیر شده است

به گزارش پایگاه خبری هیل، پلیس نیومکزیکو پیش‌دستی کرده و برای مقابله با سیل انتقادات در فضای مجازی، بیانیه‌ای داده و گفته که ویدئوی ۴۵ ثانیه‌ای منتشر شده، کل ماجرای یک و نیم ساعتی پلیس با این راننده متخلف را نشان نمی‌دهد.

پلیس گفته که «فیلیپ پیج» ۴۱ ساله و مسافرش «آنگلا فیشر» ۲۹ ساله به جرم مقاومت در برابر پلیس، برقراری تماس گمراه‌کننده با مرکز فوریت‌های پلیسی، امتناع از آشکار کردن هویت خود و نبستن کمربند ایمنی، دستگیر شده‌اند.

«پت کاستاس» رئیس پلیس نیومکزیکو گفته: «من از افسران خود حمایت می‌کنم؛ پس از مواجهه با میزان معینی از نافرمانی (در برابر پلیس)، بالاخره باید یک اتفاقی بیافتد.»

وی در ادامه توجیه رفتار افسران زیردست خود گفته: «ما به خاطر نبستن کمربند ایمنی، شیشه خودرو را نشکستیم و راننده را بیرون نکشیدیم؛ او (راننده) به خاطر نافرمانی در برابر پلیس، با زور از خودروی خود بیرون کشیده شد.»

فیلیپ پیج هم که حالا به ایالت اورگون بازگشته و منتظر برگزاری جلسه دادگاه خود است، با رسانه‌ها مصاحبه کرده و گفته که رفتارش با مأموران پلیس مودبانه بوده و به خاطر زیر پا نگذاشتن قوانین، نیازی به ارائه اوراق هویتی خود به پلیس نمی‌دیده است.

پیج گفته: «من فقط داشتم طبق حقوقم عمل می‌کردم؛ در آن لحظه من به شدت مضطرب شدم چون او مانند یک پلیس رفتار نمی‌کرد. او می‌توانست آرام‌تر برخورد کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس