کد خبر 881647
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
تیراندازی در آمریکا

در آمریکا هر سه روز یک بار، یکی از شهروندان این کشور بر اثر شلیک پلیس کشته می‌شوند.

به گزارش مشرق، یک اندیشکده استرالیایی در مطالعات خود به این نتیجه رسیده است که طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ هر سه روز یک نفر در آمریکا بر اثر شلیک گلوله توسط پلیس جان خود را از دست داده است.

از سوی دیگر در این گزارش گفته شده که بطور متوسط هر ساله، هزار آمریکایی در جریان درگیری با پلیس کشته می‌شوند و براین اساس ۸ درصد از قتل‌ها در آمریکا با مسئولیت پلیس این کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شب ناآرام شیکاگو؛ ۴۰ زخمی و ۴ کشته

همچنین ۸۸ درصد از کشته شدگان توسط پلیس آمریکا را مردان تشکیل می‌دهند.

آنچه در گزارش مذکور مورد توجه واقع شده این مسئله است که پلیس در بیشتر موارد آمار دقیقی از کشته شدگان توسط ماموران را منتشر نمی‌کند و براین اساس آمارهای رسمی در ارتباط با قتل توسط پلیس با آمار واقعی در جامعه تفاوت فاحشی دارد.

در همین ارتباط گزارش می‌افزاید که سامانه ثبت مرگ و میر فدرال که آمار مرگ و میر در آمریکا را با ذکر علت ثبت و در اختیار همگان قرار می‌دهد، تعداد کشته شدگان در این کشور در نتیجه شلیک نیروهای پلیس را تنها ۵۰۰ نفر اعلام کرده است. این در حالی است که در گزارش مذکور این تعداد بیش از دوبرابر عنوان شده است.

گزارش مذکور از نظر تفاوت نژادی قربانیان نیز قابل توجه است و در آن گفته شده سیاه پوستان و لاتین تبارها در موقعیت خطرناک‌تری در ارتباط با هدف قرار گرفتن توسط نیروهای پلیس می‌باشند و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار سه برابر بیشتر از سفید پوستان در معرض کشته شدن توسط نیروهای پلیس قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    1 2
    چرا به امریکا گیر دادی . خیلی مشکل داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس