ستار همدانی

پیشکسوت آذری تیم استقلال گفت: هر دو تیم استقلال و تراکتور برای بازی این هفته هنوز به شرایط آرمانی و هماهنگی لازم نرسیده اند ولی هر دو تیم برد می خواهند.

سرویس ورزش مشرق – در آستانه برگزاری دیدار سوم تیم های تراکتورسازی و استقلال در لیگ هجدهم با نگاهی به رویارویی های دو تیم در ورزشگاه آزادی مشخص می شود از مجموع تقابل های دو تیم در استادیوم آزادی کفه ترازو بیشتر به سمت تیم تبریزی سنگینی می کند.

استقلالی ها در دوره اول لیگ برتر با هدایت منصور پورحیدری ۰-۴ با گلهای محمد نوازی، سیروس دین‌محمدی، یدالله اکبری و فرزاد مجیدی، لیگ دوازدهم با تک گل جواد نکونام و سرمربیگری امیر قلعه نویی و لیگ هفدهم با هدایت منصوریان و تک گل سرور جپاروف موفق به شکست دادن تراکتور در استادیوم خانگی شان شدند ولی در ۶ مصاف دیگر این تراکتور بوده که برنده زمین را ترک کرده است. البته یک بازی هم در لیگ نهم به تساوی ۲-۲ رسید.

تراکتورسازی در ادوار لیگ برتر در دوره اول و نهم تا لیگ جاری برتر در ۱۰ دوره قبل ۱۰ بار در آزادی مقابل استقلال بازی کرده که ۶ برد، یک تساوی و ۳ باخت در کارنامه اش دارد.

ستار همدانی در گفت و گو با مشرق، درباره یازدهمین دیدار این دو تیم در تهران حرف زد و پیش بینی اش از این مسابقه حساس را عنوان کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی را چطور پیش بینی می کنید؟

- ابتدا باید درباره استقلال بگوییم که متأسفانه این تیم در فصل نقل و انتقالات ستون اصلی تیمش را از دست داد. امید نورافکن و سید مجید حسینی در دفاع، امید ابراهیمی و سرور جپاروف در کمربند میانی و مامه تیام در نوک حمله در واقع ستون اصلی تیم بودند که به درستی و بهترین شکل از عقب تا جلوی تیم شکل گرفته بود ولی حالا اثری از آن در تیم نیست.

* اما استقلال نفراتی را جایگزین شان کرده است؟

- هنوز که بازیکنان جدید را در ترکیب تیم ندیده ایم و اگر هم بازی کرده اند نمی توان با یکی دو بازی درباره شان نظر داد.

* تراکتور چطور! این تیم هم در دو دیدار اول این فصل تساوی بدست آورده است؟

- تراکتورسازی از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و در آن تیم هم تغییرات گسترده ای در کادر فنی و بازیکنان ایجاد شده است. شاکله تیم عوض شده و طبیعی است که تا هماهنگی لازم را بدست بیاورند زمان لازم است. در دو بازی قبلی استوکس بازیکن ایرلندی تراکتور را دیدم. فوتبالیست خوبی است و حضورش در دیدار با نساجی را دیدم. ژاپنی این تیم هم بد نبود ولی بازیکن اسکاتلندی تراکتور هنوز زمان لازم دارد تا به شرایط خوب برسد.

* تبریزی ها برای درست شدن تیم محبوب شان صبر می کنند؟

- صبر مردم تبریز زیاد است. قبلا هم این را ثابت کرده اند و شک ندارم که فرصت خوبی به توشاک می دهند.

* تراکتور خصوصی شده به سرنوشت استیل آذین ها دچار نشود؟

- بعید می دانم. البته بهتر این بود که مدیران باشگاه با چشم انداز سه ساله کار را در دست می گرفتند و قول قهرمانی در پایان سه سال را می دادند. چون با وجود رقبای سرسخت در لیگ برای تراکتور رفتن ره صدساله یک شبه مقدور نیست. در شرایطی که امروز برای تراکتورسازی بوجود آمده قطعا فشار مخاطب هم به اندازه توقعش بالاتر می رود و ممکن است تیم را از مسیر اصلی اش منحرف کند.

* پیش بینی تان از این بازی چیست؟

- هر دو تیم دو بازی اول شان را مساوی کردند و حتما برای کسب سه امتیاز به زمین می روند. این قطعا باعث جذابیت بیشتر مسابقه می شود.

* اینکه استقلال در تهران بیشتر بازی هایش روبروی تراکتور را باخته دلیل خاصی داشته است؟

- این به خصلت تبریزی ها برمی گردد. من خودم تبریزی ام و می دانم آذری ها در مواجهه با کارهای بزرگ بزرگتر هم فکر می کنند و انرژی بیشتر برایش می گذارند. بازی در استادیوم آزادی روحیه و انگیزه هر تیمی را بالا می برد و این برای تراکتوری ها انگیزه دو برابر ایجاد می کند.

* به عنوان یک استقلالی وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

- همانطور که گفتم ما هنوز نفرات جدید را در قالب تیم ندیده ایم. اما آنچه مهم است اینکه تیمی که امروز برای استقلال بسته شده بیشتر به درد بازی در لیگ برتر ایران می خورد و در لیگ قهرمانان آسیا کار برای این تیم دشوار می شود. السد و الدحیل یا حتی پرسپولیس تیم هایی نیستند که بتوان با این استقلال از سدشان گذشت. همه ما پیشکسوتان استقلال با دیدن تیمی که در پایان فصل قبل در استقلال بود امید قطعی داشتیم که ستاره سوم را در آسیا بدست می آوریم ولی با جدایی بازیکنانی که رفتند حالا تنها امیدواری مان به خود شفر است. ولی اگر آن ستون و شفر باز هم کنار هم قرار می گرفتند اتفاقات خوبی رخ می داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    19 5
    مشرق (به ترکی استانبولی: Türkler) گروه‌های قومی هستند که در آسیای شمالی، مرکزی و غربی، مغولستان، سیبری جنوبی، شمال‌غربی چین و بخش‌هایی از اروپای شرقی ساکن‌اند و به زبان‌هایی از خانوادهٔ زبان‌های ترکی‌تبار سخن می‌گویند. و با آذری ها تفاوت دارند
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      2 0
      من اصلا. به نژاد اعتقادی ندارم همه انسان هستیم و رفتار ما نشانه خوبی و بدی ما است
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      1 1
      تورک اصالت با آذری فرق دارد. تورک ریشه در تاتارستان دارد اما آذری آریایی اصیل است
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    4 1
    استقلال هر ساله تا دم قهرمانی میاد ولی نمیتونه قهرمان بشه و هواداران دست از پا داراز تر برمی گردند
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    0 0
    خودش اول می گه چون تیم تغییر کرده نمی شه در موردش نظر داد تهش نظر می ده که این تیم به به درد لیگ می خوره !!! جناب همدانی و سایر پیشکسوتان! لطفا پوست موز نباشید و از تیم حمایت کنید مشکل اصلی استقلال اینه که هر کادر مدیریتی و مربی گری می آد بقیه می شن پوست موز تا اینا برن خودشون بیان !!! اگر استقلالی هستید دست از ایجاد حاشیه بردارید بجای تیام جپاروف گفتن از نیومایر و گرو حمایت کنید اگر استقلالی هستید البته ، پیشکسوتان رئال مادرید هم بگن چون رونالدو و ... رفتن رئال دیگه فایده نداره !!! البته نظر چاپ نمی شه چ
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    0 1
    امسال با ضعیف کردن پرسپولیس و بقیه تیم ها استقلال قهرمان نشه از عجایب هست
  • FR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    0 0
    برادر عزيز اقاي همداني .. فصل قبل استقلالدوازدهم بود وبعد به سطحي رسيد كه به اعتراف خودتان اميد كسب ستاره سوم وقهرماني اسيا را داشتيم واولا واقعا حيف شد جون بواقع بتانسيل قهرماني اسيا را داشت وتيم به يك تيم واقعا حرفه اى سطح بالاي وحشتناك تبديل شده بود ...خوب حالا تغيير كرده وبا اينكه همه خيلي ها وحتي همديكر را مقصر ميدانند در اصل هيجكس غير از بولهاى نجومي ووسوسه شدن وبي صفتي ونمك نشناسي نسل جديد وفقر فوتبال ما از هر لحاظ استقلال را به اين روز نيانداخت وقتي بازيكني بارها به زيارت خانه خدا ميرود(تيام) وبشت به كسي كه اورا از زير خاك ومرده بيرون كشيد وزنده كرد وحمايت هوادار اينجنين طالب بيدا ميكند كه در مقابل بيشنهادنجومي همه ايمان واخلاق وتعهدات خودش را زيربا ميكذارد از ديكران وكوجكتر از او جه توقعي ميتوان داشت ولي.. من بخلاف شما كه داراي فهم فوتبال هستي بازهم خوشبينم وحتي بيشتر از كذشته به دلايل زير "موفقيتهاى خيره كننده فصل قبل زاييده جه عوامل وجه كسي بود؟ قطعا شيفر بير دير فوتبال بين المللي ودلسوز براي استقلال كه بزعم من خدا اورا در سخت ترين شرايط براي استقلال نازل كرد وصلابت ودرايتي كه در نادر مربيان خودي ديده ميشود منجمله خود شما كه غافل از حضور شيفر شالوده بيشرفت واقتدار استقلال جه بلحاظ مديريتي وجه بلحاظ فني عمومي به غيبت بازيكنان اشاره ميكنيد وناميد از قدرت استقلال براي قهرماني اسيا ووانفساي كوجك شدن استقلال !!! ولي من با علائم وقرائني كه ميبينم وبيكيري افكار وتصميمات مثبت واساسي شيفر در سطح وميزان خيلي بالاتر از ديدكاه كلي فوتبالي ما حتي كارشناسان با ديدكاه وتجارب ناقص وضعيف وسطح بايين بسيار خوشبين تراز كذشته اميداورم وبتانسيل را وراي كذشته ميبينم شيفر ميداند وميفهمد جه ميخواهد ودر خفا خودش اتفاقا سيبل خود را قهرماني اسيا قرار داده ويك جاه طلبي كه در كمتر مربي تا كنون ديده اىم حتي در دوبازي اول خود با يك سري بازيكن جوان ثابت كرد كه در دنياي كوجينك ومربيكري در صدر واوج سير ميكند وبايد به اين مسئله در بررسيهايتان لحاظ نماييد ...البته به اين نكته از اتفاقات استثنايي فوتبال هم كه همه به انها اكاهي داريم هم نبايد اغماض داشته باشيم وباعرض معذرت ... هيجوقت در اين حرفه نبايد ترسيد وديكران را بزركتر ديد وخود را از بيش باخته ديد (خصلت بد مربي ايراني)
  • آذری IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    0 0
    درود بر آذری ها و همه مردم خوب و مهربان ایران زمین. من یک مهربانی هستم
  • عباسم IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    0 0
    موافقم. درود بر ایران متحد و ورزشکاران خوبش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس