کد خبر 882901
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
آرم ارتش

رئیس مرکز مطالعات و تدوین آیین‌نامه‌های رزمی نیروی زمینی ارتش گفت: نخستین جشنواره ملی ایده‌پردازی شهید نامجو، روز 22 مرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، امیر «عبدالرحیم لطفی» رئیس مرکز مطالعات و تدوین آیین‌نامه‌های رزمی نیروی زمینی ارتش در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین جشنواره سازمانی و نخستین جشنواره ملی ایده‌پردازی نظامی شهید نامجو روز دوشنبه (22 مرداد) در ستاد نیروی زمینی ارتش و با حضور فرمانده کل ارتش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی از ایده‌های کاربردی از وزارت دفاع، ارتش، ناجا و سپاه که تبدیل به محصول شده‌ و به تولید انبوه رسیده‌اند، برپا خواهد شد.

امیر لطفی هدف از برگزاری این جشنواره را بهره‌مندی از دانش و ایده‌های نو دانست و گفت: ساختار سازمان در حوزه دفاع، سرمایه انسانی، تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها و تجهیزات نوین در حوزه دفاع محورهای اصلی همایش ملی ایده‌پردازی است. همچنین برای شرکت‌کنندگان در نشست‌های علمی، امکان ارائه ایده‌ها به مسئولان و در صورت تایید، امکان عقد قرارداد وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما ارتباط خوبی با دانشگاه‌های ارتش، دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی داریم و تلاش ما بر استفاده از ایده‌های نو است، خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال با حضور مقامات کشوری و لشکری از ایده‌هایی که در سال‌های گذشته ارائه شده و به تولید انبوه رسیده است، رونمایی خواهد شد.

امیر لطفی در ادامه تصریح کرد: نیروی زمینی در حوزه بهره‌برداری از ایده نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان محدودیت اعتباری ندارد. برای این جشنواره 3 هزار ایده ارسال شد که 36 ایده که کاربردی هستند گزینش شد که از این تعداد 21 ایده صنعتی و 15 ایده نظری است.

وی در پایان تاکید کرد: هدف ما تلاش جهت استفاده از توان و ظرفیت داخلی با توجه به فرمایشات فرمانده معظم کل قواست که منجر به بی‌نیازی کشور در تولید محصولات دفاعی شود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس