کد خبر 882724
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
فلسطین

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به افراد شرکت کننده در راهپیمایی حق بازگشت نوار غزه، منجر به شهات یک امدادگر و زخمی شدن 110 شهروند فلسطینی شد.

به گزارش مشرق، خیل عظیمی از اهالی نوار غزه جمعه این هفته (۱۹ مرداد) نیز در راهپیمایی حق بازگشت شرکت کردند.

هیأت ملی «اردگاه‌های حق بازگشت و لغو محاصره غزه» این جمعه را جمعه «آزادی و زندگی برای غزه» نامید و از اهالی این منطقه خواست در راهپیمایی امروز حضور گسترده‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید

راهپیمایی بازگشت در جمعه آزادی و زندگی برگزار شد

اهالی نوار غزه از ساعتی پیش برای شرکت در این راهپیمایی خود را به مرز این منطقه با سرزمین‌های اشغالی رساندند.

خبرگزاری صفا فلسطین به نقل از وزارت بهداشت غزه گزارش کرد که بر اثر شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت شرکت کنندگان در این راهپیمایی، 110 نفر زخمی شده‌اند که در بین آن‌ها 5 امدادگر وجود دارد.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست حتی به سمت کادر پزشکی مستقر در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه گاز اشک آور شلیک کرده‌اند.


 

شبکه الجزیره قطر به نقل از رسانه‌های فلسطینی گزارش کرد که بر اثر شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به کادر پزشکی، یک امدادگر به نام «عبد الله القططی» شهید شده است.

با شهادت این امدادگر فلسطینی، از ابتدای راهپیمایی‌های حق بازگشت تاکنون (جمعه بیستم)، ۱۸۶ نفر شهید و بیش از ۴۷ هزار نفر زخمی شده‌اند.

اهالی غزه از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدامات و سیاست‌های آمریکا در قبال قدس و آرمان فلسطین از جمله معرفی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر دست به تظاهرات گسترده زده و با ارسال بادبادک‌های آتش زا به اطراف شهرک‌های صهیونیست نشین ده‌ها هکتار از زمین‌های زراعی صهیونیست‌ها را آتش زده‌اند.

اهالی غزه اعلام کرده‌اند که تا زمان لغو تصمیمات آمریکا و لغو نوار غزه، به برگزاری این تظاهرات و راهپیمایی‌ها ادامه خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس